Een vraag over eerste symptomen

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Nidi, 14 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nidi

Nidi Lid

11 apr 2016
    65
    8
    8
    NULL
    NULL
    Hallo,

In juli bleek ik zwanger (dit eindigde helaas in een miskraam) en een van de eerste symptomen was dat ik geen krachtige plas straal meer had. Het straaltje stelde echt niks meer voor haha. Nu kan ik mij zomaar voorstellen dat dit komt doordat er iets in je buik groeit en hierdoor de druk wegneemt zogezegd;)

Nu probeer ik het zwanger worden een beetje los te laten(voor zover dat gaat), maar ik betrap mijzelf er op dat ik mijn plas straal wel in de gaten houd, omdat dit bij mijn vorige zwangerschap het eerste symptoom was.

Kan het zo zijn dat bij een evt volgende zwangerschap dit geen symptoom hoeft te zijn? Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Dat het bij de ene zwangerschap wel een (vroeg) symptoom was en bij een andere zwangerschap niet?

Alvast bedankt voor het lezen en reageren, ik hoop dat iemand mij gerust kan stellen zodat ik het wat meer los kan laten:)

2. pienvd90

pienvd90 Fanatiek lid

15 feb 2016
    1.198
    608
    113
    Vrouw
    Elke zwangerschap is anders! Bij mijn zwangerschap van mijn mk was ik duizelig enzo en bij deze zwangerschap heb ik bijna nergens last van gehad.
    Dus ik zal me daar niet teveel op blijven letten want dat maakt je helemaal gek.

3. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    had ik geen last van hoor. ik moest vanaf het begin al veel plassen. vanaf een week of 3-4. en afhankelijk van hoe vol mijn blaas is heb ik gewoon altijd een krachtige plasstraal gehad.

4. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Iedere zwangerschap is anders... maar dit was 1 van de weinige kwaaltjes die ik echt iedere zwangerschap heb gehad (en dan ook echt alleen tijdens zwangerschap).

Dus ik begrijp je alertheid ;)...
    Als ik nu allerlei dingen voel vlak voor ik ongesteld zou moeten worden (en soms is PMS best pittig, misselijk, opgeblazen, pijnlijke borsten etc), en ik plas mooi krachtig dan denk ik: zal wel gewoon ongesteld worden :D... (en dat is ook zo).

Had zelf overigens het idee dat het hormonaal was, dat spier van de blaas meer ontspannen/slap is onder invloed van progesteron.

5. Nidi

Nidi Lid

11 apr 2016
    65
    8
    8
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties:) Heel veel meer dan afwachten kan ik toch niet en hopen dat het snel weer raak is.
    Ik moet het echt gaan loslaten...
    Hahaha, ik heb echt geen idee waar die slappe straal vandaan komt, ik denk in beelden dus ik zie het dan helemaal voor me hoe mijn blaas wordt platgedrukt ofzo;), maar het zal ongetwijfeld met hormonen te maken hebben

6. Nath91

Nath91 Bekend lid

2 jun 2015
    525
    3
    18
    Ass. Filiaalmanager
    Ik moest in t begin van m'n zwangerschap enorm veel plassen. En nu met bijna 7 weken is dat een stuk minder. Wel merk ik dat m'n blaas zwakker is en minder veel druk kan zetten.

Deel Deze Pagina