Een van 2 1/2 en een van ruim 1, poehpoeh!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Benzoblij, 4 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wapa

wapa Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.136
    2
    0
    Hier is de "mijn" fase begonnen bij mijn zoontje en ïk-kan-kruipen-dus-ik-pak-lekker-alles-van-je-af fase bij mijn dochtertje!! Dus je kan je voorstellen wat een feest het hier kan zijn. Maar daarentegen is het zo mooi!!

2. Benzoblij

Benzoblij Actief lid

8 mei 2007
    319
    0
    0
    Grappig he? Dat we dat allemaal vinden...
    Aan de ene kant is het zwaar, maar aan de andere kant ook iets dat je nooit had willen missen.
    Heb net gelezen dat het minder intensief wordt als de jongste 4 wordt :). In ieder geval is ie dan niet meer heel de dag thuis, hahaha.
    Bij ons is de jongste een totaal ander kind dan de oudste, ook al schelen ze zo weinig. De oudste is een echte diva, met een enorm sterke eigen wil en de jongste is een heel zoet, makkelijk ventje dat zich prima alleen kan vermaken. Ze zijn echt zo enorm anders!
    Heel bijzonder.

3. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    petje af!!!!! als de kinderen zo dicht op elkaar zitten

4. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @Benzoblij: wat toevallig dat onze kinderen zo dicht bij elkaar zitten!
    Ik herken het ook van de geboorte van de 2e. Ik had me al helemaal voorbereid op eventuele jaloezie, maar hier was niets aan de hand. 't Was inderdaad of het altijd al zo geweest was.
    Nu nummer drie in aantocht is, is Annabel er wel meer mee bezig. We hebben het haar gewoon verteld en soms krijg ik spontaan kusjes op mijn buik. Sommige knuffels "bewaart" ze voor de baby.
    Ik ben benieuwd...

Hihi, het wordt minder intensief als de jongste vier is... Dan moeten we dus nog even...
    Maar goed, kleine kinderen kleine zorgen...

Een paar maanden geleden kregen we trouwens zo'n brochure voor basisonderwijs van het ministerie van OC&W in de bus. Jeetje, wat gaat het allemaal snel! Voor je het weet zijn ze het huis uit. Ondanks de behangdagen, geniet ik nog lekker van onze kleine ukken hoor!

5. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    hier nog een moeder met 2 kindjes kort op elkaar.

mijn oudste is nu bijna 3 1/2 en de jongste bijna 2.

onze jongste is echt de rauwdauwer klimt en klautert overal op en doet echt werkelijk alles na van zijn oudere broer.

hier kunnen ze heel lief spelen, maar ook elkaar het leven zuur maken. (vaak als mama eten aan het koken is) en dan kom je echt handen te kort.

Ik verlang ook naar de tijd dat ze beiden zelfstandiger zijn zodat ik iets meer rust heb. ook hier namelijk regelmatig een ontploft huis hihi

6. puckje

puckje Bekend lid

9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Hier hetzelfde als bij Wapa. Emiel (type hyper) is net 3 en speelt graag op de grond met z'n speelgoed. Ymke (gaat Emiel achterna met hyper zijn) kan kruipen en beweegt zeer snel en wil dus alles pakken waar Emiel mee speelt.

Ik heb al een afbakening in de kamer wie waar kan spelen, werkt soms goed. Alleen wil Emiel dan weer spelen met het speelgoed van Ymke.:( Vind het voor Ymke haar ontwikkeling ook niet goed dat ze steeds in de box moet spelen.

En dan de dagen dat je om 7 uur 's morgens al politieagent aan het spelen bent.(doe dit niet, blijf daar af, let eens op). Na zo'n dag (zoals vandaag) ben ik echt gesloopt. Ben dan blij dat ik de volgende dag weer mag werken.

7. Benzoblij

Benzoblij Actief lid

8 mei 2007
    319
    0
    0
    Zo!
    Even rust, kleinste slaapt en de oudste is weer naar de psz.
    Maar ja, die moet zo alweer opgehaald worden.
    Die middagen zijn zo idioot kort, is dat bij jullie ook?
    Zodra je thuis bent, moet je alweer weg.
    Is vooral voor die kleine zielig, moet ik zo nl. wakker maken.
    Vind ie niet leuk :(
    Afgelopen weken hadden ze alletwee buikgriep, nou dat was pas heavy, hahaha.
    Ben dolblij dat ze nu weer fit zijn, is toch een stuk gezelliger voor iedereen!
    Groetjes allemaal.

8. Ief

Ief Bekend lid

4 okt 2006
    531
    0
    0
    Haha zo herkenbaar dit :). Hier verschillen ze een jaar en 5 dagen. Dus de tropenjaren zijn ook hier in volle gang. Pfff, soms denk ik wel eens: ik ben chronisch moe! ;). En ruzie maken met elkaar is ook een dagelijkse bezigheid van de twee. Maar als ik dan weer een dikke knuffel en?of kus van ze krijg, dan smelt ik weer in een en vergeet ik de hectische momenten :).

9. Benzoblij

Benzoblij Actief lid

8 mei 2007
    319
    0
    0
    Zag zo even in de AH ook weer een moeder lopen met een dreumes in de wagen en alweer een hoogzwangere buik.
    Ik dacht meteen : oh mens, je weet niet wat je te wachten staat :). Als je nieuwe baby er is kom je waarschijnlijk heel lang niet meer in de supermarkt...
    Ik krijg het niet voor elkaar hoor.
    Met alletwee in de supermarkt en dan ook nog je kunnen concentreren op een boodschappenlijstje. Ligt dat aan mij of aan mijn kids?

10. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Ik vind het eigenlijk wel heerlijk om met mijn meiden boodschappen te doen. Annabel kan zo lekker trots met haar winkelwagentje rond paraderen. Maar tot nu toe luistert ze erg goed... *knock on wood*
    Evelien gaat in het zitje in mijn kar. Als die zich gaat vervelen, mag ze zich vermaken met een pak macaroni of net wat er in mijn kar ligt en Eef-proof is.
    En Annabel geef ik kleine opdrachtjes. Eigenlijk wel handig, zo'n hulpje wat een pak soepstengels uit het onderste schap pakt. Hoef ik met mijn zwangerbuik mooi niet te bukken.
    Kinderarbeid? Hihihi...
    Boodschappenlijstje is bij mij altijd een probleem geweest. Ik kan opschrijven wat ik wil, maar in de supermarkt loop ik altijd wel weer vijf keer door dezelfde rij...

Maar het is ook wel druk met twee kleintjes hoor. Zit je met de een op de wc, hoor je de ander de halve woonkamer overhoop halen...
    Of andersom, ben je de jongste aan het vangen, roept de oudste dat ze moet plassen en doet dat vervolgens ook meteen waar ze staat... Pfff...
    Maar als je dan van die spontane knuffels of lieve opmerkingen krijgt, vergeet je alles!

11. Benzoblij

Benzoblij Actief lid

8 mei 2007
    319
    0
    0
    Is ook zo :)!
    En ik kan die van mij geen moment missen eigenlijk.
    De oudste zit nu op de psz en dan is het zo stil in huis...
    Net met de kleinste boodschappen gedaan, is wel een stuk sneller hoor met 1, hahaha.
    Maar onze oudste is ook wel een druktemaker hoor.
    Ze is ruim 2 1/2, maar heeft een ontwikkelingsvoorsprong.
    Onwijs slim is ze en praat en denkt als een kleuter.
    Dus dat zorgt ook wel voor wat extra uitdaging, ook voor de juffen op de psz trouwens.
    Mis nu even het "waarom Mama?"

Deel Deze Pagina