Een vergissing met fataal gevolg

Discussie in 'De lounge' gestart door sweetangel100, 8 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kira89skye

19 aug 2007
    54
    0
    0
    bijna moeder
    Amsterdam
    jeejtje zeg das wel erg heftig ... ik zou me niet willen voorstellen hoe je je op zoon moment voelt terwijl je weet dat het nog je eigen schuld is ook.
    die vrouw had kennerlijk zoveel aan haar hoofd dat ze zelfs de kleine vergat

2. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Het is vreselijk. Zoiets gun je je ergste vijand niet.

Groetjes,
    Nikki F

3. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    Ik heb het artikel gelezen met gemengde gevoelens....ik weet niet hoe ik hier op reageren moet .....

L.sybje

4. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Ik heb niet gezegt dat Niemand express zijn kindje wat aan zou doen! Ik maak genoeg ellende mee in mijn werk hiermee. Maar om meteen met een vingertje te gaan wijzen....ja dat vind ik wel erg. Niet iedereen doet zijn kindje express iets aan, er zijn ook nog dingen die wel perongeluk gebeuren. We kunnen niet iedere ouder gaan verdenken van mishandeling als wij het niet snappen of niet begrijpen.

5. judithteresa

judithteresa Bekend lid

2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    vind het wel hevtig dat we tegenwoordig zo druk zijn en zo met andere dingen bezig zijn dat de kleintjes worden vergeten, en dat het nog goedgepraat word ook...

er word zwaar neergekeken op huismoeders, en vrouwen die part time werken, maar als je het zo zo druk hebt, en zoveel aan je hoofd hebt, dan denk ik dat je beter van baan kunt verwisselen, dan dat je dus zover komt dat je je eigen kind gewoonweg vergeet? ik weet het niet, ik vind het een raar verhaal, helemaal dat ze nu lekker een feestje gaan bouwen?uit het oog uit het hart? we schrijven een stukje in de krant, geven de schuld aan het kdv en daarmee afgelopen? een beetje controle hoort idd bij een kdv, maar het is niet hun verantwoording om te zorgen dat jij je kind wel netjes afzet, en niet ergens in een auto laat zitten

pfff, en ik wijs echt niet met me vingertje, want ik weet hoe het is dat je echt alles vergeet, of waneer je op je automatische piloot zit..maar je kind hey, die vergeet je toch niet?

oh en van die griet die lekker ging winkelen..goede aktie dat je de winkel bent ingestormd! begrijp best dat je later eigenlijk liever de politie had gebeld, maar ik had ook de winkel ingestormd hoor!

6. sim

sim Niet meer actief

ik heb het artikel ook gelezen met gemengde gevoelens..

ze kan alles achteraf goed redeneren en dat vind ik raar, als je die rit zo in een roes gereden heb, nog zelfs tijdens die rit stil gestaan heb bij die gebeurtenis in belgie een week geleden..

en ik vind het raar dat ze die opmerking maakt over dat protocol van het kdv, denk niet dat die ervan uitgaat dat een ouder zijn kind in de auto vergeet en dat die daardoor eindverantwoordelijke zijn..

ik kan het echt niet begrijpen, hoe hard het ook klinkt en hoeveel theorieen er ook zijn dat je hersenen in de war kunnen raken, maar je kind vergeten?
    :confused:

7. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Het is natuurlijk niet met opzet gebeurd, maar de ondertoon van het verhaal is toch dat het de schuld is van iedereen behalve de moeder. Dat vind ik niet kunnen, zeker tegenover het KDV niet. Als zij zich daarmee troosten oke, maar het KDV moet niet op zo'n manier worden beschuldigd.

Daarnaast snap ik niet dat ze er de hele dag niet over gedacht heeft. Als ik werk denk ik heel vaak aan mijn kind, ik bel het kdv een paar keer per dag hoe het met haar gaat.

8. miloux

miloux Bekend lid

27 jul 2006
    760
    0
    0
    De onder toon dat ze iedereen de schuld geeft behalve zichzelf lees ik dus absoluut niet.

het tegenovergestelde juist, en wat is er mis mee als een kdv een protocol heeft waaarin staat dat als een kind niet komt je even moet bellen?
    Toch zo gebeurd en kan een hoop goed doen, ook voor andere redenen klijkt mij.

En dat het je niet zou gebeuren? dat heeft zei ook gedacht natuurlijk, en waarom zou het jullie niet kunnen gebeuren?Tuurlijk wel, het kan iedereen gebeuren, te denken dat dat niet zo is, is je hoofd in het zand steken.

Lijkt mji dat je er juist iets van kan leren, bv inderdaad zet je kind waar je het kan zien, zet je tas of wat dan ook bij je kind op de bank, etc.

En waarom zouden ze niet mogen trouwen?kan me voorstellen dat het voor hun juist nu heel belangrijk kan zijn.

9. sim

sim Niet meer actief

dat van dat trouwen moeten ze inderdaad zelf weten, alleen kan ik me dus niet voorstellen dat je daar zin in heb... ik ben van aard best vergeetachtig, maar dan bv bij een kassa, nadat ik betaald heb loop ik weg en vergeet ik wat ik gekocht heb mee te nemen.

maar ik kan me echt niet indenken dat ik een hele dag niet aan mijn kind denk, als ik weg ben bel ik ook wel een paar keer op naar de oppas hoe het met mijn kind is. maar goed, daar verschillen mensen in.

10. Niet meer actief

ik vergeet ook wel eens wat, zoals zaterdag, ben ik al voorbij de kassa, betaald, bedenk ik me ineens dat er nog boodschappen onder in de wagen liggen ..oeps...

of zoals laatst: om drie uur is de school uit, en het was vijf over drie toen ik ineens met schrik bedacht dat ik mn kind nog moest ophalen, ik rennen dus! (overigens, rennen met een buik van 28 weken gaat niet zo hard, een stokoude vrouw met een rollator haalde me nog in :))

Zoals je ziet vergeet ik ook wel eens wat maar in luttele minuten geven mn hersens een seintje door: "he ben je niet wat vergeten?"
    Maar zes uur lang je kind vergeten?
    Knap staaltje werk!

11. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Weet niet wat ik erop moet antwoorden, vind het gewoon verschrikkelijk dat dit gebeurd is...!

12. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Er blijven mensen oordelen, als je het artikel goed leest, kan het niet anders dan dat je moet concluderen dat het IEDEREEN kan overkomen!
    Het is afschuwelijk, en heb met tranen in mijn ogen het artikel gelezen.
    Ook ik kan het mij niet voorstellen dat het mij overkomt, maar na alles gelezen te hebben, veel dingen zijn herkenbaar.
    Het gaat om vaste denkpatronen, aangestuurd door de hersenen, het staat haarfijn beschreven in het artikel.
    Als je dit leest dan moet je het toch herkennen?
    Alleen, hier betreft het vergeten van je kind, en dat maakt het tragisch.
    Ik kan alleen maar denken: Heel veel sterkte, Ilse moet haar hele leven leven met het gegeven dat ze "haar kind is vergeten"

Ik woon in het zelfde dorp. Het is niet zo dat Chrisje heeft geleden, hij lag te slapen en is in zijn slaap overleden, dat is snel gegaan, vreselijk, maar misschien zijn jullie dan iets geruster dat Chrisje niet geleden heeft. Inderdaad, het beeld van een schreeuwende dreumes...afschuwelijk/.
    Was dat misschien maar wel zo, dan was hij misschien op tijd uit de auto gehaald.Maar dat vragen de ouders zich ook nog steeds af.

13. Niet meer actief

patries hoe weet je dat chrisje in zijn slaap is overleden en niet wakker was, mischien is hij wel eerst bewusteloos geraakt door de hitte, of heb je erbij staan kijken dat je dit weet?

14. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige

15. Niet meer actief

nou ja mag het toch wel vragen jeetje :(

16. miloux

miloux Bekend lid

27 jul 2006
    760
    0
    0
    het gaat denk ik om het stuk, of heb je er bij staan kijken.

Als je je vraag gewoon had gesteld, kwam het niet zo raar over, en kwetsend

17. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    het is niet helemaal goed gegaan met mijn quote, ik reageer op lentefee. ., waar het op neer komt; ik vind de opmerking van lentefee werkelijk kwetsend, ik word hier bijna beschuldigd van medeplichtigheid!

deze hele kwestie gaat mij zeer aan het hart, wij zijn een kleine gemeenschap. en daarbij, mijn kleintje is geboren op de dag dat Chrisje overleed. je kan je voorstellen dat ik het hier erg moeilijk mee heb, ik kan alleen maar diep medelijden hebben met de ouders!

nee, ik heb niet staan kijken, ik was aan het BEVALLEN.

18. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    tuurlijk mag je vragen, maar die laatste opmerking had je niet moeten plaatsen.

19. Niet meer actief

ik vind de opemerking: "chrisje heeft niet geleden", ook weer zo een goedmakertje, alsof je daarmee wilt zeggen kijk hij heeft niet geleden, dus zo erg is het niet..
    Net als er gezegd word: de hersens bla bla, ook weer zo een goedmakertje, schuif de schuld maar op de wetenschap.

Word gewoon ziek van dit gebeuren, net een week na het gebeuren in belgie krijgt iemand ook ineens de ingeving zn kind maar in de auto achter ta laten.
    Want ach, in belgie is ze er ook goed vanaf gekomen he..

Trouwens dit is mij mening, ik zeg ook niet dat het daadwerkelijk zo is en dat halen er hier velen door elkaar, je mening mag je niet geven want oh stel je kwets er iemand mee, dan ga je toch sokken breien ipv hier te lezen ;)

20. Niet meer actief

ik bepaal zelf wel wat ik plaats dankjewel :D

Deel Deze Pagina