een van de kinderziektes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mandytjuuu, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mandytjuuu

mandytjuuu Actief lid

18 jul 2007
    439
    0
    0
    beveiliger en zorg
    zuidholand
    heey lieve allemaal

heb weer even jullie hulp nodig
    onze kleine dame nikita is vanacht bij oma wezen logeren
    en oma zei al dat ze wat raare vlekjes in de schaamstreek had
    dus ben daar is goed naar gaan kijken.. ze heeft idd rode vlekjes op haar schaamlippen
    maar ook allemaal kleine rode vlekjes op haar rug..

als ik de huid op haar rug strak trek gaan ze wel weg

iemand enig idee wat dit word?
    heb haar niet kunnen temperatuuren aangezien het slaaptijd was., wel heeft ze normaal altijd koude handjes en zijn die nu warm
    en is ze een beetje zeurderig..
    ze is trouwens 10 maanden

bedankt alvast

2. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hey, het kan de 6de ziekte zijn. die vlekjes gaan weg als je de huid strak trekt of erover wrijft. ik weet niet of die vlekjes ook voorkomen in de schaamstreek. mijn zoontje had ze op zijn borst buik en armpjes en een paar op zijn beentjes enzo... heb niet in zijn pamper gezocht eigenlijk... tis me iig niet opgevallen.

bij de 6de ziekte hoeven ze geen koorts te hebben. wist je dat je koorts ook kon meten door in het nekje of op het voorhoofdje te voelen... tjah, de preciese temp weet je dan niet.. maar als ze erg warm aanvoelen weet je genoeg...

3. Bibi23

Bibi23 Actief lid

4 jan 2008
    403
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    De 6e ziekte begint met hoge koorts en als de koorts weg is dan komen de vlekjes.
    De 5e ziekte is ook met vlekjes, maar dan met kleine en grote door elkaar en daarbij lichte verhoging. Met name de wangen zijn heel rood bij de 5e ziekte. Vaak zijn kindjes niet heel ziek van de 5e ziekte.

Kan natuurlijk ook zijn dat ze iets heeft gegeten waar ze een reactie op heeft.

Suc6 iig!!

Btw...5e ziekte moet je wel mee oppassen als je zwanger bent!

4. misa

misa Niet meer actief

Ik denk ook aan 5e of 6e ziekte.
    Moet vanzelf overgaan geloof ik.
    Beterschap!

Deel Deze Pagina