Een vraag (over besnijdenis)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ilja, 11 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik snap ook nooit zo goed waarom er een feestje moet worden gegeven.
    Bij mijn man zijn broertje dus ook een mega groot feest en ook zo een pakje, ik zou dat ook niet willen voor evt. zoon.... ( al weet ik niet of ik zou kiezen voor besnijden maar dat is een ander verhaal ;) )
     
  2. Marsupilami

    Marsupilami Fanatiek lid

    12 dec 2006
    2.070
    308
    83
    verpleegkundige
    :confused: bedoel je niet badedas ipv biotex? ;)
     
  3. noura

    noura VIP lid

    27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    hihi biotex ontsmet

    wij hebben hier ook zo`n pakje, is nog van mijn zoon, compleet met slofjes en mutsje

    mijn zoon is besneden toen die 2 was ofzo. gehele verdoving in het ziekenhuis door de uroloog. was een dagopname. hij heeft meer last van de verdoving gehad, hij wou rennen maar kon niet hij was duizelig. verder geen last, wel goed verschonen met gaasjes.

    mijn jongste gaat ook jong besneden worden.
    toen we in het ziekenhuis waren werden er 2 broertjes besneden en die waren geloof ik 7 en 9, nou die wouden niet en hebben geschreeuwd, dat vind ik dus zielig.
     
  4. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Hoi Ilja

    Ik heb zelf geen ervaring met besnijdenissen , maar kan je wel vertellen over het hoe en waarom van een collega ( ook een marrokaan ) .

    Hij heeft zijn zoontje vorig jaar laten besnijden toen hij anderhalf jaar oud was .
    En hij heeft dit laten doen hier in nederland .
    De reden dat hij zn zoontje heeft laten besnijden was zijn geloof en de hygiene ( maar goed , dat zal je wel duidelijk zijn geweest hihihi ).
    Hij heeft zijn zoontje hier in Nederland laten besnijden in een speciaal daarvoor bedoelde centrum en dat werd toen nog vergoed .
    Helaas word het (zoals al boven mij gemeld is ) nu alleen nog vergoed als er een medische indicatie is .
    Er is voor een besnijdenis in Nederland gekozen omdat hij het idee had dat de artsen hier bewamer waren .
    En hij is besneden onder plaatselijke verdoving en heeft alleen diezelfde dag een klein beetje last van gehad .
    Er is wel een feest gegeven , maar dat is pas een paar weken later in Marokko gebeurd .

    Ik ben nogal nieuwschierig aangelegd en heb toen de oren van zijn kop gevraagd :oops:
    Gelukkig vond hij het niet erg en zelfs wel leuk dat ik er in geintreseerd was ;)
    Al moet ik zeggen dat ik niet geloof dat de artsen in Marokko minder bekwaam zijn dan hier :rolleyes:
    De artsen daar krijgen gewoon een gedegen opleiding en zijn meestal gewoon goed in hun vak .
    Tuurlijk heb je er mindere artsen tussen zitten , maar die heb je hier ook :rolleyes:
    Er zijn zelfs artsen uit Marokko die hier hun vak uitvoeren en in Marokko hun diploma`s hebben gehaald .
    Maar goed , beetje offtopic :oops:

    Ik hoop in elk geval dat je er wat aan hebt .
    Succes met je beslissingen en heel veel plezier gewenst alvast als je wel een feest gaat geven :p

    Groetjes Joyce
     

Deel Deze Pagina