Een vraag aan de moslima's

Discussie in 'De lounge' gestart door mamabri, 3 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.953
    113
    Vrouw
    Geen idee, maar ik als normale moeder ben nu beledigd. ;)

Ot, ik vind het juist erg interessant om hier dingen van moslimas te lezen, kan er een hoop van leren en hoop zo andere moslims ook beter te begrijpen.

2. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.274
    2.976
    113
    Dames,

Het zou zonde zijn als een mooi topic als deze gesloten moet worden.

Geef je mening en laat de ander in haar waarde. De één kijkt nou eenmaal anders naar haar geloof dan de ander. Dat kan ... en mag!

Maar dat was niet de vraag van TS. Willen jullie alsjeblieft ontopic blijven?

Met vriendelijke groet,
    Beheer Zwangerschapspagina.nl

3. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ik geloof zelf niet. Maar zou het heel lief vinden als iemand iets in die trant tegen mij zou zeggen ongeacht het geloof wat diegene aanhangt.

4. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Wat ik trouwens WEL vervelend vind, zijn opmerkingen als 'God koos haar als engel' of 'Jezus is alle dagen bij je'. Daar heb ik echt niets mee en dan denk ik alleen maar negatieve dingen (die zal ik hier niet noemen, want dat komt weer respectloos over, denk ik). Zulke zweverige woorden zijn voor mij zo leeg..

5. MommyA

MommyA Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.016
    0
    36
    Jemig, komt er weer zo'n rare opmerking tussendoor terwijl het er juist heel normaal en respectvol aan toe gaat.

Anyway, de moeder van mijn zwager zei laatst nog dat ze voor iets in ons leven bidt, omdat ze het ons zo gunt. Zij is christen, ik ben moslim. Ik vond het gewoon heel lief. Het is dan niet dat ik denk dat dat mij gaat helpen maar ik waardeer het wel, het komt uit een goed hart.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja als iemand dat tegen mij zou zeggen zou ik het zeker waarderen. Het gebaar en het idee dat iemand aan je denkt. Ik doe ook dua voor zowel moslims als niet-moslims (natuurlijk), gewoon voor iedereen die me nabij is en die het kan gebruiken.

7. MommyA

MommyA Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.016
    0
    36
    En ik doe idd ook dua voor zowel moslims als niet moslims.

8. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Juist de intentie is een groot goed in de Islam (Niyah is 1 van de basis principes) Dus heel lief als iemand voor je bidt.
    Of je nu in Jaweh, Allah of Jezus gelooft.

Leuk die interesse in het andere geloof en daar respect voor hebben.
    Liet iedereen in de wereld elkaar maar in hun waarde.

9. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Abraham en Mozes zijn geen profeten!

10. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Hier sluit ik me bij aan :) Maar ik zou het wel een lief gebaar vinden!

Jawel dat heeft ze goed gezegd, alleen heten ze bij ons: Ibrahim en Musa! :D

11. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.168
    1.332
    113
    Nu ben ik wel benieuwd naar hoe niet-moslims hun smeekbedes doen. En ik las een paar keer dat sommigen wel voor anderen maar niet voor henzelf bidden, is daar nog een speciale reden voor? :)

Ik bid altijd voor mezelf eerst, daarna voor mijn meest geliefden, daarna alle moslims en daarna voor de mensheid. Ik vind het juist belangrijk om alles wat ik graag zou willen vraag van Allah.

12. MissLuke

MissLuke Niet meer actief

Ik voel mij niet beledigd maar vind het zeker niet fijn als mijn god over 1 kam geschoren wordt met een allah e.d.

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ed? Wie of wat bedoel je daar dan mee? Er van uitgaande dat je Christen bent: Dus 'de God' van de Joodse gemeenschap zie jij wellicht ook niet als jouw God? Of vanaf hun kant dat ze jouw God niet erkennen vind je dan neem ik aan ook vanzelfsprekend?

14. MissLuke

MissLuke Niet meer actief

Ja inderdaad

Ik geloof in maar 1 ware God en de restbzijn afgoden en im vind het absoluut niet raar als anderen dat zo zouden ervaren van de andere kant. ..
    (Alleen hebben zij het mis en ik niet hihihi :p ;) , gekkigheid dat weet je natuurlijk pas aan het end)

15. Logan

Logan Niet meer actief

Ik heb er geen verstand van natuurlijk maar Allah is toch Arabisch voor God? En de personen in de Koran en Bijbel hebben ook overeenkomsten toch? Tenminste ik heb dit altijd gedacht.

16. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Je hecht er geen waarde aan.
    Maar zou je het wel waarderen als een ander, ongeacht welke religie, de moeite neemt om je mee te nemen in gebed, of een kaarsje voor je brand?

Ik zou het persoonlijk namelijk heel erg lief vinden, ongeacht vanuit welke religie of welk standpunt er gehandeld word, dat mensen de moeite nemen aan mij/mijn situatie te denken en steun willen bieden.

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nee, er is geen reden voor om niet voor jezelf te bidden, dat mag gewoon. Alleen ik doe het zelden, ik dank God wel voor de dag, dat ik een dak boven mijn hoofd heb en te eten etc, meer hoef ik niet te hebben, daarom bid ik niet voor mezelf, ik ben dankbaar genoeg voor wat ik al heb.

18. mamabri

mamabri Niet meer actief

Maar daar kan ik ook weinig mee, om heel eerlijk te zijn. Vooral het "God koos haar als engel" vind ik heel pijnlijk! We weten de reden niet waarom kinderen soms voor de ouders wegvallen, dus laten we vooral niet invullen voor God waarom het gebeurd. In ieder geval niet omdat Hij nog engelen nodig heeft of zoiets.

19. mamabri

mamabri Niet meer actief

Allah betekend niet meer of minder dan God. En ja, de personen in de Koran en de Bijbel en uiteraard ook de Thora zijn in eerste instantie dezelfde personen. Alleen zitten er verschillen in de verhalen. Het beginsel is min of meer hetzelfde, maar het duidelijke verschil is dat de Joden niet in het NT geloven (dus dat Jezus de Messias is, waar zij wel in geloven en nog steeds op wachten) en dat Moslims niet geloven dat God een zoon heeft. Zij geloven dat Mohammed de profeet zijn die ze moeten volgen.

En in die zin begrijp ik dus ook wel dat er christenen zijn die om die reden zeggen dat moslims een afgod volgen. Ik geloof dat moslims wel dezelfde God aanbidden, maar dat zij de verkeerde profeet volgen. Hij is tenslotte alleen maar mens, terwijl Jezus (in mijn ogen) de zoon van God is, dus niet alleen maar een mens. En dat is niet beledigend bedoeld naar de moslims, maar de manier waarop ik geloof.

20. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Helemaal mee eens!

Deel Deze Pagina