Dwarsligger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Maartt, 27 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Hoi iedereen!

Ik heb een vraag en hoop dat iemand een tip heeft..
    Mijn meisje ligt letterlijk overdwars in mijn buik. Nu ben ik niet heel breed dus regelmatig heb ik uitstekende bulten haha. Maar nu wordt het lastig met slapen. Ik ben een buikslaper, dat lukte inmiddels al niet meer, logisch.. Maar nu kan ik ook niet meer op mijn zijen liggen. Ze begint dan heel hard te protesteren, drukken en duwen. Dit voelt zo onaangenaam dat ik maar op m'n rug ga liggen, maar dan slaap ik dus niet! Ook zakt ze (lijkt het) met haar hele lichaam naar de kant waar ik op lig, waardoor er zich een soort zware bal aan 1 kant vormt. Ga ik op m'n rug liggen zakt ze weer helemaal terug. Zo raar gevoel..
    Voedingskussen werkt niet meer.

Heeft iemand een gouden tip?

2. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

ik had dat gevoel ook maar geen dwarsligger :)
    ik gebruikte twee voedingskussen achter men rug en onder men buik zodat ik gekantelt lag maar niet volledig op men zij maar ook niet volledig op men rug zeg maar :)

3. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    heb je een bed die in de rug omhoog kan?
    anders 3 kussens eronder en half hangend/zittend slapen?
    dan kun je misschien in slaap vallen omdat ze dan wat naar beneden zakt ipv in je organen of je zij ofzo

en als je eenmaal slaapt vind je in je slaap wel weer andere houdingen

4. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Mijn meisje heeft ook lang dwars gelegen en ligt nu nog steeds schuin en inderdaad het slaapt voor geen meter op je zij als er een halve baby omhoog steekt, hihi. Ik probeer haar daarom vaak "recht" te lokken met mn handen of met een muziekdoosje ofzo. Wat soms ook helpt is een warme, spinnende kater bij mn onderbuik. Ik merk dan echt dat ze het interessant vindt en zich omdraait. Maar helaas soms blijft ze ook wel eens gewoon stronteigenwijs dwarsliggen ;). Laten we maar hopen dat hoe meer ze nu dwarsliggen hoe minder ze dat straks doen als ze wat ouder zijn ;)

5. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    hihi moet zo lachen om jou reactie halve baby omhoog :D! Zo voelt het inderdaad. Ik ga vanavond proberen m'n kat op m'n buik te leggen, vind de kat vast niet erg ;). Lokken met mijn handen of muziekdoosje heb ik opgegeven, ze gaat zich dan alleen maar heel hard afzetten. Inderdaad hopen dat ze straks minder dwars liggen haha! Het lijkt mij trouwens ook niet altijd heel fijn met jou termijn zo'n dwarsligger. Ik vind het nu al soms echt pijnlijk..:).

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.827
    4.200
    113
    Dat belooft nog wat. Hier ook al vanaf het begin een dwarsligger...

7. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik heb een verstelbaar bed. Daar loop ik nu al een paar avonden mee te klooien. M'n man wordt helemaal gek van het gezoem van, benen omhoog, benen omlaag, hoofd omhoog, hoofd omlaag;)..
    Mischien moet op m'n zij gaan liggen met het hoofdeind omhoog :(. Dan zakt ze misschien inderdaad naar beneden ipv naar de zijkant..

We gaan het vannacht proberen en meemaken..

8. rus05

rus05 Bekend lid

31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoor ook graag tips, hier precies hetzelfde! Weet zolangzamerhand niet meer hoe ik liggen moet, en ik ben nog maar net 23 weken zwanger... Je ziet vaak echt het hoofdje als een grote bult aan de linkerkant van mijn buik, en dan trekt hij/zij 1 beentje op en het andere steekt recht vooruit aan de rechterkant (waar je dan ook een klein bolletje ziet). Heel hilarisch en ik vind het ook super schattig, ik doe er alleen geen oog van dicht. Mij helpt het het beste om even op mijn rug te liggen, dan heeft de baby de neiging om 'normaal' te gaan liggen. En anders wil een voedingskussen tegen mijn buik nog weleens helpen. Maar de laatste paar nachten is het echt weer drama...:)

9. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ja, het voelt niet zo fijn inderdaad, maar gelukkig ligt ze niet meer helemaal dwars, maar meer een beetje schuin. Helemaal dwars zou volgens mij niet eens meer kunnen (zou er in ieder geval heel creepy uitzien vrees ik..). Mn zus zei trouwens dat je je baby in plaats van met iets te lokken, ook met iets kunt "wegjagen", zoals een washand met ijsblokjes ofzo ;). Ik heb dit zelf nooit geprobeerd, want het klinkt zo zielig :( en ik zou het zeker ook niet te lang doen, want ik weet niet of het goed is. Maar wie weet helpt het als je echt radeloos bent. Maar hopelijk helpt je bed wat om hoog doen ook - en je man moet gewoon maar even met oordopjes in slapen :p.

10. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    ik ben bijna op de helft en hier al van het begin een dwarsligger hopelijk veranderd dit naarmate de zwangerschap vordert.

11. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Hier ook een dwarsligger, gelukkig gaat ze nu nog wel eens met het hoofdje naar beneden maar bij mij is het vanaf zaterdagavond al aan het rommelen met lichte ontsluiting en voorweeën (daarom ook in het ziekenhuis geweest...).
    Tips wat betreft het liggen, ik leg meestal mijn hand onder de buik en dat helpt me om wat druk eraf te halen.
    Dus een kussen eronder leggen kan ook.
    Verder zou ik het zo even niet weten, hopelijk heb je iets aan de tips die je krijgt :)

12. Loezzz

Loezzz Fanatiek lid

5 feb 2009
    2.226
    0
    0
    overijssel
    Mijn zoontje was ook een dwarsligger. Hij heeft zelfs tot 35 weken nog dwars gelegen! Toen hij met 35 weken eindelijk goed draaide dacht ik ook dat hij ongeveer mn navel uit zou komen;):D
    Maar ik herken het gevoel wel van niet op je zij kunnen liggen omdat je dan op het hoofd van je baby ligt:p
    Gelukkig slaap ik ook heel goed om mn rug, dus dat werkte hier. Misschien inderdaad je matras schuin leggen o.i.d. en dan net niet helemaal op je zij liggen met kussens tussen je benen.. lekker duidelijk;)

Succes!!

Deel Deze Pagina