altijd bloedverlies tijdens menstruatie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nogevengeduld, 6 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

24 feb 2011
    643
    41
    28
    Hallo allemaal,

Zoals velen hier heb ik meer dan 10 jaar de pil geslikt.
    In het begin ben ik een keer bij de huisarts geweest omdat ik geen bloedverlies had tijdens de stopweek. Volgens mijn huisarts hoef je geen bloedverlies te hebben tijdens je menstruatie.

Nu ik een paar maanden geleden gestopt ben met de pil word ik wel "netjes" iedere maand ongesteld (met bloedverlies uiteraard :))

Om mij in de komende tijd geen hoop te geven wilde ik jullie vragen of jullie dit bevestigen of ontkennen. Natuurlijk zal ik nu een zw test doen op het moment dat er geen bloedverlies is na mijn NOD. Daar was ik destijds helemaal niet mee bezig.

Alvast bedankt voor het antwoorden.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als je niet aan de pil bent, wordt je idd gewoon ongesteld MET bloedverlies, (ik zou geen andere vorm weten ;)).
    Maar: na 10 jaar pil kan het wel zijn dat je cyclus zich nog wat door de hormonen heen moet worstelen en je dus niet zomaar ineens een regelmatige cyclus terug hebt.

Ik kan je een bezoekje aan de osteopaat aanraden: die kan je lijf een handje helpen bij het ontpillen en het lozen van de hormonen :)
    Verder is het handig om te tempen of ovulatietestjes te gaan gebruiken, zodat je weet wanneer je eisprong is: meestal kun je 2 weken na je eisprong goed testen.

3. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

24 feb 2011
    643
    41
    28
    Dank je Rozemarijke, voor je antwoord.

Nee, een andere vorm van ongesteld zijn zou niet moeten kunnen maar volgens mijn huisarts destijds wel. Je kunt dus wel ongesteld zijn maar dat er geen bloedverlies is (nu ik het schrijf klinkt het erg onwerkelijk)
    Maar omdat ik tijdens het pilgebruik maanden achter elkaar geen bloedverlies heb gehad dacht ik aan het advies van mijn HA.

Ik heb eerst gewacht tot mijn cyclus op gang kwam en na 3 keer ongesteld geweest te zijn, zijn we in februari begonnen met klussen en heb op 24-2 een positieve ovulatietest gehad. Nu wacht ik op mijn NOD (10-3) maar wat als ik nu geen bloedverlies ga krijgen of is dat NIET mogelijk :)

4. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

24 feb 2011
    643
    41
    28
    Even een update :)

Sinds gisterenmiddag flinke steken linksonder in mijn buik en lage rugpijn. Niet ondragelijk maar ook niet fijn.
    In rust geen last alleen bij beweging. Vanmorgen na een nacht slaap was het een heel stuk minder en sinds vanmiddag licht bruinverlies met een beetje helder rood. Hoofdpijn en moe. Allemaal anders dan anders.
    Nu afwachten of het doorzet of niet.

5. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    kan het niet zijn dat je ha toentertijd bedoelde dat je een stopweek kan hebben waarin je normaal gesproken 'gewoon' ongesteld wordt ook wel eens een stopweek kan hebben zonder bloedverlies?
    het lijkt mij namelijk best onwaarschijnlijk, een menstruatie zonder bloedverlies...
    dus ik denk dat het niet kan...

6. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Ik heb ruim 13 jaar de pil geslikt en ik verloor altijd gewoon bloed tijdens de menstruatie. Ook toen ik stopte met de pil verloor ik bloed in de stopweek dus het wil niks zeggen als je langere tijd je pil hebt geslikt dat je dan geen bloed hoeft te verliezen.

Verloor je toen wel bruine afscheiding?
    als je menstruatie niet doorzet zou ik zeker een test doen hoor!

7. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

24 feb 2011
    643
    41
    28
    Het is nu wel heviger geworden als gisteren en ik zag ook wat "brokjes" slijm liggen (sorry) Dit is de eerste keer dus weet niet goed waar ik aan toe ben. In hoeverre deze menstruatie doorzet. Ik haal in ieder geval alvast een test in huis. Ook om die te doen om te bevestigen dat ik een ronde verder ga.

Ja, Surf, Ik had wel heel licht bruinverlies tijdens mijn stopweek. Bijna kleurloos. Dus geen rood, rose of zandkleurig. Het leek er wel eens op dat ik 2 of 3 maanden niet ongesteld werd.

Deel Deze Pagina