Tips voor in het vliegtuig gezocht

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door kiki80, 4 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Wij gaan volgende maand op vakantie met onze kinderen van 4 en 5 jaar. Het is een vlucht van ongeveer 8 uur. Heen vliegen we 's ochtends en ik zoek wat leuks voor onderweg.
    Ik heb al stickerboeken, puzzelboekjes, natuurlijk gaat de tablet en iphone mee, maar dan blijven er vast nog een heleboel uurtjes over.
    Heeft iemand nog tips voor ons?

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik vond vooral de films die Thijmen kon kijken een uitkomst. Hij had op een gegeven moment gewoon nergens meer zin in. En slapen wilde hij ook niet.
    Ik zou ook wat te snoepen mee nemen en wat kleine kadootjes die ze om de zoveel tijd krijgen.

3. brit76

brit76 Actief lid

29 apr 2009
    379
    7
    18
    8 uur gaat snel voorbij hoor in een vliegtuig. Eerst je plek zoeken en dan alle knopjes uitproberen en mogelijkheden ontdekken. Dan komt het eerste drankje en daarna het eten. tussendoor eens een rondje lopen en even kijken bij de keuken en natuurlijk naar de wc. Dan lekker een film kijken, boekjes lezen, slapen, spelletjes doen en dan weer eten en drinken.
    Wij vlogen met onze dochter van 2,5 naar canada en dat was echt een makkie. Geen kind aan gehad:D!

Veel plezier op vakantie!

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm hier was de heenweg (2 uurtjes 1 groot feest)

Op de terugweg onweerde het... En kon ons vliegtuig niet landen, wij waren al door de douane dus konden "nergens" meer heen.
    E we zaten op een Grieks eiland.. Niet op Schiphol dus even lekker koffie en een hapje behoorden niet tot de mogelijkheden.
    Het nieuwtje was er af.. En al ruim voordat we in het vliegtuig stapten sloeg de verveling toe...

Die terugweg.. Die duurde echt heel erg lang toen.
    Windje tegen dus extra lang gevlogen ook nog... Kon de grond wel zoenen toen we uit mochten stoppen :)
    (En daarna jippie! Nog een uur in de auto natuurlijk...)

5. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Wij hebben afgelopen zomer 16 uur gevlogen,
    Had stickers meegenomen, een tekenbord wat je kon uitwissen, autootjes mijn zoontje heeft heerlijk op zijn knieƫn op de grond gezeten en de stoel gebruikt om te spelen,
    En wat Brit zegt de tijd s zo om eten filmpje kijken, wat spelen , uit het raam kijken wat er beneden te zien is...van de vliegmaatschappij kreeg onze zoon ook nog een cadeautje waar hij een tijdje zoet mee was.

6. mamamaaike

mamamaaike Actief lid

18 jan 2008
    153
    0
    0
    Ik zou wat kleine snackjes meenemen, in het vliegtuig krijg je niet zoveel (vond ik toen we deze winter naar Zuid-Afrika vlogen) en vaak vinden kinderen het niet lekker.
    Een voorleesboek is altijd handig.
    Bij KLM waren er toch maar weinig Nederlandse films te kijken, je kan beter wat films op de ipad zetten.
    8 uur lijkt me prima te doen. Wij zijn ook met een 4-jarige naar Thailand gevlogen een paar jaar geleden, geen probleem.

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Zet goede series en films en spelletjes op je tablet!

Voorleesboeken

En vooral aardig wat te snacken, dat is een uitstekend tijdverdrijf!
    Ik neem altijd volkorenbiskwie en rozijntjes mee enzo.

En een klein cadeautje: voorleesboekje, een auto'tje/treintje oid.

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

4 en 5 jaar? Spelletjes! vaak is er achter in zo'n grote kistnprima ruimte om memory te spelen of te ganzenborden. Kwartet lukt prima op je stoel.
    Stamp je tablet vol met films en vooral spelletjes. Boekjes, kleurspullen, kleine kadootjes (die geen herrie maken), vouwblaadjes en voorleesboeken.

En het allerbelangrijkste... ontspan? Goed voorbeeld doet volgen!

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

oh en wat ook leuk is.. (althans als je kinderen het leuk vind) je hebt travel smartgames
    daar was onze dochter ogneveer de hele vakantie zoet mee.. ipv enkel de heenreis :)

en ze zijn goed betaalbaar.. het is alleen altijd even zoeken.
    bartsmit en intertoys verkopen het allebei.. maar omdat het nogal klein is zoek je je soms een ongeluk in de winkel :)

10. diddi

diddi Bekend lid

1 jan 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou ook voor van die travelgames gaan, makkelijk mee te nemen en tegenwoordig voor alle leeftijden leuke games!
    Je hebt ook van die puzzelboeken, dus en een voorleesboek met puzzels erin. Ook erg leuk en makkelijk voor in het vliegtuig.
    Bij zeeman en Bart smit hebben ze ook allemaal, goedkope en kleine speelgoedjes. Deze inpakken en ieder uur er een laten uitpakken en zo ben je ieder uur weer even zoet met iets nieuws!
    Kleuren is altijd leuk, maar dat heb je volgens mij al bij je!
    Wij hebben een nintendo voor onze dochter, ook een succes voor de langere stukken onderweg!

11. yeps

yeps Bekend lid

27 aug 2012
    506
    18
    18
    NULL
    NULL
    Tekenen met water (oa te krijgen via bol.com) is ook erg leuk. Mijn meiden hebben dit heel lang gedaan in t vliegtuig.

12. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    volgens mij staan de meeste dingen hier al opgeschreven.

wij vliegen ook elk jaar met de kids, en bij ons krijgen ze een eigen rugtasje mee met spulletjes die ze thuis mogen uitzoeken, bv autootjes,plastic dieren, popjes, kleurboekje, potloden.
    en vaak koop ik ook nog wat kleine cadeautjes die ze onderweg mogen openmaken, zo hebben ze elke keer wat nieuws om mee te spelen.
    en met wat nieuws zij ze zo weer een tijd zoet.

enne natuurlijk de tablet enz. en wat nieuwe boekjes.

Deel Deze Pagina