een verschrikkelijke kraamzorg van Partula achter de rug! wat moet ik doen?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door sandrine, 23 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Solana

Solana Bekend lid

11 mrt 2010
    874
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien had Queen het over het berichtje van Jusi. Ik vind namelijk wel dat een kraamverzorgster geen huishoudster is. Het is leuk en fijn dat ze het doen, maar het belangrijkste is natuurlijk de verzorging van moeder en kind.
    TS, ik weet niet hoe lang geleden het is, maar ik zou zeker een klacht indienen. Wat jammer dat je kraamtijd zo gelopen is, het zou juist een tijd van genieten moeten zijn.

2. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Meis, wat een rotsituatie! Zo hoort het echt niet te gaan hoor. Mijn eerste kraamhulp was echt geweldig. Stond heel de dag te poetsen, eten en drinken voor mij te maken, was super super lief met mijn zoontje en maakte mijn kraamweek een echt feestje!

Bij mijn dochtertje heb ik twee kraamhulpen gehad. Het klikte wat minder als met de kraamhulp na mijn eerste bevalling, maar ook deze dames waren erg actief in het huishouden en verzorgden zowel mij als mijn dochtertje prima.

Echt een klacht indienen hoor!

3. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik vind dit nogal een rare opmerking

als nieuwbakken moeder kun je heel goed wat hulp gebruiken, zeker wat het verzorgen van de baby betreft. Dus ja in die zin kan het goed verpest worden als dit niet gebeurt zoals bij TS
    Ik heb dan wel geen keizersnede gehad maar ik was erg blij met alle hulp en uitleg bij het verzorgen van mijn zoontje.
    De kraamhulp hoeft echt niet je hele huis op en top te laten blinken, maar ze moet er zeker voor zorgen dat moeder, vader en kind goed worden ondersteund zodat ze het na de kraamweek zelf aankunnen.
    Als ik zo het verhaal van TS lees is dat niet gebeurd.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ja dat zei die miep hier ook.. 'moeder en kindzorg komt op 1'

Maar dat was gewoon niet nodig, het was mijn derde kind en voelde me wel goed. Stond ik dus na 17.00 uur altijd schoon te maken omdat ik van haar overdag 'moest uitrusten';).. maar wie doet het dan?

5. Solana

Solana Bekend lid

11 mrt 2010
    874
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Umm85, ja toch is het geen huishoudster. En je man kan toch ook wat doen? Ik voelde me beide keren ook erg goed. Had overigens wel een kraamverzorgster die ook veel in het huishouden deed, maar toch deed ik ook veel dingen zelf. Ik ben niet iemand die de hele tijd maar in bed blijft liggen. En ik vind niet dat een ander voor mij iets moet doen, wat ik zelf ook kan. Ik vond het belangrijker (vooral bij de 2e) dat ze me uitlegde hoe ik mijn zoontje moest verzorgen etc.

6. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ts wat erg... Klacht indienen hoor!

Ik vind dat huishoudelijkwerk bij de kraamzorg hoort. In ieder geval de dagelijkse dingen. Je kunt het toch niet van een pas bevallen vrouw verlangen, laat staan van iemand die een keizersnee heeft gehad. En de meeste papa's moeten gewoon weer aan het werk.. Moeder en kind gaan voor maar daar zijn ze echt niet de hele dag mee bezig. Beetje stofzuigen en een toiletje lijkt me toch niet teveel gevraagd.

7. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    Licht huishoudelijk werk hoort wel degelijk bij kraamzorg.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn man moest gewoon werken (eigen zaak).. Ik kwam na 2 dagen thuis want heb een keizersnede gehad bij de derde. Ze zette enkel de wasmachine aan en de droger en gooide het dan op een hoop in de wasmand en verder wat oppervlakkig schoonmaken. Ik weet ondertussen echt wel hoe ik mijn kind moet verschonen en alles en daar hoefde ze echt niet bij te staan. Heb haar ook gevraagd om bepaalde dingen te doen maar dan was het steeds 'als de tijd het toelaat'.. Ja sorry maar op de dag dat ze wegging ben ik eindelijk eens gaan dweilen want de druppels limonade etc waren niet om aan te zien.

Mijn eerdere kraamhulpen deden toch een stuk meer. En heb overigens bij geen 1 kind in bed gelegen.

9. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ik vind ook dat huishoudelijk werk bij de kraamzorg hoort.
    Nou bedoel ik niet de ramen zemen ed maar een beetje stofzuigen,wc bijhouden en de was toch zeker wel.

Ik denk dat in geval van ts dat toch ook wel de bedoeling is geweest als je de hele dag kraamzorg krijgt in haar situatie.
    De verzorging van moeder en kind duurt echt niet de hele dag.
    Ik vind het echt heel rot wat ts is overkomen (of overkomt) want haar kraamtijd wordt echt wel verpest zo,ik kan me voorstellen dat je echt niet kan genieten zo!

En maar koffieleuten en bikken terwijl de kraamvrouw boven ligt te ergeren en ook honger heeft.
    Pffff belachelijk,zo kom je de uren wel door ja!
    Ik zou zeggen zeker een dikke klacht indienen! Wat een muts zeg!

10. Solana

Solana Bekend lid

11 mrt 2010
    874
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Umm, ik bedoelde in mijn berichtje dat ik het bij mijn 1e vooral belangrijk vond. Typefoutje. Maar waar ik eigenlijk op doelde in mijn 1e reactie is dat ik niets mis vind met de manier van het toilet schoonmaken zoals Jusi schreef. Vind het raar dat ze daar commentaar op heeft. Een kraamverzorgster hoort zeker wat licht huishoudelijk werk te doen (dus stofzuigen, dweilen en het toilet schoonmaken). Maar het is natuurlijk niet de hoofdzaak van haar werk. Moeder en kind blijven belangrijker. Als die verder geen hulp nodig hebben, kan ze misschien inderdaad wat meer in het huishouden gaan doen, daar heb je gelijk in Umm.
    Maar ontopic, ts moet zeker een klacht indienen want dit vind ik ook niet kunnen.

11. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Wat vreselijk zeg, je kraamtijd is dan wel degelijk verpest. Je gaat er van uit dat je na je bevalling lekker kan uitrusten en dat de kraamverzorgster je werk uit handen neemt. Maar aan haar heb je idd geen ene reet gehad, ik zou zeer zeker een klacht indienen, zo iemand moeten ze dan gewoon direct op non-actief zetten:x

Ik weet hoe het is om geen leuke kraamtijd te hebben, doordat Justin na zijn geboorte in het ziekenhuis moest blijven voor een operatie, kregen wij geen uitgestelde kraamzorg grrrrrrrrrrrr. Na veel gezeur met het bureau (weet de naam niet meer) kwam er dan toch nog iemand die de boel hier even ging soppen en kleding weg ging strijken. Hoe je je kind moest verzorgen hebben we in het ziekenhuis geleerd;)

Bij Samira hadden we "de Waarden" en daar waren we heel tevreden over, de kraamverzorgster was super, voor ons 3e ukkie hebben we weer "de Waarden" genomen:)

12. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Heb je mij ergens horen zeggen dan dat zij mijn hele huishouden moest doen??
    Jeetje joh, ik was toendertijd net een lopend lijk, en zij wou daar alleen maar over praten. Voor mijn gevoel heeft zij daarin haar functie niet vervuld nee. Zij komt om mij te verzorgen en ondersteunen in mijn dagelijkse verzorging, dus daar hoort voor mij ook een stukje huishouding bij.
    De wc poetsen doe je in mijn ogen, vóóral in de kraamweek, wel echt goed. Niet een beetje hatseflatse, met een vieze wc-borstel.. Dat schiet niet op.
    En ook moest ik van haar minimaal 2 uur per dag rusten.. Nou ja, dat werkt écht niet als je kind in het ziekenhuis in een couveuse ligt hoor! En dan kwam zij daar ook nog eens aan met haar gezever...
    Dus ja, mijn kraamweek is wél verpest!
    (Ik maak ook wel zelf uit hoe ik het noem, niet dan?)

13. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Vreselijk meid! Hoe lang is het geleden? Ik zou zeker een klacht indienen anders krijg je er spijt van! Natuurlijk is je kraamweek op deze manier verpest!

14. Solana

Solana Bekend lid

11 mrt 2010
    874
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jusi, als dagelijjks op die manier de wc even schoongemaakt wordt, is het toch goed. Of wilde je dat ze met een tandenborstel je hele pot ging uitschrobben? Ik snap niet dat je je daar druk over maakt. Schoon is schoon toch? Maar schijnbaar verschillen we daarin van mening, en dat mag.
    Het overige vertel je nu pas. Ik vind het wel goed dat ze jou 2 uur liet rusten. Juist omdat je kindje in het ziekenhuis lag en je al zo druk was met het heen en weer reizen. Al snap ik wel dat het dan moeilijk is om die rust te nemen.
    En natuurlijk maak je zelf uit hoe je dingen noemt, dat moet je helemaal zelf weten.
    Ik denk dat jij hoe dan ook niet echt van je kraamtijd had kunnen genieten, aangezien je kindje in het ziekenhuis lag. Dan is het toch anders dan wanneer je thuis bent met je kindje en je in de watten gelegd wordt.

15. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ja maar ze liet me niet rusten, dat is juist het 'grappige' aan de situatie.. In de tijd dat ik zou kunnen rusten, zat zij te mauwen en me te masseren.. Echt, ik lijk wel gek dat ik dat heb gepikt!

16. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Ook vervelend als je zo je kraamweek door moet komen.

heb je toevallig meer klachten over dat kraambureau kunnen vinden op internet o.i.d.?
    Ik zou het er niet bij laten zitten en inderdaad de verzekering inlichten hierover.

als ik de man die jij aan de telefoon had zo moet beoordelen heeft hij zelf zijn zaakjes niet zo op orde, misschien dat de kraamverzorgsters het er daarom zelf ook maar bij laten hangen.

17. Solana

Solana Bekend lid

11 mrt 2010
    874
    0
    0
    NULL
    NULL
    O, dat is dan weer niet zo fijn van haar idd. Dan moet ze je ook echt even 2 uurtjes met rust laten. En dat je dat gepikt hebt, is achteraf natuurlijk makkelijk zeggen. Denk dat je op dat moment wel iets anders aan je hoofd had. Wel jammer als een kraamtijd niet zo loopt als je had verwacht. Het is een periode die je niet meer over kunt doen. Zonde...

18. puna

puna Bekend lid

23 feb 2011
    517
    0
    0
    werkzoekende
    Krimpen
    heeft mijn schoonzus ook gedaan, je verzekering regelt het dan. Zou meteen bellen, bij haar kwam er direct iemand anders!

19. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Wat ontzettend vervelend zeg, zo'n ervaring! Is het al gelukt met een klacht indienen?

Off-topic: mijn schoonmoeder is kraamverzorgster en benoemde mij dat zij verplicht zijn dagelijks de wc schoon te maken uit hygiënisch oogpunt (evt. bacteriën etc.). Dit even vanwege de disscussie over het schoonmaken.

20. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier werd bij de intake ook benadrukt dat de wc's en badkamer iedere dag worden schoongemaakt, verder moet de kraamverzorgster ook gewoon licht huishoudelijk werk doen wanneer daar tijd voor is. Koken hoort daar ook bij werd hier duidelijk gezegd. Onze kraamverzorgster deed dat ook allemaal, gelukkig, want ik was flink ziek in de kraamperiode.

Deel Deze Pagina