een vakantie naar turkije in april??

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door beautifulboys, 1 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beautifulboys

beautifulboys Niet meer actief

Hallo,

ik heb eerder een topic geopend over dat ik en mijn man echt heel erg toe zijn aan een timeout. nu zeiden mijn ouders waarom ga je niet lekker naar turkije en neem de oudste zoontje mee! en dan betalen hun de kosten voor ons zoontje. ons zoontje heeft het er steeds over dat hij graag op vakantie wil , en eerlijk gezegd gunnen wij hem dat ook hij is nog nooit geweest.en een beetje opladen met zon vinden we stiekum ook wel fijn.

nu zagen we dat je ongeveer voor 800 euro met zijn 3en allinn op vakantie kan naar turkije voor 8 dagen. maarja dat is april...
    ik twijfel echt aan het weer in april daar. heeft iemand ervaringen met april en turkije? als we op vakantie gaan willen we echt even nergens aan denken daarom alliin. dus echt neerploffen onze oudste zoon vermaken en alles is verder verzorgd. dat lijkt ons echt heerliijk. wij hebben dit eigenlijk nooit eerder gedaan.

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik ga ook in april naar Turkije, 14 dagen. Normaal is het weer in het gebied waar wij heen gaan tussen de 20-25 graden dan. Wat vaak in de praktijk betekend: 22-28 graden. Ik ben wel in het hoogseizoen geweest en toen was het 48 graden, wordt je ook niet blij van.

3. Zariena

Zariena Actief lid

6 apr 2014
    129
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ik was vorig jaar eind april geweest naar marmaris. Maar de weer was wisselvallig. Ene x regen en koud en andere dag warm weer maar niet zo warm dat je buiten kon zwemmen.

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

April kan het prachtig weer zijn in Turkije. De grootste kans daarop heb je als je richting het zuidoosten gaat, het beste in dat geval zit je in Alanya en omstreken. Ik ben daar meerdere keren in april geweest en toen was het echt heerlijk, 30+ overdag. Ga je meer westelijker zoals Marmaris of Bodrum zal het iets minder warm zijn wellicht. Houd er wel rekening mee dat de zee nog vrij koud is omdat hij nog niet erg opgewarmd is, dus zorg wel voor een leuk zwembad bij je hotel.

Maar als je wil gaan, kun je zeker beter nu gaan dan in juli of augustus. Dan is het er snikheet dag en nacht. Nu is het overdag heerlijk weer en 's nachts lekker koel. Ideale periode. Wij gaan zelf ook eind april.

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

Echt waar Eylem? 30+? Wij zitten dan in Kemer.

Inderdaad is de zee dan nog koud en waarschijnlijk de buitenzwembaden ook, dus ga ik wel zwemmen in het binnenbad ;)
    Maar voor uitstapjes is het juist de ideale temperatuur.

6. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Ik zou nu uberhaupt niet naar Turkije op vakantie gaan gezien de politieke situatie. Zoek een ander land uit zou ik zeggen.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.156
    35.812
    113
    Mijn ouders gaan elk jaar eind april begin mei. Ze gaan vaak naar Bodrum. Elk jaar hebben ze 1 dagje regen en voor de rest vaak prima weer, ook om te zwemmen (in een zwembad). Ben zelf een paar keer in juli geweest, maar dat doe ik niet weer. Uitschieter meegemaakt van 52 graden, pff, niet leuk meer.

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

Turkije schijnt (in het westen in elk geval) nog steeds behoorlijk veilig te zijn. Natuurlijk gebeuren daar ook aanslagen, maar die waren er 20 jaar geleden toen ik geweest was ook, en 5 jaar terug ook. Als het echt onveilig wordt geldt er een negatief reisadvies.

Aanslagen kunnen in deze tijd overal plaats vinden, kijk maar naar Parijs. En dan moet je maar net de pech hebben dat je op dat ogenblik op die plaats bent. Uiteraard ga je het niet expres opzoeken, maar veilig ben je in principe nergens meer ;)

9. beautifulboys

veilig is het inderdaad nergens meer.ze hebben het nu weer op spanje gemunt..

zoals ik een beetje aanhoor zou ik dus gerust eind april begin mei naar turkije kunnen?

kom er alleen nog niet uit wat nu een mooi gebied is.
    en een leuk hotel en uiteraad een leuk prijsje

10. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Wij gaan eind april naar Kemer, schijnt heerlijk dan te zijn! Heb begrepen zo'n 25 graden :)

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

He, jij ook? Waar zit je en welke datum? Ik ga van 7 tm 21 april :)

12. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Wij gaan precies een week later! In Fame.

13. beautifulboys

waar boeken jullie mag ik vragen? heb bij corend.on gekeken en tu.i

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik heb hem vorig jaar maart!! :D geboekt bij RSD reizen. Met echt flinke korting, zelfde reis op dezelfde datum kost nu bijna 1000 euro duurder. Dit omdat ze toen winter 2015/2016 al wat geboekt wilden hebben, april is natuurlijk niet echt winter meer, maar de meeste mensen gaan mei/juni/juli/aug. Vandaar de enorme korting.

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja hoor, in Alanya zeker, in Kemer misschien iets koeler, maar toch. Dat was overigens wel eind april hoor :)

16. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hoeveel weet jij van de politiek in Turkije? :D

Turkije is heel veilig. In elk ander land is de kans op aanslagen net zo groot of klein. Alleen het uiterste zuidoosten tegen de grens met Syrie zou ik nu niet naartoe gaan, maar weet je hoe groot Turkije is? Veel groter dan Nederland ;). Geloof mij maar dat je van die situatie daar in 90% van Turkije niets merkt.

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

+ dat de grens naar Syrië zo'n 1200 km verderop zit.....Zoiets als van Nederland naar Marokko schat ik? (weet niet precies hoor) In ieder geval stukken verder dan Utrecht-Parijs ;)

18. mamabri

mamabri Niet meer actief

Een graad of 20-25 vind ik prima hoor, gewoon een jasje aan, geen enkel probleem. Beter dan die 48 graden :)

19. Givenchy

Givenchy Bekend lid

28 jan 2016
    873
    0
    16
    Turkije... 1x nooit meer...

20. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    2 jaar geleden in Marmaris geweest. Hotel was evht mooi, niets op aan te merken. Weer slecht, veel regen, 16/19 graden. Geen zwembadweer.
    Ook voor mij nooit meer turkije, maar dat komt omdat niet geschikt ben voor de all-inclusive-turkije ervaring. Vreselijk!
    En, sorry, maar ook ik zou niet kiezen voor Turkije in deze tijden (better safe, than sorry). Dat is de reden dat er zoveel (leuke) reisjes aangeboden worden. Veel mensen kiezen nu voor andere landen.
    Zit je aan de april/mei vakantie vast? Anders zou je een paar weekjes later kunnen gaan.

Deel Deze Pagina