laparascopie Voorburg

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Evelien85Delft, Jul 30, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Evelien85Delft

Jul 28, 2014
    8
    0
    0
    NULL
    Delft
    Lieve mensen,

Het ziet er naar uit dat wij binnenkort ook voor het eerst naar de gyneacoloog gaan.. Inmiddels 11 maanden aan het proberen, zonder resultaat..
    Ik woon in Delft, de dokter heeft gezegd dat een optie is om dan in Voorburg te gaan, maar dat ik me dan wel moest realiseren dat een laparascopie standaard in de onderzoeken zit... ik vind het nogal wat: een onderzoek onder volledige narcose.. Anderzijds wil ik natuurlijk alles uitgezocht hebben om een kindje te krijgen, maar ik hoop dat zo'n onderzoek dan als allerlaatste onderzoek wordt gedaan als al het andere goed is bevonden... Heeft iemand ervaring in Voorburg en met zo'n laparascopie?

Eerst dacht ik: geef mij maar snel die verwijzing naar de gynaecoloog, nu ik over al die onderzoeken heb gelezen zie ik er toch aardig tegenop..!

Groetjes Evelien

2. Jordan

Jordan Fanatiek lid

Apr 17, 2012
    3,395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Hi Evelien,

Wat rot dat jullie worden doorverwezen. Ik heb trouwens ook genoeg vrouwen gehoord die geen Laparascopie kregen maar het zit inderdaad in de kansen. Wel belangrijk om te zien of er verklevingen of verstoppingen zitten.

Antwoord op je vragen: Ervaring met Voorburg? Nee, sorry. Ervaring met Laparascopie? Dan dan weer wel. De ingreep wordt onder narcose uitgevoerd omdat ze je een beetje kantelen op de operatietafel. De reden hiervoor is dat ze wat gas in je buikholte laten lopen waardoor je buik uitzet en ze overal beter zicht op hebben. Zoals je weet stijgt gas naar boven maar ze willen het juist beneden hebben daarom laten ze je een beetje met je hoofd naar achteren zakken en liggen je benen juist hoger. Geen comfortabele houding dus. Vervolgens maken ze 3 mini sneetjes (althans, bij mij 3) waardoor ze een cameratje naar naar binnen brengen, een instrument en nog iets. Weet niet meer precies het is al 3 jaar terug. Zo bekijken ze de buitenzijde van je baarmoeder, eileiders en eierstokken. Bij mij zijn de eileiders en eierstokken ook doorgespoten met blauwe vloeistof (dat noemen ze tubatesten) om te zien of deze goed doorliepen. Het kan dus zijn dat je na behandeling blauwe vloeistof plast.

De ingreep is mij meegevallen, ik ben overigens niet angstig voor narcose, misschien scheelt dat, maar ik denk altijd maar dat er 1000'en mensen zijn die het ondergaan en dat het praktisch gezien altijd goed gaat ;) De napijn is onder controle te houden, ik kreeg daarvoor Tramadol mee naar huis. Wel zeiden ze dat de meesten na 2 dagen weer aan het werk konden, ik heb er een dag of 5 mee gewacht omdat ik erg duf was en het nog niet prettig vond aanvoelen. Al kwam er bij mij niets uit, het is wel iets wat je van je lijstje kunt strepen dus ik zie het zeker als een plus als ze dit onderzoek doen!

Succes.

Groetjes Jordan

3. Evelien85Delft

Jul 28, 2014
    8
    0
    0
    NULL
    Delft
    Heel erg bedankt voor je reactie, fijn dat het zo bij jou meeviel... Ik merk aan mezelf dat ik erg twijfel of ik voor een ziekenhuis wil gaan waar dit "standaard" in het proces zit... Ik vind het nogal wat om te gaan snijden in een (hopelijk) gezond lichaam... Anderzijds wil je ook weer alles afgevinkt hebben... Maar ik hoop dan dat dit het laatste redmiddel is... Misschien moet ik er maar eens naar vragen als ik er een afspraak ga maken (eerst nog 1 maandje zelf proberen, (duimen draaien!!!) dan krijg ik de verwijzing).
    Bedankt! je reactie heeft me wel enigszins gerustgesteld!

4. Jordan

Jordan Fanatiek lid

Apr 17, 2012
    3,395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Gelukkig en graag gedaan. Als ik het als ernstig had ervaren had ik het ook zeker eerlijk gezegd, je kunt maar beter weten wat je kunt verwachten. Het is per persoon wel verschillend natuurlijk. Je kunt altijd vragen of ze eerst andere zaken willen onderzoeken zoals bijv. kijken via de echo, bloed prikken, zaadonderzoek enz. Als dan alles goed lijkt kun je altijd nog kiezen voor de laparascopie! :) Er valt altijd over te praten natuurlijk.

5. sjak

sjak Niet meer actief

Ik loop in Voorburg en ik heb dat niet gehad... Wel een hsg (baarmoederfoto), misschien dat ze denken bij jou iets te kunnen vinden hiermee?! Maar standaard is het dus niet.
    Mijn ervaring in Voorburg is super! Hele aardige en kundige artsen (2 dames) fijne ivf verpleegkundigen. Vast en een klein team, dus vaak dezelfde gezichten. Je bent er welkom met al je vragen en ze werken heel persoonlijk. Je hoeft zeker niet 'bang' te zijn voor de ivf-afdeling in Voorburg.
    (Wij doen trouwens icsi, dochter uit de 4de icsi en beginnen bij a aan icsi 2 voor een tweede kindje)

Succes!

6. Evelien85Delft

Jul 28, 2014
    8
    0
    0
    NULL
    Delft
    Dankjewel voor je reactie Sjak.
    Ik sta nog maar aan het begin (gelukkig maar) dus IVF is voorlopig nog niet aan de orde.. Ben jij pas bij Voorburg terechtgekomen voor IVF? Of ook het hele voortraject qua onderzoeken etc. daar gehad?

Mijn huisarts vertelde me dat ik als ik naar Voorburg wilde ik wel moest weten dat ze dan een laparascopie doen: hij had daarom al twee patiënten gehad die halverwege de onderzoeken weg waren gegaan uit Voorburg omdat ze dat niet wilden ondergaan.. Vandaar mijn vragen/ bezorgdheid hierover!
    Dankjewel!
    Veel succes met de ICSI!

7. sjak

sjak Niet meer actief

Ik heb alles ondergaan in Voorburg. Bloedonderzoeken, baarmoederonderzoek, echo's om je cyclus te volgen, man meerdere semenonderzoeken. Daarnaast nog meerde besprekingen/afspraken over bv medicijnen, prikinstructies. Wij kwam in januari voor de eerste afspraak en in november de eerste icsi behandeling. Dus alle onderzoeken duurde ook bij a een jaar. En hier zat dus geen laparoscopie tussen.
    Maar ik heb gehoord dat iui een stuk sneller gaat.
    Is er wel al sperma onderzoek gedaan bij je man?

Je kan natuurlijk nu al al je vragen noteren, als je dan je eerste afspraak hebt, kun je al veel vragen. Wij gingen trouwens eerst nog naar een soort intake met een gewone gynaecoloog en daarna kwam pas de afspraak met de ivf arts.

8. Evelien85Delft

Jul 28, 2014
    8
    0
    0
    NULL
    Delft
    Heel fijn je reactie, dankjewel! Sperma-onderzoek is al gedaan en dat was in orde.. Spannend om dit traject in te gaan..!
    Groetjes Evelien

Share This Page