Een vraag aan de zwangere dames (of al een kindje hebben)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door KleinMeisje93, 3 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. reentje23

reentje23 Lid

26 mrt 2016
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons was het de 1e keer meteen raak. Geen ovulatietesten gebruikt of iets. Wij deden het om de dag. En rond de tijd dat ik een eisprong verwachte deden we het 3 dagen achter elkaar. Hihi. Voel me wel enorm gezegend hoor dat het zo snel gelukt is. Ben toevallig 22 oktober bevallen. Met precies 34 weken. Succes ermee! Hoop dat het snel raak is xxx

2. linkydink

linkydink Actief lid

29 dec 2015
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben gestopt met de pil en gestart met foliumzuur, verder niks veranderd, gewoon gevreeën wanneer we zin hadden. De vierde maand was het raak :)

3. Schuurpapier

Schuurpapier Niet meer actief

Ik heb getemperatuurd en ovulatietesten gebruikt, foliumzuur, visolie, tarwekiemolie en multivitaminen geslikt. Verder niks bijzonders. De paar dagen voor m'n eisprong seks gehad, op de dag van de eisprong niet, maar dat was dus blijkbaar niet erg :) Ronde 3 was het raak!

4. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Bij onze eerste maar 1x geklust die maand, wel rond eisprong en was direct raak. 1e robde ook. Wel al half jaar gestopt met de pil en wist mijn cyclus. Deze keer een maand van tevoren gestopt met de pil en rond eisprong 2 x geklust. Niet om de dag ofzo maar wel bewust. Weer direct raak...

O verder geen testen, temperaturen oid gedaan.

5. Sn0epje

Sn0epje Lid

11 jul 2016
    34
    15
    8
    NULL
    NULL
    Wij hebben ons beide keren gewoon laten verassen, we waren er klaar voor en het was welkom. Ik heb dan ook het geluk gehad dat het beide keren snel raak was. Ik heb dus nooit ovu testen gebruikt of om de dag seks gehad, gewoon wanneer we er zin in hadden haha!

Maar ik ben denk ik wel het type dat dergelijke dingen zou toepassen als het wat langer zou duren.

6. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    Hier heb ik 2 maanden van alles geprobeerd..ovulatietesten..tarwekiemolie..warme kruiken..warme thee drinken...geen frisdrank..temeraturen..pre seed enz enz.

Toen het 2 rondes niet hielp dacht ik weg met al die toestanden..in Afrika hebben ze dat ook niet en toch baren ze aan de lopende band. ik ging weer frisdrank drinken en mn normale leven oppakken en nog geen 2 rondes verder werd ik zwanger. vervolgens na mn mk d8 ik, ik zal vast wel weer een jaar bezig zijn met proberen dus ik ga gewoon alles drinken en doen wat ik wil en tot mn verbazing was ik 3 maanden na curretage weer zwanger.

Enige wat ik doe is genieten van ons leven zonder wat te forcere en we zien wel waar het schip strand.

7. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Eerste zwangerschap: gestopt met pil, gestart met foliumzuur en toen vooral alle energie gefocust op mijn bruiloft paar weken daarna ;). Slechts 1 keer seks gehad. Was zelfs vergeten op te schrijven op welke dag onttrekkingsbloeding was begonnen. Ruim 5 wkn na stoppen met pil kreeg ik allerlei kwaaltjes die steeds erger werden. Pas met 7 wkn bedacht om een testje te doen ;)... (knalpositief)

Tweede zwangerschap: via websites vruchtbare periode 'berekent' en in die periode om de dag. Dag na vermoedelijke eisprong gewoon wanneer we zin hadden. Toevallig kwam het er toen niet meer van tot ongeveer NOD. Net die maand bleek ik (terugkijkend) een late eisprong te hebben gehad en waren we dus eigenlijk 'te vroeg' gestopt met seks :D. Maar blijkbaar goede zwemmers die wel een dag of 5 konden blijven leven ;), want bleek toch 10 dgn na NOD zwanger te zijn (wederom ronde 1).

Derde zwangerschap: een aantal maanden getemperatuurd (in combinatie met voelen baarmoedermond en slijm, om mijn lichaam en cyclus te leren kennen) omdat ik het overtijd gaan bij tweede zo zenuwslopend vond. Gebruikte iedere dag teunisbloemolie vanwege pms-klachten. Na 3 maanden er voor gegaan, in principe seks wanneer we zin hadden, maar tijdens vruchtbaar slijm om de dag totdat temperatuur duidelijk gestegen was (en dus eitje gesprongen). Weer in ronde 1 raak. Kon zelfs aan mijn kaartje ook zien dat het raak was, was anders dan die 3 maanden ervoor ;)...

8. Mutsefruts88

Mutsefruts88 Niet meer actief

1e x niks gelaten of anders gedaan, want waren er niet mee bezig. Vergat de pil nog wel eens, maar het was pas raak nadat ik wat nam voor extra zuurstof in het bloed.
    2e x waren we er ook niet mee bezig. Deed wel gezond leven, paleo style en wat vitamines. Na ruim 2 jaar zonder ac, ook in vruchtbare periode, was het dus ook pas na gezondere levenstijl raak.

Nu... Te veel mee bezig... Vorige maand super gezond gedaan en vitamientjes, niet raak. Maar, hebben ook maar 1 klein kansje gehad.
    Deze maand helaas niet m'n paleo dieet aan kunnen houden, maar wel tarwekiemolie en regelmatig sex. Dus, we zullen zien hoe dit uit gaat pakken :) maar ben bang dat het toch te weinig is.

Ik rook overigens niet.

9. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

13 okt 2013
    3.319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Ik heb geen andere reactiesdus gelezen dus misschien is het al gezegd.. Maar als ik zo naar jouwcyclussen kijk zit er wel veel verschil in. Ik zou eens een afspraak maken bij de h.a. mijn fertiliteitsarts zei dat er 5/7 dagen verschil mag zitten in cycli. Jij hebt meer... Ik wil je niet bang maken hoor maar het is zo zonde als je wacht terwijl er iets niet helemaal goed gaat.

10. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.112
    17.122
    113
    Huh? Haar laatste 5 cyclussen lopen max 1-2 dagen uiteen, volgens mij is dat behoorlijk regelmatig

11. nosilla

nosilla Fanatiek lid

31 okt 2016
    1.584
    981
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    De eerste ronde heb ik geen ovulatietest gebruikt, de tweede en derde ronde wel. De derde ronde hebben wij een aantal dagen voor mijn eisprong elke dag geklust tot de dag waarop ik een positieve ovulatietest had (dus donker streepje). En deze keer bleek ik zwanger :) Ik heb verder niet getemperatuurd maar slik wel al sinds juli vitaminen voor zwangere vrouwen en vrouwen die zwanger willen worden met foliumzuur erin. Mijn man is ook multivitaminen gaan slikken speciaal voor mannen (multivitaminen). Achteraf was ik dus best snel zwanger, maar was al sinds januari '16 met de pil gestopt en daarna hebben wij condooms gebruikt om al een normale cyclus te hebben op het moment dat wij ervoor zouden gaan (sept 2016).

12. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    Ik voel altijd mijn eisprong aankomen door veel buikpijn, op het toppunt van buikpijn wil ik écht geen seks. Maar dan zorg ik ervoor dat de dag ervoor en de dag ná de buikpijn wel een 'klus'-moment was.
    Maar eigenlijk deden wij het altijd gewoon om de dag. Alleen ging ik rondom eisprong ervoor zorgen dat ik onder lag én dat ik daarna minimaal een 15min bleef liggen met heupen omhoog haha.

Eerste kindje was het zo direct ronde 1 raak. Tweede kindje ben ik eigenlijk pas 'moeite' gaan doen qua liggen/heupen hoog in ronde 4 en toen was het ook direct raak.

13. Petra13

Petra13 Niet meer actief

Hey,

Bij allebei de zwangerschappen ben ik voor mijn laatste menstruatie gestopt met alcohol, en begonnen met het slikken van foliumzuur.

Twee dagen na de laatste dag van mijn menstruatie begonnen met klussen, om de dag, tot en met de dag na mijn eisprong.

Na de 'klus' tien minuutjes blijven liggen (is niet bewezen of het werkt, maar kan zeker geen kwaad:D).

Mijn man niets verteld over wanneer ik nu echt in mijn vruchtbare periode was, dat wilde hij niet weten vanwege de druk.

En wat ik heb gezien in eerdere reacties, probeer te ontspannen! (oh, en natuurlijk te stoppen met roken...;))

14. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ja stoppen met roken is wel beter. Hoewel ik gewoon door ben blijven roken. Wij waren op vakantie en daar pafte ik een pakje per dag weg. Alcohol houd ik sowieso niet van.

Ben wel na de positieve test direct gestopt en geen peuk meer aangeraakt. Manlief rookt nog wel maar die gaat na de termijn echo morgen ook stoppen.

Ik heb met HET klusmoment bovenop gezeten. We hadden allebei geen zin maar moesten we vanwege medicatie. Dat was dus even snel. Hoppa zaadjes er in en weer verder met waar we mee bezig waren. Niks blijven liggen of moeilijke taferelen met kussens en heupen draaien.

Het hangt van zo veel factoren af. Het beste wat je kunt doen is gezond leven (wat ik dus ook niet heb gedaan die maand omdat we op vakantie waren. Dat was jezelf vol eten. Aan het zwembad hangen. Roken en nog meer eten en luieren)

Het komt wanneer het komt. Weet dat het kut is om te horen. Hier ook ruim 2 jaar bezig geweest met medicatie en een missed abortion gehad. Maar wanneer je lichaam er klaar voor is gebeurt het vanzelf (met of zonder een beetje hulp)

Deel Deze Pagina