En inderdaad, ik zou hem nu laten castreren. Naar buiten kan hij lekker zijn energie kwijt! Rond 6 maanden zijn katertjes vruchtbaar dacht ik.
Ja klopt. Ik lees verschillende verhalen. De ene zegt na een jaar, de andere zegt 4 maanden. De dierenarts maakte zich absoluut geen zorgen en had zoiets van: breng Maggie (poesje) maar langs over een paar maanden en zei over Hiro (katertje) dat we hem kunnen laten uitgroeien tot een leeuw en daarna kunnen castreren. Nu ben ik niet van plan om hem 2 jaar nog binnen te houden dus ik wil het wel eerder doen .. maar wanneer?
Nu. Ik denk namelijk ook puberteit... Daarom zou ik het zsm doen voordat ie ook nog gaat sproeien. Die van mij heb ik al met 5 maanden laten helpen omdat ik er horendol van werd.
Misschien is begin januari een mooie tijd inderdaad. Ik ga vanavond wel even overleggen met de heer des huizes
Ik had je berichtje over het hoofd gezien. Nee, ze zijn beide gewoon in een huis geboren met mensen om hun heen. Ze hebben geen idee wie de vader(s) is(/zijn), de moeder was geen zwerfkat maar ging wel van huis naar huis: niemand wou haar echt hebben. Totdat ze uiteindelijk bij -ik dacht- een vriendin van het zusje van haar laatste eigenaar zat en opeens begon te bevallen van 5 kittens. Ze hebben beide precies hetzelfde leven gehad, maar toch zie je dat ze beide andere karakters hebben
Is de kat gecastreerd? Meestal rond deze leeftijd beginnen ze een partner te zoeken om te p.aren? Ik had hier ook last van het gemiauw en gewrijf tegen meubels. Na castratie stopte het.
Heb ook een miauw kater hij is van mei dit jaar en ook hij zit tegen het volwassen zijn aan. Een echte puber kat. Als kinderbijslag er is 1 jan dan gaat hij onder het mes misschien dan net op tijd voor het sproeien. Maar hij miauwt ook zeer graag even laten horen dat hij er is. En hij is dol dol op mijn zoon. /gaat gerust voor zijn deur zitten miauwen van kom dan kom.! Heerlijke beesten soms maken ze wel idd rotzooi haha. Van de week had hij in de kamer van mijn zoon geplast op zijn tas en voetbalschoenen. Hij zat denk ik even opgesloten. Zo snel zit hij in de kamer van zoonlief. soms heb je het dan net niet door.
@ MoedervanSafia, Nee hij is nog niet gecastreerd. Uiteraard zijn we dit wel van plan. Hij vertoont -in mijn misschien onwetende ogen- geen gedrag van een partner zoeken. Hij toont geen interesse in zijn zusje op dat gebied. @ Elmo, Onze kitten zijn ook van eind mei. Rond dezelfde leeftijd dus! Hiro (ons katertje) wil ons ook regelmatig laten weten dat hij er is. Soms heb ik het idee dat hij gewoon even wil praten. Maar soms dan klinken zijn miauws anders en vraag ik me af wat er precies aan de hand is. Ik denk dat ik gewoon blijf doen wat ik altijd doe en er vanuit ga dat dit gedrag komt door het nog niet castreren, en omdat hij graag naar buiten wil (meer uitdaging, groter territorium?)
Hij begint nu te 'puberen' inderdaad. Dan eisen ze hun eigen plekje en misschien miauwt hij ook veel doordat er buiten veel vogels zijn in de tuin?? Mijn kat werd ook erg onrustig doordat er op de balkon continue duiven kwamen en hij wilde erop jagen. Succes verder!