Nou, ik zit hier wel degelijk regelmatig oefenweeen weg te puffen hoor.... Dus houd je daar niet teveel aan vast, dat als je ze weg moet puffen, dat dan het echte werk begonnen is Ik lees het de laatste tijd vaker bij een hoop vrouwen, maar blijkbaar doet je lijf meer voorwerk bij een tweede. Bij Thirza heb ik 1 moment van indalingsweeen gehad, deze keer echt om de haverklap. Bij Thirza heb ik toen 3 kwartier rugweeen gehad en zat ik bijna te kotsen van de pijn, deze keer zit ik met al die oefenweeen/indalingsweeen/voorwerk niet zo erg, maar wegpuffen moet ik ze wel zeer regelmatig. Leuk is anders, maar ik merk hier echt dat je instellen op 'het duurt nog wel even, dit is het nog niet', wel werkt. Bij Thirza heb ik me enorm lopen frustreren dat ze maar niet kwam, (geboren met 41+5), deze keer reken ik er gewoon op dat ze niet eerder komt dan de 42 weken. Loop dus ook de komende 4 weken gewoon vol te plannen, omdat ik totaal me niet focus op dat het ook eerder kan komen. Wat betreft het slapen: ik las in een ander topic dat het je een vorige keer weinig geholpen had en dat je last had van bijwerkingen en pijn en dat daar niets mee kon vanwege een allergie voor paracetamol? Misschien toch handig om te kijken wat wel kan? Want als je iets kunt krijgen waar je iig een uur of 3-4 op kan slapen, lijkt me dat al winst? Ik heb na de eerste miskraam slaapmedicatie voor thuis gehad, omdat ik na een paar jaar slaapproblemen met onze dochter en de effecten van de miskraam gewoon nauwelijks sliep. Met slaapmedicatie, waarop ik in theorie een nacht door zou moeten kunnen slapen, was ik elke anderhalve uur wakker, maar viel ik wel weer redelijk snel in slaap en pakte ik dus iig wel meer slaap dan als ik de medicatie niet nam. Dat soort winst kun je voor nu goed gebruiken, lijkt me? Sterkte met de laatste loodjes! Die laatste weken zijn gewoon zwaar en helemaal niks aan!
Haha, dan hoop je dus toch! Maar wat ik al zei: je instellen op dat het niet gebeurt, is iig mentaal veel prettiger, want elke keer een teleurstelling moeten incasseren, kost gewoon heel veel energie. Heb ik gehad toen onze dochter slaapproblemen had en ik elke keer hoopte dat het dan-en-dan wel echt over zou zijn. My goodness, wat frustreerde het als het ook dan nog steeds niet tot rust was en de nachten nog steeds zo bagger waren, (8-9 keer per nacht wakker, ik kreeg per saldo op een nacht 2-3 uur slaap verdeeld over 6-7 etappes, dus elke keer een kwartiertje en dan was dochter weer wakker). Ik heb daarvan uiteindelijk, (heeft me even wat tijd gekost, voor die les ging doordringen ), geleerd dat je echt het beste een instelling kunt hebben van 'go with the flow'. Nergens op rekenen, alles op je af laten komen en het komt gewoon zoals het komt. Kost hopen en hopen minder energie
Ik heb al heel veel slaapmedicatie gehad via het ziekenhuis en de huisarts en van de verlos die ik kon halen bij de drogist maar niets heeft geholpen.... anders had ik nu niet zo groot probleem...
Maar 't is ook niet dat je dan iig nog iets beter slaapt dan zonder? Want op helemaal niet slapen, zou ik denken dat elk half uurtje winst is? Even ter opsteker: ik sliep bij Thirza's zwangerschap ook zo ontzettend slecht, en tijdens de bevalling heb ik het toch gered om de dame er op eigen kracht uit te krijgen, ondanks dat ze een zwaargewicht van 4330 gram was.... Daarna ging ik helemaal knock-out, maar OK, die bevalling had ik gered VK adviseerde om die reden nu wel ruggeprik, zodat ik de ontsluitingsfase iig doorkom zonder dat daar alle energie al in gaat zitten. Zij gaf aan dat je dan veel fitter de bevalling uit komt, dus dat is voor jou misschien ook een verstandige dan? Of gaat je lijf daar dan ook op flippen, op dat soort medicatie?
ruggenprik werk wel bij mij zover ik weer van de eerste bevalling maar volgens mij mag ik van jou helemaal niet ingeleid worden zo komt het erop neer bij mij... misschien zie ik het verkeerd maar je geef alleen maar negatiefe antwoorden en alles komt wat jij zeg negatief over op mij net alsof ik alles maar verzin en lieg om zo maar te zeggen en dat ik maar vol moet houden enzo oke dat weet ik wel maar als het niet meer kan kan het niet meer en als de verlos het zelf zeg... dan is het toch zo... of zie ik dat verkeerd...???
Pff ik snap je helemaal. Wordt gek hier vd bekkenpijn. Slaap amper. Ook ik ga bespreken ingeleid te worden met 37 weken. Dit houdt geen mens vol! Heel veel succes en sterkte!!
ja ik heb het wat erger dan dat allemaal... ik heb vanaf de eerste dag van me zwangerschap zware overspanigheid gehad waardoor ik geen medicijnen meer kon slikken en 11 kilo ben afgevallen.. daarbij nog eens de eerste paar maanden zware misselijkheid en toen dat overwas hooguit 4 a 5 weken rust en toen was ik alweer 25 weken zwanger en toen begonnen de rugweeen buikweeen en indalingsweeen slapenlozen nachten misselijkheid duizeligheid geen 100 meter meer kunnen lopen en harde buiken...en nog een paar dingen gewoonweg teveel om op te noemen allemaal.... De verlos heeft afgelopen donderdag nog ff al die problemen op ene rij gezet en maandag krijg ik een gesprek om ingeleid te worden als de klachten niet zijn verminderd... (ze zijn helaas ergers geworden) Ik slaap nu precies 2 weken al niet dus heb dan ook echt geen 1 min geslapen echt 24 uur per dag wakker en geen 1 slaapmedicatie help.... voordat deze 2 weken ingingen sliep ik hooguit 2 uurtjes per avond soms wel 1 uurtje maar dat hing af hoe druk me zoontje was die dag... Maar omdat ik hiet al zolang mee vecht en klungel willen ze me gaan inleiden...
Waar haal je dat in vredesnaam vandaan? Ik heb het nergens over inleiden, ik heb het nergens over liegen. Ik noem alleen mijn eigen ervaring, dat de manier waarop je mentaal ermee omgaat, met het feit dat de bevalling tot nog toe niet spontaan komt, wel een boel verschil maakt en je een hoop energie kan besparen. En dat is mijn tip voor je. Meer niet. Gewoon omdat mijn eigen ervaring is dat als je jezelf voortdurend vast gaat pinnen op: dan en dan moet het echt klaar zijn, het ontzettend veel energie kost om -als het op dat moment toch niet klaar is- je dan weer opnieuw op een nieuw punt te moeten richten. Als jouw VK het verantwoord vindt om eerder in te leiden, dan lijkt mij dat dat voor jou erg prettig is en dat dat oordeel bij haar als medisch geschoold iemand in goede handen is. Maar dat ga je pas maandag bespreken en als zij maandag zegt; Nee, dat is toch echt niet verstandig, dat gaan we niet doen, kan ik je op een briefje geven dat dat voor jou een enorme teleurstelling gaat zijn, die tonnen en tonnen energie gaat kosten. Dus probeer er neutraal in te staan: misschien is inleiden een optie, maar als dat niet zo is, is het zo jammer als dat tonnen energie dan kost, terwijl je die energie zo ontzettend hard nodig hebt nu! Of als inleiden wel een optie is, maar dat vervolgens dagen en agen durt, omdat bijvoorbeeld je baarmoedermond nog niet (voldoende) doorweekt is.... Inleiden is namelijk helaas niet altijd een kwestie van: Zo, en dan is het binnen een paar uur ook gewoon klaar en over. Als je lijf er onvoldoende nog klaar voor is, kost dat vaak ook dagen en dagen.... Ik hoop voor je dat dat allemaal niet zo is hoor, en dat inleiden gewoon gaat gebeuren en ook vlot gaat verlopen, want je zwangerschap klinkt me erg zwaar in de oren. Maar enkel dat soort dingen tegen je roepen, helpt zo weinig als het dan straks onverhoopt wel heel erg tegenvalt allemaal....
sorry daarvoor ik zou het dan wel verkeert ff gelezen hebben want heb me dag niet.... En nu nog steeds niet eigelijk... we wachten maandag wel af....
samantha toch! het moet wel de hormonen zijn dat je zo gestrest bent! Als je echt heel erg moe bent en lang niet geslapen hebt .. doe de computer uit of je telefoon en ga slapen meid!! Je hebt de energie hard nodig! Ik was bijn mijn eerste ook heeeeeeel erg moe en had geen energie . Na de bevalling werdt ik ook lastig gevalt door dokters en alles geen oog dicht gedaan! Neem de rust die je nu hard nodig hebt en de weeen zullen komen wanneer het tijd is! Veel suc6 meid!
das makkelijker gezeg dan gedaan... ik lig wel op bed maar normaal maar vanaaf was het ff anders... ik heb zelfs het bibabadje van me zoon nog om half 3 opgezet en erin gezeten toen nog een keer rond half 6 erin gezeten en nog een keer rond 9 uur onder de douche gestaan...Ik had zo last weer van die weeen dat ik gewoon in een kinderbadje gezeten heb eigelijk te gek voor woorden maar ja het hielp niet echt maar was wel heel even lekker die hete water...