Een uur over de fles doen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Juli2009, 31 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Een fase? Ander fles? Andere speen?
    Ik heb nu de Avent fles wat erg goed ging, maar sinds 2 weken doet onze dochter bijna een uur over de fles. Ze krijgt 180/6 en de eerste 100cc drinkt ze in een kwartiertje op, maar daarna is het steeds een drama. Het gaat heel langzaam, ze is afgeleid, ongeduldig en op een gegeven moment te moe om verder te drinken. Ik heb speen 2 vervangen door 3, maar dan loopt de helft uit haar mondje. Extra gaatjes geprikt in 2, maar dat maakt helaas ook geen verschil. Ook de 3standen speen nog geprobeerd maar dat was helemaal geen succes.

Klinkt dit bekend? Iemand een advies? Ze zou inmiddels rond de 900cc mogen drinken, maar ik ben al blij als ze 700cc op een dag binnenkrijgt.... Zou ik misschien een andere fles moeten proberen? Zo ja, welke?

Alvast bedankt!

2. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

Als ik jou was zou ik de difraxfles S. gaan gebruiken. En dan zou ik er een medium speen bij kopen. Er zit standaard al een s speen op. Kijk eerst eens hoe dat gaat en probeer dan de M speen erop te zetten.

Tip koop het bij de etos. Je mag het daar namelijk terug brengen. Gebruikt of niet gebruikt. Dat had ik laatst ook.

3. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    heb ook de M speen.. maareh.. heeft ze niet gewoon genoeg?? op een gegeven moment stagneert het drinken toch een beetje?

Eefje krijgt 5 flessen, 2 met nutrilon (180+6) en 3 gekolfde melk met 200cc.. ze drinkt ook niet alles leeg hoor.. volgens mij mag je nu ook niet meer die rekensom gebruiken! en 200cc is in principe een vol glas melk, da's behoorlijk wat.. zo drinkt zo'n kleintje met 5 flessen bijna een liter melk op een dag..

Eefje duwt gewoon met haar handjes de fles weg.. vandaag zat ze op schoot, ze had net gedronken en een beetje zat nog in de fles en die stond naast haar... mevrouw keek naar de fles en sloeg serieus met haar handje de fles van de bank af en keek me aan met zo'n ondeugende blik..

ze doet zo'n 10 a 15 min over een fles en daarna heeft ze genoeg en weigert ze gewoon verder te drinken.. laat het gewoon uit de mond lopen..

x

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

Sterre heeft de grootste speen van avent, en ze doet 7 minuten over 200 cc. Oh dat is ook 3 zie ik. Misschien moet ze even wennen dat ze niet zo hard moet zuigen aan deze speen?

5. Juli2009

Ze krijgt sinds een week 4 flessen van 180/6. Met de laatste fles zijn we vd week gestopt omdat ze die gewoon weigerde of maar 20cc op dronk, dus ik dacht dat ze er gewoon geen behoefte meer aan had en vond het zielig om haar voor 20cc nog wakker te maken.... Ze komt uit zichzelf 4x per dag en 400cc lijkt me wel erg weinig... Ik weet ook zeker dat ze dan nog honger heeft, ze raakt gewoon gefrustreerd omdat het zo lang duurt/te veel moeite kost.

Misschien dat ik speen 3 nog maar een keertje moet proberen en moet ze er inderdaad aan wennen. En anders kan ik de Dirifax fles ook uitproberen.

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Verplaatst naar flesvoeding.
    Elmo

7. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Toen wij dat hadden zijn wij ook overgegaan op nr. 3. Hier was het wel een succes. Als het bij jou te snel gaat nr. 3 misschien toch andere speen erop doen.

8. Juli2009

Ik snap er helemaal niets van, maar het is in ene helemaal over!
    Ze drinkt haar flessen nu weer gewoon rustig en met gemak binnen 20-30 minuten leeg. Toch een fase denk ik! Te onrustig omdat ze liever gewoon wilde spelen...???

9. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Overgaan op een grotere speen. Ik ben overgestapt van difrax speen S naar speen M. Hij drinkt weer super!!

Succes

Deel Deze Pagina