ovutest hoe zit dat nou?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door stevenia, 1 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stevenia

stevenia Nieuw lid

29 dec 2010
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan iemand mij misschien vertellen hoe en wat over de ovulatietest. Als je positief test, is je eisprong dan bezig? Of 24 uur later? :(
    Ik ben volgens mij dan al die tijd verkeerd aan het rekenen geweest. En daar baal ik van.

2. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    Bij een positieve ovulatietest springt je ei binnen 24-48 uur. Maar op de max van je LH-piek volgt binnen 10-12 uur je eisprong.
    Een positieve test heeft 2 gelijke strepen of een t-streep die donkerder dan de c-streep is. Dan is het het beste om na 24 maar binnen 48 uur te vrijen.

Kun je het nog volgen...haha. Het is een hulpmiddel, maar af en toe wordt je er niet veel wijzer van. Bij mij nu op de dag van mijn knalposi ovutest kreeg ik ook pijn linksonder, dus is ws die nacht mijn eisprong ook geweest. Ik had wel de 2 dagen ervoor al 2 gelijke strepen (2e dag ietsjes donkerder), dus ook al posi testen. Ikzelf reken dus vanaf de dag na knaltest, maar dat komt ook door de eipijn.

Deel Deze Pagina