Ik geef Bas nog volledige borstvoeding. Ik ben een week of 6 na de bevalling 1 keer ongesteld geweest en daarna niet weer. Omdat ik wat last bleef houden van mijn buik (placenta is manueel onder narcose verwijderd) ben ik nog naar het ziekenhuis teruggeweest en hebben ze een echo gemaakt. Alles zag er netjes uit en ze zei dat er een eitje in de eileider klaar lag. Ik was er door die opmerking vanuit gegaan dat ik over niet al te lange tijd weer ongesteld zou worden en dat alles dus op gang was. Maar niets is minder waar! Opzich vind ik het niet zo erg niet ongesteld te worden, maar aan de andere kant... We willen graag voor een vierde kindje gaan. Hoe kan ik erachter komen of ik nou wel of niet vruchtbaar ben op dit moment of is het gewoon op goed geluk met regelmaat gemeenschap hebben? Of is het misschien verstandiger om te wachten tot ik gestopt ben met de bv? Groetjes, Marian
hoi Marian, je weet nooit wanneer je weer een eisprong hebt als je BV geeft. Je hoeft niet te wachten met zwanger worden tot je stopt met BV geven, je kunt zelfs een hele volgende zwangerschap doorvoeden als je zou willen. Als je graag zwanger wilt worden zou ik gewoon geen anticonceptie gebruiken en op goed geluk regelmatig gemeenschap hebben inderdaad.. Als je je zwanger voelt kun je een test doen. Ga wel weer starten met foliumzuur! Mirjam