Een voorkeur hebben m.b.t. het geslacht van je kindje.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door SharonR, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    Ik heb altijd het idee in mijn hoofd van een gezin met een zoon en een dochter. En nu blijkt dat de tweede zoon op komst is :) Na de geslachtsecho toch even nodig gehad te wennen aan idee van twee zonen en nooit een dochter. Was ook omdat we maar twee kindjes wilden en omdat we beiden echt dachten dat het deze keer een meisje zou zijn! Nu al helemaal ingesteld op een tweede zoon.

2. Dooo88

Dooo88 Bekend lid

19 okt 2012
    856
    0
    0
    Wij hadden in het begin een lichte voorkeur.... Maar na de vele keren dat het misging is dat helemaal omgeslaan naar maakt ons echt helemaal niet uit zolang het maar blijft zitten en gezond is!!!

3. Delta

Delta Niet meer actief

Ik had nooit een voorkeur, als er een tweede mocht komen, waarschijnlijk niet haha, maar dan zou ik een meisje erg leuk vinden, zusje voor onze dochter. Maar een jongen ook, weer eens wat anders dan een meisje, nee hoor, als het maar gezond is! Cliché, maar zo waar.

4. Tweede keer had ik ook een voorkeur.. omdat ik al een jongen had en sterk het gevoel dat het een meisje was. Het klopte ook, maar ze bleek niet levensvatbaar te zijn. De volgende zwangerschap hoopte ik natuurlijk alleen maar op een gezond kindje.. maar had ergens ook de strijd dat ik weer op een dochter hoopte omdat ik die juist had verloren (meer het idee van haar terugwillen). Daarom wilde ik het geslacht ook niet weten.
    Nu heb ik een gezonde zoon en ben er uiteraard heel erg blij mee, was niet anders dan bij een meisje.

5. vrouwtje80

vrouwtje80 Actief lid

15 mrt 2008
    325
    0
    0
    Na 2 jongentjes zou het wel leuk zijn als de derde een meisje wordt (vindt de oudste ook) maar ja dat heb je niet voor het zeggen en een jongetje is ook leuk, al denkt oma hier anders over na 2 kleinzonen wil ze nu toch echt een kleindochter!

6. Saffron88

Saffron88 Actief lid

28 okt 2012
    313
    1
    0
    Regio Rotterdam
    Ik heb een lichte voorkeur voor een meisje, lijkt me leuk, zo'n mini-versie van mezelf! (Nou ja, half dan ;))

En ook omdat ik mijn nichtjes ook geoon nét iets leuker vind om mee om te gaan dn mijn neefjes. Nou is dat natuurlijk niet te vergelijken met je eigen kind, maar het speelt in mijn gedachte wel een beetje mee.

7. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    We hadden absoluut geen voorkeur, als het maar gezond is! kan me wel voorstellen als je al een kindje hebt je graag 1 van andere geslacht wil, of als je al 2 meiden/jongens hebt.

8. Ik heb dit keer een lichte voorkeur voor een jongen.. maar dat komt ook doordat ik heel erg sterk het voorgevoel had sinds het begin dat dit een jongen zou zijn. En als het bij de echo dan toch een meisje zou blijken, dan zou dat op het moment zelf een soort van domper zijn denk ik. Terwijl ik ook echt heel blij zal zijn als we nog een meisje krijgen, want ik ben echt gek op roze en rokjes en jurkjes en strikjes. Maar als het een jongen is kunnen we weer zoveel andere dingen opnieuw ontdekken, dan maak je het een keer 'van de andere kant' mee om het maar stom te zeggen.

9. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Ml heeft absoluut voorkeur voor een jongen omdat hij zich anders zon zorgen moet maken als zijn meid 16 is hahah voor zijn. gemoedsrust hoop ik met gem mee maar vermoed dat we echt een meid krijgen.
    Als iktwee kinderen zou krijgen lijkt een jongen als oudste me wel leuk en dan een meisje die tegen haar broer op kan kijken. Als ik maar 1 kind krijg maakt het mij niet zoveel uit en waarschijnlijk krijgen ee er maar 1..

10. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Geen voorkeur. Het lijkt me, als je die al hebt, ook heel onverstandig om daar hardop over te praten. Bij mijn moeder hen ik altijd het gevoel gehad dat ze haar zoon liever had dan haar dochters en dat heeft onze relatie geen.goed gedaan.

11. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Je zou denken dat die voorkeur uiteindelijk verdwijnt he.. (zie banner).

Maar ook ik blijf beide kanten op bedenken wat het leukste zou zijn. Puur qua gevoel zou ik misschien een meisje het leukste vinden. Maar van allebei twee is óók wel leuk. Voor de kamerindeling is het praktischer als we nu nog een jongentje zouden krijgen. Maar voor onze jongste zou het wel leuk zijn als ze een zusje kreeg, waar ze lekker mee kan spelen...

Ik ben er zelfs nog niet of ik het deze keer wil weten of niet.

12. Jo86

Jo86 Bekend lid

16 apr 2009
    658
    0
    0
    Ik kan me meer niets voorstellen bij een jongen, na twee meisjes, dus als het nu een jongen zou zijn, zou dat wel wennen zijn! Meer omdat meisje zo bekend is, maar op zich is het misschien ook wel leuk om van beide een te hebben. Ik heb eerder zoiets van vind het eigenlijk ook super als het weer een meisje zou zijn! ( terwijl iedereen nu vraagt nu wil, vooral over me man, zeker een jongen)

13. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Ik ben niet zwanger oid. Maar hoop dat wel ooit weer te worden! Nog een meisje lijkt me erg leuk. Uiteindelijk maakt het me niet uit en zal ik met beide even gelukkig zijn. Maar stel dat ik zou kunnen kiezen dan koos ik voor weer een meisje (Denk ik haha!).

14. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Hier precies hetzelfde. Mijn man zijn familie bestaat bijna alleen maar uit jongetjes. Tuurlijk een meisje zou hartstikke leuk zijn om mee te tutten enzo maar het belangrijkste is dat de zwangerschap goed gaat en de baby gezond is.

15. wendyz84

wendyz84 Actief lid

13 jun 2011
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn zo lang bezig geweest dat het ons echt niet uit maakt. Wij zijn blij dat het straks gezond ter wereld komt, althans daar hopen we op.
    Maar natuurlijk manlief heeft voorkeur voor een zoon ook omdat er dan weer een stamhouder is. Mij maakt het echt niet uit.

16. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Ondanks dat we erg lang bezig zijn geweest had ik een lichte voorkeur voor een meisje. Ik (en iedereen om me heen) vind mij een echte meisjes moeder. Ik had ook altijd het bizarre idee/gevoel dat mijn eerste een meisje zou zijn. Het was even schakelen toen het een jongetje bleek te zijn. Uiteraard hou ik zielsveel van die kleine man!

Als ik eerlijk ben hoop ik stiekem dat, mochten we ooit een tweede krijgen, dat dit een meisje zal zijn. Maar ik weet, dat als dat ook een jongen zal zijn dit geen probleem is. Het is meer het gevoel nu (van te voren)...

Ook ik ben dankbaar als alles er op en eraan zit. Jongen/meisje dat maakt dan helemaal niks uit!

17. rums

rums Niet meer actief

Mijn gevoel zegt een jongen. Maar we hebben zo'n leuke naam voor een meisje dat ik stiekem wel een meisje wil. En mijn ouders hebben meerdere kleinzonen en maar 1 kleindochter.
    Ben benieuwd of mijn voorgevoel klopt!

18. Luja

Luja Niet meer actief

Haha dat is net of ik een reactie van mezelf terugzie!
    Hoewel ik vanaf het begin al roep dat het een jochie is waren we het echt met 8 weken al zo goed als eens over de meidennaam.
    Maar de jongensnaam... Poeh... We gaan vanavond weer in 'bespreking', maar eens, ho maar:p

19. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik had wel de voorkeur voor een meisje, zag al jurkjes en ballet voor me :D
    De eerste bleek met 30 weken een jongen nadat we eest dachten een meid te krijgen. Dat was schakelen maar het voelt bij geboorte automatisch goed. De wens bleef wel, ook toen ik zwanger was van se tweede.
    Bij hem wisten we het geslacht pas met de geboorte en ook dat voelde gelijk perfect. De wens voor een meisje is er ver weg nog wel en we willen ook nog wel een derde, maar ik zal bij een derde knul een meisje niet missen. We denken ook aan het derde kindje als een jongen en de naam ligt al klaar. Ik vind het prima zo :)

20. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik had ook een beetje een voorkeur en mijn man ook.
    Wij hoopten op nog een meid na onze eerste dochter, dit vonden wij gewoon leuk twee meiden.
    Wel kon ik me ook allerlei leuke dingen indenken bij een jongen. De voorkeur was dus niet heel erg overheersend, maar ik ben wel superblij dat het inderdaad nog een meid was!
    Een jongen had ook leuk geweest maar op een andere manier.
    Zolang het geen obsessie is en je niet uitermate telleurgesteld bent als je tochniet het geslacht van de voorkeur verwacht vind ik er niks mis mee.

Deel Deze Pagina