pff heel me huis onder de poep

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Trotsemama1, 28 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

jawel jullie lezen het goed
    mijn dochter van 2 die doet haar luier dus af als ze gepoept heeft
    zoals gister, gister zat heel me trap onder de poep
    en ben het totaal zat
    ze krijgt van mij dus als we thuis zijn geen luier meer aan
    gister heeft ze heel netjes 1 plasje op het potje gedaan
    maar daarna 3x gewoon laten lopen
    ze weet heel goed wanneer ze plast en als ze moet plassen
    ze kan het ook goed ophouden want soms heeft ze heel de ochtend niet geplast terwijl ze wel 3 glazen drinken drinkt sochtends

dus nu met volle moet bezig met zindelijkheidstraining

2. miffy11

miffy11 Niet meer actief

zoo herkenbaar!!
    mila doet het ook snachts, dus hoe vaak ik haar bed al niet heb moeten wassen omdat alles onder zat.

wat hier heel goed werkt, is de luier achterstevoren, dan krijgt ze m niet meer los :D

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Geen herkenning gelukkig, mijn dochter is gelukkig nooit op dit vieze idee gekomen. Hopelijk is ze snel zindelijk en doet ze het netjes op het toilet of potje. Want dit is echt niet leuk!

4. Trotsemama1

miffy
    wat een goed idee
    ga het maar is proberen

yolanthe
    nee het is echt niet grappig
    wipper van me zoon heeft al onder gezeten
    me bank
    en nou ook me trapp

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Hier hetzelfde verhaal.
    Poepluiers gaat ze gelukkig niet mee aan de haal maar komt ze netjes naar ons toe brengen. Plassen doet ze alleen te pas en te onpas door het huis heen.
    Volgende maand (dan bemn ik een week vrij) ga ik intensief beginnen met het zindelijk maken

6. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Oh, bah!!! Mijn oudste heeft ooit zijn ledikantje onder gesmeerd en dat vond ik al verschrikkelijk, maar die van jou spant de kroon. De luier achterstevoren is inderdaad een goede tip! Overdag eens proberen of je haar op vaste momenten op het potje of wc kunt zetten, misschien dat ze dan wat meer daarop gaat plassen ipv het te laten lopen. Succes hoor!

7. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    en anders een onderbroekje over de luier aantrekken.. dan krijgen ze die ook minder makkelijk los

8. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Herkenbaar!!!

Onderbroek helpt niet trekt ze gewoon uit, achterstevoren hielp ook maar even...
    Ik doe er nu een hele sliert plakband overheen :D

9. Trotsemama1

trekt ze ook gewoon uit romper maakt ze trouwenns ook gewoon los

10. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    Haha, bij ons is het nog niet zover, maar deze ga ik zeker onthouden hoor :D en anders is er altijd nog duct tape :p

11. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik hou zo lang mogelijk de luierpakjes erin. dan wordt eht ook moeilijker. ik heb er gelukkig ( nog ) geen last van en hopelijk blijft dat zo.

hopelijk wordt ze snel zindelijk en heb je deze fase weer gehad.

12. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    hier dus duct tape moeten gebruiken:D! alles zat eronder; bed, dekbed, haren en gezicht:$

13. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Als je dan een wekkertje zet en als het wekkertje gaat dat ze dan op het potje moet. Misschien als ze zo vaak gaat dat ze dan niet meer de neiging voelt om het maar gewoon te laten lopen. Verder geen tips wat betreft het poepsmeren maar weet hoe vies het is ( met kinderen en dementerende ouderen).

14. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    hahahaha, gelukkig nog geen ervaring ermee..
    maar moet er wel ff om lachen , zie het al voor me...alles eronder...dan lach ik waarschijnlijk niet meer...:)

15. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    De slaapzak omgekeerd of binnenstebuiten aan werkt ook goed voor de "poepsmeerders" in bed.

16. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Hier ook 1 die het gepresteerd heeft om lekker met poep te smeren.. Wel in haar bed dus het bleef beperkt.. ;)

Hier gaat dus de slaapzak op de rug met het lipje van de rits naar binnen. Ze heeft het nog niet uit kunnen trekken,:D

Esmee is ruim 2,5 Plast en poept met regelmaat op het toilet maar de luier vind ze ook prima.

17. duha

duha Actief lid

12 dec 2007
    181
    0
    0
    Wat een heerlijk topic! In mijn omgeving kreeg ik hele verbaasde reacties, omdat Damian dus ook nogal eens creatief is met de inhoud van zijn luier. Hij doet het alleen als hij in bed ligt, maar dan nog; bahbahbah. Fijn om te lezen dat er meer kindjes zijn die het doen.

Ik heb echt alles geprobeerd; broekje over de luier, romper, pyjama, slaapzak achterstevoren... Damian ging gewoon met zijn arm via het armgat naar binnen en haalde de poep naar buiten.

Sinds een paar weekjes plast hij overdag veel op het potje en (even afkloppen) heeft hij niet meer gesmeerd met zn poepies. Ach... het gaat een keer over :D

18. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    zo herkenbaar:(

Ons zoontje doet precies t zelfde zn hele kamer eronder. in de blokjes duplo, echt alles gaat er onder, en dat gebeurt in 2 minuten tijd.. ongelooflijk.. k probeer ook al van alles maar tot nu toe werkt nog niets... tegenwoordig doen hij zn pamper niet meer af maar gaat hij gewoon met zn handen van onderlangs dr in zeg maar.. langs de benen... en hij is bijna 3, dan zul je toch denken nu kan t uiteindelijk wel op t potje. mar hij wil t niet...:(
    Sterkte ermee in ieder geval

19. Tamio

Tamio Niet meer actief

Ik ben blij dat mijn dochter dit nooit gedaan heeft. In bed is een ouderwets hansopje met knoopsluiting misschien een oplossing?
    Wat betreft zindelijk worden, is niet één van de voorwaarden dat ze aan zindelijk worden toe zijn, dat ze een afkeer hebben van hun eigen ontlasting? Het lijkt me dat een kindje die poep gebruikt als vingerverf nog niet toe is aan zindelijk worden.

Deel Deze Pagina