Vraagje over Avent handkolf

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door cupcakes, 4 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Ik heb het idee dat mn kolf niet altijd even goed werkt.
    Ik kan namelijk de ene keer de handgreep helemaal inknijpen en dan wordt m'n tepel nog amper naar binnen getrokken en de andere keer trekt ie zo hard dat het bijna pijn doet als ik hem helemaal in zou knijpen.

Het lijkt dus wel alsof ie soms niet goed vacuüm zuigt. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Ik krijg er dan namelijk echt niks uit.

2. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Misschien zit je borst er soms net wat scheef in, waardoor er een beetje lucht langs kan?
    Ik herken het wel, het gebeurt hier ook wel eens. Meestal haal ik hem er dan even af en zet hem er opnieuw op en dan gaat het vaak wel goed. Ik hoorde trouwens onlangs dat er verschillende maten borstschilden bestaan. Misschien past die van jou niet helemaal bij jou?

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Dat had ik ook regelmatig. De ene keer kon je zo de handgreep helemaal induwen en een andere keer zoog 'ie heel erg vacuum en moest je heel erg veel kracht zetten. Soms zat 'ie scheef, of de rand/schelp van de kolf of je borst kan een beetje nat zijn, waardoor hij niet goed pakt. Hem er opnieuw opzetten en even droog maken, wilde dan wel eens helpen.

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Is het borstschild nog goed? De mijne is een beetje uitgelubberd en doet het daarom ook niet meer zo goed. Het is een heel gedoe om die dingen te bestellen, maar na lang zoeken heb ik het gevonden...
    AVENT

Dan klik je op het bestel formulier voor onderdelen van de Isis Borstkolf, formulier printen en invullen en dan opsturen of faxen... Wel even opletten dat je het goede vakje aankruist, de bovenste. Dan krijg je alle siliconen onderdelen.

En nee, ik snap ook niet dat dat niet gewoon via de mail kan... ;)

5. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Ligt er ook aan of je tepel op het moment van 'aanleggen' hard is of niet... een zachte tepel vult de ruimte al enigszins waardoor sneller een vacuum ontstaat.

6. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL

scheef erop is het niet, want als hij zo doet lukt het helemaal niet, hoe vaak ik ook hem opnieuw erop zet.

Volgens mij heeft deze kolf geen verschillende maten borstschilden, heb er nooit wat over gezien of gelezen (hoewel ik er idd ook wel over gehoord heb, maar dus niet van deze kolf)

7. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    dat natte kan wel kloppen, maar volgens mij had ik hem laatst afgedroogd en deed ie het nog niet goed.

Hebben jullie overigens ook dat er melk onder het borstschild (siliconending) komt? Gaat dan zo snel lekken.

8. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    waaraan merk je dat het borstschild uitgelubberd is? Hij raakt bij mij wel redelijk makkelijk los, maar niet zo dat ie er bijna uitvalt of zo.

Is er trouwens een max. tijd hoe lang ze meegaan? Ik heb deze kolf al ruim 2 jaar, maar bij mijn oudste zoontje vrijwel niet gebruikt. Maar hij heeft wel al die tijd in de kast gelegen, weet niet of dat kwaad kan voor de kwaliteit van de siliconen onderdelen.

Wel vreemd hoor, vanochtend geprobeerd een voeding weg te kolven en toen deed ie het wel gewoon goed (kon zowaar 150 cc in een keer kolven!! en had nog wel door kunnen gaan, maar mn zoontje werd wakker)

9. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb dat idd ook, de ene keer gaat het goed en de andere keer is het huilen met de pet op...

Ik heb het idee dat hij wat uitgelubberd is doordat dat randje wat om de kolf valt niet meer goed aansluit. Daar zit wat ruimte tussen, zeg maar. Silioconen dingen worden wel minder van kwaliteit, denk ik. Dan is met de speentjes enzo ook, na een poosje word het broos en gaat het makkelijker scheuren. Een nieuw schildje is de goedkoopste oplossing, als dit niet werkt ga ik een nieuwe kolf kopen, denk ik...

Ik heb trouwens ook dat er melk onder het borstschild komt, het gaat dan onder die kussentjes zitten. Als ik klaar ben met kolven druk ik het altijd heel voorzichtig de kolf in zodat ik ook die laatste druppel nog kan gebruiken... Hoezo zuinig? ;)

En volgens wat ik weet heb je idd van Avent geen verschillende maten van borstschilden.

10. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    jij hebt het nieuwe borstschild dus nog niet binnen? Dan wacht ik wel ff tot jij hem hebt of het werkt.. :) dan mag jij de tester zijn ;)

(wel grappig, trouwens: lees best vaak berichten/reacties van jou, waarschijnlijk omdat de kids ong. dezelfde leeftijden hebben, dan kom je toch sneller op dezelfde topics terecht)

11. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Of het is een teken dat ik hier veel te veel tijd doorbreng... :D

Zaterdag formulier gefaxt, vandaag binnen... Ga hem vanavond proberen, ik zal even laten weten of het beter gaat.

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Heb hem gisteren gekocht en vandaag uitgeprobeerd en hetzelfde probleem. Nu zonder dat flexibele schild geprobeerd en dat ging wel goed. Nou dan maar zonder hoor. Wat een geklooi.. Het lijkt me al zo'n leuke bezigheid. (not)

13. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb gisterenavond gekolfd met het nieuwe schildje en het ging een stuk beter. HEt nieuwe schildje past ook veel beter om de kolf, zit veel strakker vast. Bij de oude had ik echt ruimte over.

Ik kreeg er ook een nieuw ventiel bij, ik had zo'n dopje met een sterretje aan de bovenkant, nu is het een soort van tuutje. Ik weet niet waarom ze dat anders hebben gemaakt, maar met het schild samen gaat het nu goed!

14. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    zonder schild heb ik ook geprobeerd, maar ik vind dat niet prettig voelen en krijg er minder melk uit, dat schild masseert je tepels ook een beetje om er melk uit de krijgen.

15. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    ik bedacht me dat ik nog een schild had liggen (ook 2 jaar oud en sporadisch gebruikt) ik had deze set aangeschaft bij de huur van de elektrische kolf, dus heb ik 2 kolven, waarvan 1 volledig tot handkolf om te bouwen is.

Heb het geprobeerd en moet zeggen dat het al wat beter ging. Heb ze direct achter elkaar geprobeerd. Kreeg er eerst weer niks uit en uiteindelijk toch nog 60 cc!

Dat witte dingetje heb ik over gelezen. Schijnt dat dat oude sterretje naar binnen gezogen werd bij een te sterk vacuüm. Ik had het tuutje al.

16. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    bedankt voor de bestel link bluesky.
    Ik was al opzoek waar ik ze kon bestellen.

Ik heb het probleem ook wel af en toe en bij mij zit het dan gewoon niet goed op mijn borst of er zit een stukje bh tussen.
    Ook loopt er melk in het schild wat ik er na het kolven ook uit druk om op te vangen.
    Zonde van mijn zuur gekolfde melk.

17. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Ik heb ook de nieuwe siliconen onderdelen van de kolf besteld en ontvangen. Ik had eerst ook het oude sterretje en nu het tuutje ontvangen. En misschien een domme vraag hoor :), maar dat tuutje moet naar boven wijzen in de kolf (je klikt 'm erin zeg maar)?

gr Lisszy

18. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Dat tuutje moet naar beneden wijzen, in het flesje zogezegd.

Houd er wel even erg in dat er met dat nieuwe tuutje, melk in je kolf blijft staan als je klaar bent. Ik giet dat er weer uit via het kolfschild. Anders gooi je misschien per ongeluk je zuurgekolfde melk over het aanrecht... ;) (zoals ik de eerste keer)

19. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Oja, ik zie het al, zoals ik zei dan past dan andere siliconen ding er ook niet op!
    Lekker slim weer, hahaha!
    Dank je wel, we kunnen weer kolven! :)

Deel Deze Pagina