een verschrikkelijke kraamzorg van Partula achter de rug! wat moet ik doen?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door sandrine, 23 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Wat erg! Vette vette klacht indienen en je vk bellen of zij iets kan betekenen. Echt waardeloos dat zo'n bijzondere periode wordt verpest!

Overigens: wc schoonmaken, bed opmaken en een keertje stofuizgen mag je verwachten toch?

Ik heb niks te klagen gehad, mijn kraam bij de tweede was fantastisch!

2. Chaii

Chaii Niet meer actief

Hoi,

Ik voelde me gelukkig vrij goed maar ik had ook verschrikkelijke kraamzorg. Ik heb erna ook nooit meer mijn kraamboek inwillen kijken, als ik het zie liggen wil ik hem het liefst weg gooien zelfs. Ook mijn eerste 6 dagen kraamweek waren goed verpest door ze.
    Ik werd ook door de kraamzorg zelf op een gegeven moment met een rare toon opgebelt.
    Ik zou niet weten dus waar ik een klacht in moet dienen en probeer het maar gewoon te vergeten.
    Ik vond het zo verschrikkelijk dat ik bij onze tweede beeb helemaal geen kraamzorg meer wil, ook niet van een ander bureau. Gelukkig steunt mijn vk mij hierin.
    Vervelend voor je trouwens dat het bij jou ook zo naar ging, je bent dus niet de enige.

3. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Ik heb dit met open mond zitten te lezen...:x:$:(
    Wat verschrikkelijk erg voor je,ik liet het er echt niet bij zitten

Pfff weet er ff niks op te zeggen, suc6

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    #44 dirksmama, 1 jul 2012
    Laatst bewerkt: 1 jul 2012
    Ik zou me goed kwaad maken over chloor in de pot, maar goed, ik heb gelukkig helemaal geen chloor in huis. Die rotzooi zou helemaal niet verkocht mogen worden.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik vind dat ze helemaal gelijk had. JUIST met een kind in het ziekenhuis moet je heel goed je rust nemen, 2 uur is heel normaal. Anders lukt het toch ook helemaal niet met kolven en je herstel enzo?

En wat versta je dan onder de WC poetsen? Lap erover, borstel erdoor, wat meer zou er nog moeten gebeuren dan?

6. Mentiera

Mentiera Actief lid

29 mrt 2010
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een nutteloze bijdrage:cool:

7. flippo

flippo Actief lid

3 dec 2010
    396
    5
    18
    NULL
    NULL
    ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het nu is afgelopen? nog andere kraamzorg gehad? klacht ergens neer kunnen leggen dat ze er iets mee deden?

8. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    student: bedrijfs administratie
    Almere
    Welke kraamzorg heb jij? Dat koken erbij hoort. Dan heb je wel verschrikkelijk veel geluk! Ik heb dus ook geen goede kraamtijd gehad.

9. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    student: bedrijfs administratie
    Almere
    Ik had dus ook totaal geen leuke kraamtijd. Ik woonde toen tijdelijk in een traject om zo snel mogelijk mijn eigen huis te krijgen. De kraamzorg die leek daar wat bevooroordeeld in. Ik voelde mij ontzettend alsof ze op me neer keek. Ik had zo erg naar de kraamtijd uitgekeken. Het leek mij geweldig om alles te leren en lekker met mijn kleine man aan het werk te gaan. Ook ging de relatie tussen mij en mijn vriend niet echt goed. Hij was er gewoon niet voor me en ik had even niemand anders waar ik op terug kon vallen. Dat resulteerde bijvoorbeeld erin dat ik pas om 11 savonds patat door mn vriend gehaald kreeg als avond eten. De kraamzorg betrok mijn vriend er ook niet bij wanneer mn vriend er wel was.

Het was ook het type waar ik juist totaal onzeker van werd. Ik zag haar liever gaan dan komen en probeerde expres met een vriendin van mij die ook een kind heeft te oefenen zodat ik het kon wanneer de kraamzorg erbij was. Ze gaf mij door mijn onzekerheid zelfs extra dagen. Omdat ik er zo naar uit had gekeken maar het zo moeilijk vond zat ik huilend aan de telefoon met mijn moeder. Ipv zekerder maakte ze mij onzeker waardoor het natuurlijk niet echt goed ging allemaal en het viel haar op dat ik zo onzeker was terwijl ik dat totaal niet van mezelf ben als ik maar bepaalde types(zoals zij) niet om me heen heb. Verder was ze wel lief hoor voor mn kleine man en deed ze haar werk wel. Maar het ene type ligt je het andere type totaal niet.

Heb voor mijn zwangerschap van nu dan ook een ander kraambureau genomen, dit allemaal verteld en gevraagd wat ik moet doen als het weer zo gaat dat ik mij er totaal niet goed bij voel. Hoop dat ik nu wel een super leuke kraamtijd tegemoet ga gaan.

10. Corry1985

Corry1985 Actief lid

12 okt 2008
    383
    0
    0
    Noord Holland
    Ik was de eerste keer echt blij dat ze de deur uit was vond ook dat ze lekker zat ze veel zat te schrijven en te koffiedrinken. Al deed ze heel aardig, er was geen klik.
    Ik wilde haar dan ook niet voor de tweede keer, de tweede was een geweldige vrouw en gezellig. wel een klik dus.
    Ze deed tussen alles door vanalles en ik vind ook dat het erbij hoort.
    De was bijhouden, ik kon op het laatst amper wat en al hield ik zoveel mogelijk bij was er stapels was dus de bevalling thuis. ze heeft alles gewassen. Ik heb een keer ff van wasmachine in de droger gedaan wat ze vroeg ( aan Mike maar die vergeet dat ) en het eten zette ze klaar.
    Als de tijd het toelaat... tsjah er was bij ons genoeg tijd, ze had het hardstikke rustig. Ik wilde niet veel vistite die eerste week, bewust. Rust wilde ik... ze dronk ook veel koffie maar het was samen, ik kon mijn verhaal doen en ik luisterde naar haar gezellige verhalen maar ze dacht altijd eerst aan mij...

Ik weet niet of ik een klacht zou indienen, maar het is wel heel erg hoor wat er gebeurt is en ja mijn week zou ook verpest zijn als ik die situatie had gehad. Ik kan het me bijna niet voorstellen...

11. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ik ga straks de opleiding doen als kraamverzorgende. En idd de taak die op nr 1 staat is zorg over moeder en kind, en borstvoeding goed laten verlopen. Eventuele andere kids in het gezin, en daarnaast lichte huishoudelijke werkzaamheden, zoals het sanitair, en vloeren stofvrij houden. Bedden verschonen, de was wegwerken en als de vraag er naar is, koken.

Natuurlijk als je in een gezin komt waarbij een 2e, 3e, 4e etc geboren wordt, hoef je niet zoveel uitleg meer te geven, en vaak gaat de borstvoeding dan ook vanzelf. Wat dus een heleboel tijd scheelt, dus dan heb je de kans dat ze gewoon meer in huis helpen.

Idd kraamverzorgsters zijn geen schoonmaakmiepen, maar wel verplicht om de boel netjes en schoon achter te laten en de was moet weggewerkt zijn.

12. adi

adi Niet meer actief

Maar hoe lang bleef jouw kraamzorg dan op een dag?

Ik had ook een paar dagen kraamzorg toen ik thuiskwam en de babys nog niet. Zij kwam om 8.30 (ik had al gedouched, ontbeten, de vaat opgeruimd, bed opgemaakt enz).
    Ze deed de controles bij mij, keek 1x mee met kolven, deed mijn kolf uitkoken, even snel de wc-bril poetsen, en om 9.15uur was ze alweer weg. Stofzuigen, de was doen enz deed mijn man omdat ik een keizersnee had.

13. adi

adi Niet meer actief

Ik vind het ook overdreven. En waarom?

Een kersverse moeder heeft een gezond kind gekregen en vertelt dat de eerste week van haar moederschap 'verpest' is omdat een wildvreemde net te veel koffie dronk en het huishouden minder deed dan verwacht.

Waar laat je je geluk en plezier van afhangen? Er zijn toch wat meer mensen in de omgeving die even kunnen helpen? En na een ks heb je kraamzorg van de 5de tot 8ste dag, een paar daagjes maar.
    Het is ook niet zo dat je de 9de dag ineens kerngezond bent, dus je hebt toch mantelhulp nodig.

Ik zorgde juist dat ik helemaal klaar was als ze s ochtends kwam, dat de slaapkamer gelucht was en het bed opgemaakt. Juist omdat het een wildvreemde is die op mn slaapkamer komt kijken.

14. Erzi

Erzi Fanatiek lid

21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland
    #54 Erzi, 12 jul 2012
    Laatst bewerkt: 12 jul 2012
    Ik ben zelf kraamverzorgster voor nu 5jr!
    Wij zijn verplicht om elke dag t sanitair, en dat is inderdaad alleen goed de pot en niet de muren ofzo misschien een dweil er door heen maar thats it de badkamer doe je douche, maar daar zitten ook weer regels aan. Maar niet de muren ofzo.
    De kraamkamer zijn we ook verplicht bij te houden. We moeten elke dag het bed verschonen als hij goed verhoogd is. ( niet verhoogd is pech )
    Sommige gezinnen vinden dit belachelijk en daar hoef ik t dan niet te doen. Ik regel dit altijd met het gezin zelf naar hun wensen.
    Het is inderdaad licht huishoudelijk werk want we zijn geen schoonmakers, wees überhaupt blij dat wij het doen. Bij sommige gezinnen kun je nog zo je best doen en nog is niks goed en andere willen dat je helemaal niks in het huishouden doet en gewoon gezellig een bak thee met ze drinkt!
    Alle gezinnen zijn anders! Maar ik vind wel dat wij daar rekening mee moeten houden en op de wensen van de gezinnen in moeten gaan alleen er zijn ook grenzen. Moeder en kind gaan nu eenmaal voor!
    Ik adviseer de gezinnen ook om min 3uur te rusten, maar als ik een kraamvrouw heb die dit echt niet kan, dan niet toch? Als ze maar voldoende rust hebben.
    Wat we mogen doen is stofzuigen, dweilen, beetje stoffen, afwas, vaatwasser, de was, de strijk, t sanitair goed bijhouden en t bed verschonen als hij verhoogd is. Maar hoe vaak komen wij tegen dat er gewoon was gespaard is als wij daar komen? De afwas tot t plafond staat en bed niet verhoogd is? Deze mensen verwachten dat wij het gaan opknappen? Ik ben daar niet voor.. Ik wil het prima bijhouden zeker geen probleem maar ik ben geen schoonmaakster! Tenzij er redenen aan zitten dat de kraamvrouw bijvoorbeeld lang in het ziekenhuis gelegen heeft..
    Evt andere kinderen vang je natuurlijk op. En ik vind altijd belangrijk dat de vader ook tot zijn rust komt. Ik kan echt niet koken en dat geef ik altijd eerlijk toe, maar wil best t eten klaar zetten, bijv aardappels schillen enz.
    Lekker fruithapje maken voor de kraamvrouw en gewoon zorgen voor ontbijt en lunch. Lekker bakkie thee op bed.. Of samen thee leuten als ze dat willen. Kraamvisite verzorgen, afwijzen en/of op goeie wijze latem draaien op wensen van t gezin. Gewoon van de kraamtijd een feest maken voor het gezin en goed verwennen.
    Ik vind mijn werk geweldig en leef voor mijn vak. Maar ik heb ook mijn grenzen? Dat heb je zelf toch ook bij je eigen baan?

Deel Deze Pagina