Een voorkeur hebben m.b.t. het geslacht van je kindje.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door SharonR, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SharonR

SharonR Actief lid

17 jan 2012
    468
    0
    0
    Beste meiden,

Er bestaat veel discussie over het hebben van een voorkeur betreffend het geslacht van je kindje. Ik vraag me af hoe er op het forum over gedacht wordt. Heb je een (lichte) voorkeur (gehad) of heb je deze en waarom?

Ik heb namelijk gelezen dat het heel normaal is om een lichte voorkeur voor het geslacht te hebben, ook al denken velen nog steeds dat dit onacceptabel is en dat je gewoon blij moet zijn met wat je krijgt. Ik ben het hier gedeeltelijk mee eens, maar ik kan me ook voorstellen dat er een voorkeur kan bestaan.

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening!

2. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Wij hebben beiden echt geen voorkeur, we zijn al lang blij dat deze kleine lekker blijft zitten!! :D

3. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Ik heb geen voorkeur gehad, ik dacht wel dat we een meisje zouden krijgen (maar is een jongen)
    mijn man daarintegen zei dat hij geen voorkeur had, maar laatst zei hij dat hij toch wel had gehoopt op een jongen.

Bij mijn 1e zwangerschap hoopte hij op een meisje, en bij deze hoopte hij op een jongen.
    Manlief heeft geluk gehad :)

4. kwebbelengel

kwebbelengel Niet meer actief

nope geen voorkeur, zolang alles er maar op en aan zit.
    ik kan me een enorme voorstelling maken, van nog een meid heerlijk bij de paarden maar ook bij een jongen, met al onze vrachtwagens en tractors.

nee ik wacht het rustig af.

5. nourenyasmin

nourenyasmin Bekend lid

19 jan 2013
    566
    0
    16
    fulltime mama
    Wij hadden bij onze eerste een voorkeur voor een jongetje. Leek ons wel leuk een grote broer voor later misschien een klein meisje. Echter toen ik hoorde dat het een meisje werd, draaide mn mening in 1 keer helemaal om. Ik vond het opeens super leuk om een dochter te hebben met al die leuke jurkjes en staartjes in dr haren. Ik heb gemerkt dat je een voorkeur kan hebben, maar écht, wat het ook wordt, op dat moment ben je zowieso super blij met wat je krijgt.
    Mijn man vond het in het begin wat lastiger, die zag zichzelf al voetballen met zn zoon haha.
    Maar als zn dochter nu met dr liefste ogen naar hem kijkt en papa roept... nou dan smelt hij hoor!

6. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Bij de eerste wilde ik graag een meisje. En die kregen we. Bij de tweede wilde we een jongen. Bij ons derde kindje niet echt een voorkeur. Ben heel blij met wat we krijgen.

Een voorkeur is helemaal niet erg zolang je maar net zo blij bent met het andere geslacht. Ik zou bij mijn dochter net zo blij zijn geweest met een knul en bij mijn zoon net zo blij als hij een zij was geweest. Uiteindelijk is gezondheid het belangrijkste, maar een voorkeur is echt geen probleem in mijn ogen.

7. SharonR

SharonR Actief lid

17 jan 2012
    468
    0
    0
    Het is allebei gewoon zo leuk! Bij ons in de familie worden weinig meisjes geboren en ik merk erg aan mijn schoonzus dat ze graag een meisje wil. (Om sm te pleasen..?:()

Maar goed, toen ik zelf nog zwanger was en we het geslacht van onze jongen nog niet wisten heb ik uren doorgebracht op de babyafdeling, kijkend naar alle mooie kleertjes die ze daar hebben. Ik vond de meisjeskleding zo onwijs leuk en ik vond het idee om lekker te 'tutten' met een meisje ook geweldig. Toch vanaf het begin al het gevoel gehad dat we een jongen kregen en met zeventien weken (geslachtsbepaling) is dit ook bevestigd. Jeetje, wat was ik trots dat we een zoon zouden krijgen! Alle jurkjes en rokjes waren in een klap vergeten en ik ben nog nooit zo trots geweest als ik nu op mijn kleine man ben.

Een tweede is nog ver weg, maar soms kletsen mijn vriend en ik er wel over. Ik heb hem gevraagd of hij een voorkeur heeft voor een tweede als ik dadelijk weer zwanger word. Hij wil graag een zoon, want hij is zo trots op Lucas. Ik heb er zelf ook over nagedacht, maar het lijkt me beide zo geweldig! Een meisje voor het 'tutten' en omdat we al een jongen hebben. Maar een jongen zou ook echt geweldig zijn! Nog zo'n heerlijk, lief mannetje erbij en een broertje is ook wel erg leuk voor onze zoon. ;)

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het lijkt me niet erg gezond dat je zoveel voorkeur hebt, dat het andere geslacht eigen geen optie is. Dat hoor je soms en vind ik erg voor dat kindje als het toch een ander geslacht blijkt..
    Dat je echt teleurgesteld bent in te geslacht, dat wil je een kind toch niet meegeven..

Maar een lichte voorkeur is toch niet erg?
    Ik had bij de beide ook het idee dat ik nog wel een jochie wilde, gewoon, lekker 2 jochies die stoeien, voetballen etc, en ik ben toch al een lego-moeder.
    Maar een meisje was ook zeker welkom geweest. Daar had ik me echt wel mee vermaakt ;)

De eerste wens was toch gezondheid.

9. Trinity

Trinity Fanatiek lid

7 nov 2012
    1.176
    0
    0
    Overijssel
    Wij hebben helemaal geen voorkeur.. Wij zijn allang blij dat we een kleine krijgen. Allebei is welkom! Een zusje of een broertje voor onze zoon, het maakt echt niet uit. Het enige wat we willen is dat het kindje gezond is.

10. Luja

Luja Niet meer actief

Bij mijn dochtertjes hoopte ik gewoon dat 1 van de 2 kindjes een meisje zou zijn, lekker tutten en leuke jurkjes en rokjes halen.
    Maar jongen/meisje of meisje/meisje leek me allebei super!

Nu bij ons derde kindje sterk het gevoel van een jongen, wat me stiekem ook NET iets leuker leek dan een meisje. Een nieuwe gardarobe mogen kopen voor het kleintje, me verdiepen in stoere broekjes, helemaal leuk.
    Maar m'n eigen K3 leek me ook geweldig.
    Toch was ik stiekem heel blij toen de echoscopiste een piemeltje zag:D

11. MamavanNikhil

MamavanNikhil Bekend lid

16 okt 2012
    760
    1
    0
    Nu ik zwanger ben, denk ik ook ik heb al een jongen, dus als het nu een meisje is dan is het compleet!
    Maar.. daarnaast denk ik ook, wat zal het geweldig zijn als er nog een jongen bij zou komen. ik zie mijn zoons al lekker kattekwaad uithalen samen!

of; bij een meisje kan je geweldige kleren kopen! maar voor een jongen heb ik al heel veel spulletjes!

Mijn vriend is meer zo van; het wordt weer een jongen. dat kan niet anders, ik kan alleen maar jongens maken. en dan zit hij grapjes te maken.
    maar ik weet zeker, dat als het een meisje zou worden hij helemaal verliefd op haar zal zijn en net zoveel van haar zou houden als van een jongen!

Ach wat maakt het ook uit, fantaseren mag!

12. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb geen voorkeur voor geslacht. Manlief helaas wel een enorme voorkeur!

Bij mn eerste zwangerschap had ik heel erg het gevoel dat het een jongetje was. Manlief wilde dolgraag een dochter en was ook zichtbaar teleurgesteld dat we bij de 20 weken echo te horen kregen dat het een jongetje zou worden.

Nu weer zwanger en nog voor ik zwanger was had hij het al over zijn dochter. Hij wil het zo graag! Ik ben nu wel bang dat de teleurstelling nog groter zal zijn voor hem als dit dan ook weer een jongetje wordt.
    Mn hele familie wilt ook echt dat het een meisje wordt.

13. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Jerami, dat is ook wel een onmogelijke situatie..
    Het zijn zijn zaadjes die zorgen voor het geslacht (x of Y chromosoom), dus hij moet dan maar beter mikken ;)

14. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    ik had totaal geen voorkeur! We verwachten nu weer een kleine meid, en vele mensen zeggen ons, nu hoop je wel op een jongen zeker? Maar wij voelen ons zo gezegend dat we binnenkort 2 kindjes zullen hebben dat het geslacht ons totaal niets uitmaakt.
    Daarbij vinden we het voor onze dochter wel leuk, een zusje!

15. MamavanNikhil

MamavanNikhil Bekend lid

16 okt 2012
    760
    1
    0
    Hahahahahah!
    Geweldig..

16. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Geen voorkeur, tenminste dit had ik niet.
    Vriendlief wilt heeeel heeeel heel graag een meisje, haha..
    En nu wil ik graag een meisje voor hem.. :-D

We zullen het zien, uiteraard is een knulletje net zo welkom!

17. Yan

Yan Bekend lid

10 dec 2012
    886
    0
    16
    Ik had nu bij de derde wel een lichte voorkeur voor een meisje. Dit puur om het feit dat we al 2 jongens hebben. En dit wordt de laatste, dus leek het me leuk als dit een meisje zou zijn! En zoals het nu lijkt, is het idd een meisje!

18. Diass

Diass Bekend lid

13 jun 2012
    602
    0
    0
    Ik heb totaal geen voorkeur gehad. Ik was er wel van overtuigd dat ik een jongen zou krijgen, toen het bij de 20weken echo een meisje bleek te zijn was het flink omschakelen,zat alleen maar bij de jongensspullen te kijken. Maar sinds ik weet dat ik een meisje krijg vind ik het ook helemaal geweldig, het had mij echt niks uitgemaakt. Misschien dat dit bij een 2e wel zo is maar daar denk ik voorlopig nog helemaal niet aan

19. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik vind het niet verkeerd om een voorkeur te hebben.

Zelf had ik voor mijn zwangerschap de voorkeur voor een meisje.
    Het leek mij zo "veilig", ik weet hoe het is om een meisje te zijn en wat er allemaal bij komt kijken :).

Maar sinds ik zwanger ben had ik meteen al heel eg het gevoel dat wij een zoontje zouden krijgen. Ik had dus ook even moeten slikken als het bij de echo een meisje bleek te zijn, dit was niet het geval en het is dus een jongen.

Ik vind het geweldig om een jongen te krijgen! De voorkeur is volledig weg :).

20. Samarinde

Samarinde Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.485
    0
    0
    #20 Samarinde, 23 jan 2013
    Laatst bewerkt: 23 jan 2013
    Ik ben een echte jongensmama en heb dus ook deze keer weer een lichte voorkeur voor een jongetje.

Deel Deze Pagina