Mijn vriend en ik willen graag proberen om volgend jaar rond mei juni inverwachting te raken van ons 2e kindje. Onze zoon is nu 1 jaar en 2 maanden. Mijn vraag is wanneer ik het beste kan stoppen met de pil? Ivm ontpillen? Alvast bedankt! Liefs marlou
Ik zou nu gewoon alvast lekker stoppen met de pil dan is die troep maar uit je lijf. Maar bedoel je nu dat je rond mei/juni wil beginnen met klussen voor een tweede beebje? Of dat je rond die tijd zwanger wilt zijn... want dan kan je mij misschien uitleggen hoe je dat plant . Veel succes met zwanger worden!
we willen graag zwanger zijn wanneer mijn zoontje bijna 2 is..die wordt in augustus 2. En aangezien ik nogal vaak lees dat het ontpillen wel maanden kan duren weet ik gewoon niet wat ik moet doen. Liefst nu al maar me vriend wil liever nog even wachten.
Dat was ons plan ook en ik ben in augustus gestopt. Ik heb gelukkig geen last gehad van ontpillen en was onmiddellijk terug regelmatig. Alleen besliste mijn vriend om toch eerder aan kindjes te beginnen, maar ja, dat heb je gedeeltelijk zelf in de hand.
Ben gisteren nog ziek geweest. Buikgriep overgeven last van diarree. Dus helaas de pil werkt nu niet. Zat in de 2e week dus is nu helaas onveilig. Vriendlief gaat nu condooms halen want ik wacht pas met de pil als ik weer ongesteld ben. Maar wie weet draait vriendlief wel bij. Ik ga het iig niet tegen zijn zin in doen.
omdat me vriend dus even wil wachten. Ik was namelijk ook direct zwanger van me zoontje nadat ik met de pil was gestopt. Hij is bang dat ik nu ook zo snel zwanger raak.
Tja, dat is een moeilijke vraag en je weet het nooit. Bij de ene raak je in een keer zwanger en bij de volgende kan het zo een jaar duren. Ik zou een paar maanden (3? 4?) voordat je het liefste weer zwanger zou willen zijn stoppen met anticonceptie. Dan zul je vast niet heel ver van dat 'ideale' moment uitkomen, maar plannen kun je het niet. Zelf ben ik overigens beide keren in ronde 2 zwanger geworden, maar ik denk dat dit vrij uitzonderlijk is. Ik ging ervan uit dat het ongeveer 6 maanden zou duren, dus het was echt supersnel. Die situatie hierboven (eerste keer ronde 1, tweede keer ronde 12) betreft mijn zus, dus afgaan op familie-ervaringen heeft ook al weinig zin. En ik heb ook niet ervaren dat er bij mij nog 'rommel' uit mijn lijf moest na het stoppen met de pil - bij nummer 1 dan, ik heb na de bevalling alleen condooms gebruikt. Ik geloof niet dat er heel veel kunstmatige hormonen in je lijf achter blijven, hooguit dat je eigen hormoonproductie nog een tijd van slag kan zijn na het stoppen met de pil. Effect is natuurlijk wel hetzelfde - maar nogmaals: ik heb er 0,0 last van gehad toen ik na 8 jaar onafgebroken pilgebruik stopte.
Als je met nummer 1 direct zwanger was..... heb je wel veel kans dat je niet lang hoeft te ontpillen..... zeker als je pilperiode nu niet zo lang was.... was 3x in 1x zwanger... 1x met pil... 1x direct na stoppen pil maar werd een miskraam.... en na miskraam weer direct zwanger zonder ongi te worden.....