mijn zoontje wil sinds 2 weken de laatste fles maar half leeg drinken. hij begint heel gulzig, maar halverwege begint hij te spartelen en te huilen en krijg ik er echt niks meer in. verder is hij heel tevreden en vrolijk en eet en drinkt alles zonder mopperen. dit is zijn schema; 7.30 fles 210cc+7 10.00 60gr fruit 12.00 fles 210cc+7 16.00 fles 210cc+7 18.00 60gr groente 20.00 fles 210cc+7 met een halve fles slaapt hij niet echt veel slechter snachts, maar hij moet toch echt die melk nog krijgen? groente vind hij heerlijk dus die wil ik er liever niet af doen. om 19.30 heeft hij ook echt zin in de fles. als ik stop met de fles is het huilen ook over en gaat hij lekker slapen in zijn bedje. iemand enig idee wat ik hier mee moet???
Het enige wat ik zou kunnen bedenken is of de groente eraf of de fles later geven? Fles is nu hij nog maar 4,5 maand is belangrijkste voeding, belangrijker dan groente!!
Inderdaad, de flessen zijn nu nog het belangrijkste. Je kunt òf de groente weglaten òf de laatste 2 flessen bijvoorbeeld kleiner maken naar 200cc. In principe zijn 4 flessen van 200cc voldoende...
Wij hadden dat probleem ook. Ze dronk met pijn en moeite 90 tot 100 cc en dan hadden we ook nog de groots mogelijke moeite met haar wakker te krijgen. Wij hebben de laatste fles geschrapt.
Hier is het óf groente óf fruit. Anders drinkt ze haar flessen ook niet leeg en melk is nu nog het belangrijkste! Heb je dat al wel eens geprobeerd?
Is hier geen optie, aangezien ts haar kindje al op de minimale hoeveelheid flessen zit voor zijn leeftijd
Helemaal gelijk, ik had niet gezien dat ze al op 4 zat. Wij zijn destijds inderdaad van 5 naar 4 gegaan.
bedankt voor jullie reacties! we hebben nu de 16u fles kleiner gemaakt, en het groentehapje naar voren geschoven. en zie daar, de laatste 2 avonden gaat het er ineens wel weer in. de 5e fles is er inderdaad al vroeg afgegaan, maar we kregen hem daarna met geen mogelijkheid meer in slaap, vandaar. nu gaat hij 20u naar bed en slaapt dan door. het blijft puzzelen...