Hoi, ik heb sinds een aantal weken eigenlijk al, regelmatig last van harde buiken. Ik werk als hulpverlener en heb sinds het begin van de zwangerschap de ene crisis na de andere te verhelpen gehad, (ben ambulant hulpverlener). Ik heb veel overuren gedraaid al dit jaar, ook tijdens de eerste maanden zwangerschap, en ben ook moe. M'n ijzer is voor mijn doen ook aan de lage kant, dus ben een paar dagen geleden weer aan een kuurtje begonnen. 's Ochtends als ik na het wakker worden even naar de wc ga, krijg ik daarna sowieso een harde buik en ik heb meerdere dagen gehad dat ik, zittend op de bank, een aantal malen achter elkaar harde buiken had, (binnen een uur wel 5 keer ofzo). Nu is het op zich wel normaal dat het gebeurt, begrijp ik van verschillende kanten, maar wanneer moet ik er echt iets mee in de zin van: rustiger aan, minder werken, enz.?
HOi rozemarijke, mmm ik denk dat je al een beetje aan je grens zit, het is inderdaad normaal dat je harde buiken hebt. Maar indien je er soms 5 in een uur hebt is dit echt een teken dat het lichamlijk te zwaar voor je word! Neem voldoende rust maar worden de harde buiken niet minder dan wil ik je echt adviseren om rustiger aan te doen. Een zwangerschap doe je niet zo heel vaak in je leven en is heel bijzonder! Geniet daarvan! Imke