Een vies groot beest op mijn douchegordijn!

Discussie in 'De lounge' gestart door consider, 24 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. veroon

veroon Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.055
    0
    0
    almere
    (ik wordt hier gek van de zilvervisjes, ze doen niets, maar ik vind ze zoooo vies, en wat kan je er tegen doen....niets...helaas...(of heeft iemand nog tips?))

daar wordt ik ook helemaal gek van

2. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

helaas zilvervliesvisjes ken je nix aan doen :(

3. BeertjeY

BeertjeY Bekend lid

9 mei 2006
    889
    0
    0
    Utrecht e.o.
    ff off topic...sorry......

wat hebben die beestjes, die zilvervliesvisjes voor nut eigenlijk? doen ze überhaupt wat? behalve mij in het vaarwater zitten???

(maar ja dat vraag ik me eigenlijk bij meer insecten af, dat insect van onder de douche, tja, die wilde zich ff wassen en nam zijn kans waarschijnlijk waar..hihi)

4. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

ik heb letterlijk geen idee wat die beesten voor nut hebben vind ze alleen maar vies wij hadden ze in ons vorrige huis in de wc nou daar word je ook niet vrolijk van bah.

5. veroon

veroon Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.055
    0
    0
    almere
    wij komen ze overal wel tegen

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.042
    1.860
    113
    Provincie Groningen
    Nou mijn vriend heeft hem verwijderd.

Het was een hele hele hele grote mot! En dik dat ie was. Hij heeft hem gevangen en doodgemaakt.

Helaas was de batterij van de camera op.

7. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Jakkie Annabella! :)

8. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Zo'n megamot hebben wij ook eens in de slaapkamer gehad.
    En die dingen maken nog herrie ook!

Zag ineens iets groots voorbij vliegen terwijl ik in bed lag ...
    Ik schrok zo hard dat ik uit bed viel en er een hersenschudding aan overhield :)
    En mn man maar lachen...
    Maar toen die het beest eenmaal zag pakte die toch maar iets anders dan een keukendoekje :)

Kan me dus heel goed voorstellen dat je enorm geschrokken bent!
    Ik check altijd vantevoren de enge plekjes in de douche, want ben al eens uitgegleden door een megaspin (nou ja, 1 cm is toch mega? :) )
    En dan heb ik nog wel glazen douchewanden!

Jij gaat voorlopig nog niet gemakkelijk douchen :p

9. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Haha Minyaweth, vind je het geen scheetje?
    Zou je 'm voor een miljoen levend opeten? :p

Motten kunnen inderdaad enorm zijn, ik heb er ook es eentje in de slaapkamer gehad, ik heb geen oog dicht gedaan.
    Straks gaat ie op je gezicht zitten..

Ik kijk trouwens altijd eerst de hele kamer rond voordat ik mijn licht uitdoe.
    Moet er niet aan denken dat er zo'n joekel van een spin vlak bij mijn hoofd zit.
    En nee ik hoef niet te horen dat er altijd 1 op maximaal 2 mtr afstand van je zit, en dat ze altijd met zijn tweeën zijn en dat je ze niet moet voeren na middernacht omdat ze dan veranderen in gremlins etc etc :)

10. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Zonde hoor dat jullie het nut van insecten niet weten.
    Nut van n zilvervisje zal waarschijnlijk voedsel zijn voor anderen of t opruimen van viezigheid (ze houden iig van iet wat vochtige ruimtes...dus zitten vaak in douche ruimtes en wc's. Heb ze 2 huizen terug ook gehad...wist tot op die tijd niet dat die vieze dinger zo groot konden worden!
    Enige wat je kan doen (tenminste heb ik van horen zeggen) is een ongedierte bestrijder in de arm nemen. Zo lang heb ik er niet gewoont dat ik dat gedaan heb. Maar als ik t nog eens zo erg heb doe ik dat dus echt wel.
    Dat zijn dan weer insecten waar ik WEL vies van ben...ja die bestaan ook :)
    Jammer van de mot trouwens...Was waarschijnlijk gewoon n nacht vlinder nml. Motjes zelf worden volgens mij niet al te groot en als je dan n grote hebt heb je dus n nachtvlinder...die kunnen ook HEEL mooi zijn. De makkelijkste manier om een nacht van n dagvlinder te onderscheiden is naar de voelsprieten kijken (de naam dag of nacht vlinder zegt niet zo heel veel over of ze overdag of snachts/in de schemering actief zijn) Dagvlinders hebben de wel bekende dunne sprietjes met n knopje aan t eind. Nachtvlinders borstellige of veervormige voelsprietjes.

klik voor voorbeeldje nachtvlinder

11. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik zie gisteren toch dat ik altijd eerst kijk voor ik de douche in ga?
    Sta ik rustig mn tanden te poetsen, zie ik in ene een donkere haar vanaf de rand van het plafond hangen.
    Ik denk, wat een rare plek voor een haar, hoe komt die daar nou?
    Dus ik pak die haar beet om het weg te trekken ...
    Komen er ineens nog 7 van die haren tevoorschijn en beginnen ze te krioelen :confused:

Het was dus geen haar maar een hooiwagen :confused:
    Schrok me kapot en gaf een keiharde gil (sorry buren)
    Mn man kwam niet meer bij van het lachen en nu een dagje later kan ik de humor er ook wel van in zien :)
    Maar vanacht vond ik er niks grappigs aan :p

Die beesten bezorgen nog eens iemand een hartaanval!

12. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ow bah die nachtvlinder!
    Bij ons had ie iig niet die kleur.
    Hij had echt de kleur van een mot.

13. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Dan zal t er een geweest zijn die zich op de bast van n boom verstopt. Die kleuren zijn dan zn schutkleur ;)
    Als die zn vleugeltjes uit zou vouwen zou het nog n hele mooie zijn dan hoor. Meestal hebben ze erg leuke patroontjes erop.

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.102
    3.879
    113
    Bah, dreamer, wat een eng verhaal, ik zou ook alles bij elkaar gegild hebben!

15. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik zeg niet gelijk nee... :) Heb best veel over voor een miljoen! :) :) :)

16. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.042
    1.860
    113
    Provincie Groningen
    Jaaa volgens mij was het een nachtvlinder...echt een hele grote

17. Niet meer actief

"Zilvervisjes".. Wat een 'mooie' naam eigenlijk voor zulke vieze beestjes! Ik zou zo bij een dierenwinkel zeggen: Mag ik wel een paar zilvervisjes voor in mijn aquarium? Maar na even gegoogled te hebben doe ik dat maar niet.

Wel heel zonde trouwens dat je vriend het beestje dood heeft gemaakt. Vind dit altijd een beetje zielig als ik zoiets hoor want waarom zou je hem doodmaken? Je kunt hem toch gewoon vangen (glas/kom en je schuift er een papiertje onder) en buiten uitzetten? Ben geen natuur/dieren-freak maar doodmaken zonder reden gaat me wel te ver.

18. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.171
    8.164
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik vind het ook zielig om ze gelijk dood te maken. Die beesten willen liever ook naar buiten en weg daar en die vinden het net zo verschrikkelijk als jij om daar te zitten. Ik vang ze altijd en laat ze naar buiten, kan het niet over me hart verkrijgen om ze dood te maken, arme beesies.

@wilma, wat een SUPERMOOIE nachtvlinder zeg! net een bontjasje.

Hier nog ene paar schitterende nachtvlinders:

http://www.libaudie.com/images/gasten/nachtvlinder.jpg

http://img453.imageshack.us/img453/9002/img1770zy1.jpg

http://photomix.web-log.nl/photos/uncat ... entari.jpg

http://img404.imageshack.us/img404/6576 ... od2dq0.jpg

Dee is wel HEEL groot:
    http://www.bugman123.com/Bugs/AtlasMoth.jpg

http://photomix.web-log.nl/photos/uncat ... nder_1.jpg

SUPERMOOI!

Deel Deze Pagina