zijn er meer meiden / vrouwen die heel veel deden

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Mama van Jalina, 12 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama van Jalina

26 apr 2010
    79
    0
    0
    Home Mommy
    Bergen (LB)
    ben ik de enige of zijn er meer die erg veel deden tijdens de kraamweek ze verklaarde mijn voor gek dat hadden ze nog nooit mee gemaakt en ze stonden ook versteld van dat ik heel erg snel genees terwijl ik weer alles zelf doe

2. mama1977

mama1977 Actief lid

23 jun 2009
    356
    0
    0
    limburg
    Nee hoor, bij alle twee stond ik de derde dag al te stofzuigen, koken en heen en weer naar het ziekenhuis rijden om te voeden. Beide kindjes zijn te vroeg geboren en aangezien ik "niks" geleden had, was alleen maar in no time bevallen (4 uur en 3 uur) mocht ik niet langer dan max. 3 dagen in het ziekenhuis blijven. Kraamzorg hebben we pas laten komen toen de kids naar huis kwamen maar ja in de tussentijd dus gewoon zelf aan de bak.

3. Mama van Jalina

26 apr 2010
    79
    0
    0
    Home Mommy
    Bergen (LB)
    bij de eerste was ze binnen nog geen 5 uurtjes en de 2de nog geen uur over gedaan vanaf et breken van de vliezen dus jah had helemaal niks en na 2 uur verders ging ik gelijk weer me dingen doen hahaha

4. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik deed de voordeur open voor de kraamverzorgster na 3 dagen ziekenhuis ( ks) Ze kon niet geloven dat ik pas een ks had gehad.. :D

Stond die zelfde avond alweer af te wassen. Achteraf gezien een beetje te gek. Maar voelde me goed.

5. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik moest ook meteen alles weer zelf doen. Moest... want mn ex deed niks... (vandaar ook ex)

6. SDonya

SDonya Niet meer actief

Hier ook, ze moesten mij vaak vertellen dat ik moest rusten :p

7. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Als ik geen knip had gehad had je niet eens aan me gezien dat ik net bevallen was :p
    Ik deed ook alles heel snel weer zelf. Had wel genoeg hulp, maar ik kon en wou weer dingen zelf gaan doen.

8. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Ik heb de eerste 2 dagen in het ziekenhuis niks gedaan, maar thuis gewoon de normale dingen, manlief heeft ook wel goed geholpen hoor. Maar ook in de kraamweek moeten de dingen thuis nl gewoon gebeuren. Denk dat het er heel erg vanaf hangt hoe je bevalling is geweest. Hier 2 hele makkelijke bevallingen gehad.

9. Onje

Onje Niet meer actief

Je bent echt niet de enige.

Ik stond een paar uur na mijn bevalling al te stofzuigen dweilen en wat versieringen op te hangen. Ach ik voelde me goed dus waarom niet! Velen zeiden ; " Wacht maar de klap kt nog wel". Tot op heden nergens last van en ik was niet van plan om met gevouwen handjes te gaan zitten wachten op de klap ;)

Direct na de bevalling ben ik bijna opgrsprongen om te gaan douche. Och wat voelde dat heerlijk! Ik was niet bang voor de bevalling maar vooral bang om ma mijn bevalling afhankelijk te zijn van andere. Geen hulp nodig gehad! Kraamzorg is hier dagelijks misschien ewn kwartier binnen geweest alleen voor het wegen en dan ging ze weer.

10. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Hier ook hoor! Makkelijke en snelle bevalling gehad en wilde zo snel mogelijk lekker douchen. Ik vroeg aan mn vriend of er nog shampoo was en toen zei de kraamhulp dat ik eigenlijk beter niet mn haren kon gaan wassen omdat ik niet zo lang onder de douche moest blijven staan omdat ik net bevallen was. Ik had echt zoiets van ja maar.. ik voel me prima :D Ook gewoon uitgebreid gedoucht dus (zelfs mn benen geschoren, haha te erg gewoon)
    Voelde me af en toe best opgelaten toen de kraamhulp er was, zo druk in het huishouden bezig en ik moest maar gaan rusten terwijl ik wel zelf de wasmachine aan kon zetten enz.
    Ach beter zo dan dat je niets kunt na de bevalling!

11. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik heb meteen de eerste dag dat ik uit het ziekenhuis was al veel te veel gedaan, al was dat mede doordat mn man in mijn afwezigheid veel rotzooi had gemaakt en ik me schaamde tegenover de kraamverzorgster . Ik stond iedere avond in de kraamweek gewoon te koken en af te wassen en ook de wasmachine aan te doen enzo.

Achteraf een beetje teveel van het goede, maar ik kan me niet zo goed laten verzorgen..

12. Lenne

Lenne Actief lid

16 mei 2011
    218
    0
    16
    Ohh.. Ik ben echt jaloers op jullie! Ik had zo'n zware bevalling dat ik pas na vijf dagen voor het eerst een uurtje uit bed ben geweest :( Dat viel me behoorlijk tegen!

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier moest ik ook flink herstellen. Maar als dat niet zo was, mocht ik van mn man niks teveel doen en heb hier in de kraamweek een collega in huis, dus das gezellig en ik vind het dan ook wel lekker dat er veel voor me wordt gedaan.
    Vond de weken erna behoorlijk zwaar en blij dat ik in de kraamweek mn rust heb gehad. Zo ook alle tijd gehad om mn dochter aan de borst te krijgen en of die nu 10 of 15 x per dag heeft gedronken, ik weet het niet, maar de borstvoeding voelde in elk geval niet zwaar (wat ik vaak van andere vrouwen wel hoor). Het is maar net waar je prioriteiten liggen.

14. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    Hier net zo.. Ik voel(de) me gewoon prima. Dus waarom moet ik dan de hele dag niksen. Al deed ik alleen wat ik leuk vond :)
    Maar ook makkelijke/snelle bevalling dus dat scheeld enorm.

15. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Ik heb ook gelijk alles weer zelf gedaan, niet omdat het nodig was maar gewoon omdat ik mij 'goed' voelde. Achteraf gezien had ik het echt niet moeten doen en is het heel dom geweest dus bij een tweede gaat echt de rem erop..

16. adi

adi Niet meer actief

Het is ook maar ik wat voor situatie je zit hoor.

Ik werd gewoon gedwongen om 6 dagen na mijn keizersnee achter de stuur te zitten en dagelijks 160km te rijden. Mijn man mocht onder geen beding vrij nemen, en mijn kinderen werden in twee verschillende ziekenhuizen geplaatst op 40km afstand.

En geen enkele vpk keek raar op als de pasbevallen moeders zelf naar de kinderafdeling komen rijden, met tassen sjouwen, in de tuinstoel moeten zitten omdat er niks anders is enz.

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Bij beide bevallingen gelijk weer op de been. Bij de eerste zat ik echt te stuiteren op de bank van de adrenaline en bij de tweede was dit wat minder. Wel vond ik echt wandelen de eerste dagen behoorlijk pittig. De eerste bevalling was erg zwaar (niet pijnlijk maar wel heel hard werken). De tweede bevalling was een eitje.

18. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik voelde me topfit, maar werd toch in bed gehouden door mijn vk en kraamverzorgster. Heb daar wel van genoten, na je eerste week krijg je het druk genoeg.

19. Mylo03

Mylo03 Actief lid

4 jan 2011
    100
    0
    16
    behalve moeder zijn werken en sporten, en leuke di
    noord holland
    Hallo na 24 uur en een ziekenhuis bevalling wilde ik er per se naar huis ben s nachts nog naar huis gegaan! Kleine mee lekker in ons eigen huis! Volgende ochtend gedouched en wel voor de kraamzorg de deur open gedaan. Ze dacht dat ik gek geworden was! Na 2 dagen lekker wandelen ( was ook heerlijk weer! ) en na drie weken weer op mijn paardje gereden! Ik voelde me goed kleine meid deed het goed! en we gaan nog steeds prima! ;)

20. JuLo246

JuLo246 Lid

20 mrt 2012
    86
    0
    0
    Gelderland
    na mijn eerste bevalling kon ik een week niks.. heel veel lichamelijke klachten..
    bij de 2e ook lichamelijke klachten maar door mijn korte bevalling (4 uur en 15 min ten opzichten van 21 uur en 20 minuten bij de eerste) had ik zelf het idee dat ik van alles moest.. ik had tenslotte geen zware bevalling gehad..
    ik wilde na de bevalling per se dezelfde avond naar huis.. mocht eigenlijk niet omdat ik verhoging had maar na 2 uur later rectaal gemeten te hebben viel het toch mee en mochten we naar huis.. na de bevalling heb ik helemaal zelf gedouched..
    de kraamhulp heeft meerdere malen opgeschreven in het boek en tegen mij zelf gezegd dat ik te hard van stapel liep en op moest passen.. slapen 's middags deed ik de eerste 2 dagen half en verder niet.. ik deed veel zelf.. mocht alleen niet veel tillen vanwege mijn rug en bekken.. ondanks dat ik een soort van halve bevalling had in de 4 dagen na de bevalling (naweeën die pijnlijker waren dan de weeën tijdens de bevalling, langer aanhielden en waardoor ik letterlijk krom van de pijn in bed lag) deed ik veel te veel.. ik ben mezelf dan ook goed tegen gekomen en ben in een lichte depressie terecht gekomen.. nu krabbel ik langzamerhand weer een beetje op gelukkig..

Deel Deze Pagina