Eerder had ik nooit wat. Was nooit ziek, had nooit ergens last. Maar sinds de geboorte van de kleine ben ik om de haverklap ziek. Sindsdien heb ik er veel last van m'n maag. Diverse pillen ervoor gehad, maar niks werkt. Deze week krijg ik een oproep voor een maagonderzoek, waar ik als een berg tegenop zie. Verder last van duizelingen, hoofdpijn en tintelingen. Doc geeft elke keer dat stress de oorzaak is. lekker makkelijk.... Ik ben het onderhand echt spuugzat. ik kan niet meer van mn lichaam opaan. Ik wil me weer gewoon lekker voelen, want ik mis dat echt! Is dit misschien bekend bij iemand, zo na de bevalling. Inmiddels is de kleine 2 jaar
Ik kan er over meepraten. Ik zou willen dat ik me weer zoals voorheen zou mogen voelen! Ook ik was nooit ziek, had nooit ergens last van altijd hard werken en veel sporten. Maar na mijn zwangerschap heb ik werkeljk overal last van, altijd buikpijn ze kunnen verder niets vinden. Zomaar ziek, altijd moe. Ben al een aantal keren wezen bloedprikken maar kwam niets uit. Veel problemen gehad met hartritmestoornissen, hyperventilatie en die mikmak, Ben er nog gevoelig voor....
Ik had het ook. Inmiddels ben ik al een tijdje onder behandeling bij een osteopate en dat helpt goed. Sterkte meis!
Krijg je wel een goede behandeling dan? Hoe vaak krijg je injecties? Wat was je waarde? Daar kunnen wel alle problemen die je beschrijft vandaan komen. Rot zeg. Ik herken het maar al te goed. Ook dat huisartsen, vage klachten vaak op stress gooien. Heel frustrerend.
ik had een waarde van 69... extreem laag dus! Ik heb 10 weken lang 1 injectie per week gehad.. toen langzaam afgebouwd naar elke 2 weken, elke 3 weken enz. Ik zit nu op 1 x inde 6 weken. Misschien moet ik me nog maar een keer laten testen op de waarde. Kijken hoe die nu is. Laatste keer (weet niet meer precies hoelang ik toen ik die injecties kreeg) was m'n waarde goed. Is idd frustrerend. Er zijn wel een aantal redenen waardoor ik stress zou kunnen hebben, maar naar mijn idee is dat allang nie meer aan de orde...
Dat is wel extreem laag. Ik heb er niet zoveel verstand van, maar misschien moet je je verhaal eens voorleggen bij stichting b12 te kort (op het forum). Mijn gevoel zegt dat je terug moet naar meer injecties (tenminste korter op elkaar). En verder had je denk ik een opstartdosis moeten hebben van 2 injecties per week en dat in ieder geval 5 weken lang. JE waarde meten heeft nu niet zoveel zin, omdat deze beinvloedt is door de injectie. Weet je ook de waarde van je vitamine D, foliumzuur en ijzer? En slik je naast de injecties ook nog een goed B-complex bij?
toen ik wist dat ik b12 tekort had, ben ik gaan googlen en kwam ik dus op dat forum terecht. Zij zeiden dat een goeie opstartdosis óf 2x per week 5 weken lang, óf 10 weken lang 1x perweek. Dus als ik hun moet geloven zou die opstartdosis dus goed moeten zijn. De andere waardes weet ik niet. misschien idd weer meer injecties krijgen. ik word er zo moe van (letterlijk)
Ja, 1 x per week 10 weken lang kan ook. Maar bij zo'n extreme waarde, kan ik me voorstellen dat er meer geprikt moet worden. Of misschien een langere periode eens in de week. Kun je geen doorverwijzing vragen naar een internist, of ben je daar nu al onder behandeling?
nee ben ik niet onder behandeling. Wat doet een internist eigenlijk? ben niet zo thuis in die medische wereld. Ik krijg deze week een oproep voor een maagonderzoek, gebeurd dat bij een internist?
Volgens mij wel. Het lijkt mij niet vreemd dat je een opname-probleem hebt. In het laatste trimester van je zwangerschap heb je meer b12 nodig. DIt verklaard misschien wel het te kort. Misschien dat de oorzaak van het opname-probleem wel bij je maag ligt. Krijg je de uislag van je huisarts of van de eventuele internist?
ja dat kan inderdaad. Ik moet het onderzoek nog krijgen. Ik heb geen flauw idee hoe het allemaal in z'n werk gaat. Ik weet ook niet van wie ik de uitslag ga krijgen. T moet helaas eerst nog gebeuren...
Sterkte! Ik kan me voorstellen dat je ertegenop ziet, maar er gebeurd in ieder geval iets. Misschien ben dan wel een stapje dichter bij de oplossing.
dankjewel! Ik hoop ook echt dat er iets uit komt. Dan kunnen we er in ieder geval iets tegen doen. Dit is niks waard zo. Maar dankje wel voor je tips en advies!