Hallo, Wij hebben sinds kort een simpel wiegje staan, standaardformaat 40 x 80 cm. Ik heb de wieg als volgt opgemaakt: matras molton onderlegger (geen zeil) hoeslaken wieglaken wiegdeken hydrofielluier voor onder het hoofd Het ziet er zo leuk uit in dat minibedje....maar vanochtend keek ik eens naar het geheel vanaf de zijkant. En wat valt op: het wiegmatrasje ligt scheef Dit komt doordat ik de wieg laag heb opgemaakt, en het overtollige laken en deken onder het matras heb weggewerkt. De baby zou in theorie nu met de billen hoger liggen dan met het hoofd. Lijkt mij niet helemaal de bedoeling.....iemand de gouden tip om de wieg toch leuk op te maken zonder dat er een heuvel ontstaat? P.S. laken en deken hebben beide gewoon standaard wiegformaat.
Hier was dat ook zo en hebben we een opgerolde handdoek onder het bovenste gedeelte gelegd. Ze ligt nu juist iets hoger met haar hoofd en rug ivm. het spugen dat ze in het begin veel deed.
Je kunt idd een dubbelgevouwen handdoek onder de bovenkant van het matrasje leggen. Of het dekentje naar binnen vouwen ipv onderstoppen.
Ja, dat was hier ook altijd zo. Dus dan ook gewoon een opgevouwen handdoek aan de andere kant eronder.
Wat is een moltononderlegger? Is dat gewoon een moltonhoes(laken)? Die moet ik namelijk ook nog gaan halen.
De moltononderlegger die ik heb is een vierkant lapje stof dat het matras enigzins moet beschermen. Formaat is 50 x 50 cm geloof ik, dus geen volledig hoeslaken. Bedankt voor de tips dames, ik ga proberen of dat de situatie verhelpt!
Inderdaad handdoek eronder. Bij ons ligt het dekentje dubbelgevouwen (dus het matrasje eigenlijk recht), maar ligt er een extra handdoek vanwege spugen.