Hoi, Ik heb net ontdekt dat ik zwanger ben en sinds vanavond een wat stekend gevoel in mijn baarmoeder. Of ik het echt pijn kan noemen weet ik niet, maar het is ook niet prettig. Gezien mijn geschiedenis word ik er erg onzeker van. Is dit normaal? Zo vroeg in een zwangerschap? En hoe lang kan dit dan aanhouden? Ik moet ook wel enorm vaak plassen en dat voelt anders dan normaal. Twijfel bijna aan een blaasontsteking. Maar ik heb geen pijn bij het plassen. Vorige keer ook niet gemerkt dat ik zo vaak moest. Ik kan helaas niet anders dan afwachten. Morgen nog maar even een test doen om te zien of hij verder opgelopen is. En als dat zo is hopen dat ik zo snel mogelijk bij een gyn terecht kan. Hopelijk kunnen jullie mij gerust stellen.
Ik herken het gevoel van stekende in de baarmoeder en ik denk vele zwangeren met mij. Dit heeft waarschijnlijk te maken met het groeien van je baarmoeder en je banden die iets oprekken. Het kan een enorm naar gevoel zijn. Ik zou trouwens voor de zekerheid even je urine laten controleren op een blaasontsteking. De klachten hiervan kunnen tijdens een zwangerschap anders zijn dan bij een niet zwangere. En gefeliciteerd natuurlijk!!
Oh, ik wist echt niet dat dit zo vroeg al zo te voelen zou zijn. Ik ben gewoon heel bang dat ik alsnog ongesteld word En zou ik naar een hap moeten denk je? Of kan ik ook gewoon tot maandag wachten? Ik heb enorm veel aandrang en plas dan ook echt wel. Zonder pijn. Moet zoveel vaker dan normaal. Maar weet natuurlijk niet wat normaal is tijdens een zwangerschap. Zo niet handig. Kreeg je er maar een handleiding bij.
Ja, ik werd er in het begin ook erg onzeker van en rende om het half uur naar de wc vol overtuiging dat ik een bloedbad ging aantreffen haha. Totdat ik dus veel meer vrouwen erover hoorde en de verloskundige ook aangaf dat het echt met het groeien van de baarmoeder te maken heeft. Ik zou zelf even tot maandag volhouden en dan naar je eigen huisarts.. maar je kunt morgenvroeg ook even de hap bellen en overleggen. Misschien zeggen ze wel dat je je urine direct even langs kan brengen.
Bedankt voor je antwoorden. Nu kan ik weer met een iets geruster hart gaan slapen. Dat merk ik het beste namelijk. Ik ben zooooo moe. Maar zolang ik niet bloed, dus nog geen grote zorgen. En ik wilde maandag idd naar ha, maar als er gezegd wordt niet afwachten, dan zou ik naar de hap gaan. Ik kijk wel even hoe het zich ontwikkelt.
Nou,.toch even getest vanmorgen door de onzekerheid, mr die zag er in elk geval goed uit. mooi opgelopen weer tov de laatste keer. Steken zijn er nog wel wat, maar na een nachtje slaap iets minder aanwezig en niet meer continu gelukkig.
Heel erg herkenbaar. Heb er zelf vanaf 10 dpo tot nu (11wk) last van. Soms dan is het even weg en daarna kan het weer in alle hevigheid terug komen. Het is je baarmoeder wat aan het oprekken is. Maar het kunnen ook heel goed je darmen zijn trouwens. Laat wel even je urine controleren op een blaasontsteking.
Ik zal maandag dan idd even langs de huisarts lopen. Heb volgens mij nog wel een potje thuis, want ben helaas bekend met bo. Ik zal weer moeten wennen aan alle veranderingen denk ik. Die steken had ik vorige keer niet, dus gelijk paniek. Maar jullie stellen me toch wel gerust gelukkig.
Ik lig elke avond op de bank met een warme kruik. Ook zulke krampen en steken. Ook ik maakte me erge zorgen eerst, maar de vk zei dat de ene vrouw er meer last van heeft dan de andere. Dus een kruik en dan verlicht de pijn gelukkig.
Ik heb sinds gister ook last van steekjes en een drukkend gevoel. Ik denk steeds van: als ik maar niet van die mega ongi pijn krijg is alles ok.. Ik weet ook niet wat ik moet voelen, dit is m'n eerste zwangerschap