wanneer wijzen baby's gericht naar dingen etc.Mijn zoontje is 1 jaar en doet dit nog niet,ik weet natuurlijk dat dit per kind verschillend is,maar vond het wel interessant om te weten.
Charlotte begon hier rond 11 maanden mee, wees toen op alles, binnen een paar weken was dat heel gericht, bv naar de radio als de muziek aan moet, haar drinken, enz.
Mijn jochie was daar ook laat mee. Uberhaupt met gebaren (zwaaien, wijzen, etc). Ik denk ergens rond de 14-16 maanden. maar toen had hij het wel goed door. Hij is vermoedelijk daardoor ook wat later met zijn spraakontwikkeling, misschien dat je dat later nog terugziet..
Tim doet het nu ook wel (11 maand), maar het is meer zo dat hij wijst, dan "die" zegt, en dat ik het dan benoem. Voor mijn gevoel wijst hij om van mij te horen wat het is... Als ik vraag waar de lamp of zijn beer is kan hij het wel gericht aanwijzen!
Ik geloof dat hij net 1 geworden was toen hij begon te wijzen. Hij wijst nu van alles en nog wat aan, en als ik dan zeg wat het is gaat hij lachen.
Echt dingen van veraf aanwijzen doet ze nog niet, maar ze wijst wel naar dingen uit de boekjes die ik voorlees. Zo schattig....dat kleine vingertje!!!!
Hier met 9 maand. En zegt dan altijd ''hudde'' ofzoiets... Of dis. ZOoo schattig! Ook als ik zeg Klok dan wijst ze naar de klok (overal waar we zijn zoek ze dan de klok) . En lamp dan wijst ze naar de lamp. En op straat wijst ze ook overal alles aan en zegt er altijd een geluidje bij zoo schattig! Ik stond vanmiddag bij de apotheek aan de balie en pappa had haar beet en zat op de stoel..En die zei waar is mama en Marin zoeken en zoeken en toen zag ze me en wees direct met dr vingertje naar me toe en zei weer ''hudde''
ahhh......."hudde", wat schattig!! Zo lief die woordjes. Zoey zegt alleen mama en elke variant daarvan. Papa kan dat niet echt waarderen en probeert alleen nog maar het woordje papa aan te leren. Lijkt me zo leuk als ze straks meer gaat zeggen.
onze kleine meid liet vanmiddag duidelijk merken dat ze drinken wilde hebben...niet door te wijzen nog maar door er naar te kijken en geluidjes te maken..zoals eh eh eh..dat vond ik al een hele vooruitgang zo wist ik tenminste wat ze bedoelde hihi