Hallo, Ik ben op zoek naar een goede multivitamine voor zwangere vrouwen en nu kwam ik Dagravit Mam & Baby tegen maar...ik zie dat daar wel degelijk vitamine A in zit. Weten julie hoe dit zit?
Hallo, Mijn vrouw heeft die tijdens haar zwangerschap ook geslikt en ik slik die nu ook aangezien ik andere vitaminepillen niet doorgeslikt krijg. Vit. A mag wel, maar je mag er niet te veel van heb ik altijd begrepen. Ik zag wel dat deze pillen bij een drogist uit de handel ging. Ik hoop geen slecht teken. Groetjes, The girls
Je mag wel degelijk vitamine A hebben. Dus ook die pillen die speciaal voor aanstaande of borstvoedende moeders zijn ontwikkeld kun je gerust nemen hoor. Daar zit precies de juiste hoeveelheid in wat je nodig bent. Je moet alleen uitkijken met TE veel lever of lever producten ivm de vitamina A. Dus niet alle dagen broodje leverpastei eten.
De vit. A die daar in zit, is aangepast aan de behoefte van de zwangere vrouw. Eten en drinken tijdens de zwangerschap | Voedingscentrum
Vitamine A heb je gewoon nodig hoor! TE veel is niet goed, maar dat geldt voor alles waar TE voor staat... Daarom wordt lever en ander orgaanvlees afgeraden, daar zit TE veel vitamine A in. Dagravit heeft een afgepaste hoeveelheid vit. A. (Maar dat hebben er al meer gezegd).