Hoe lang zwanger? wel/niet ongi geweest?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Amle, 16 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amle

Amle Niet meer actief

Ik zou u graag het volgende voor willen leggen:
    Ik ben op 10 septemer ongi geworden en daarna niet meer met de pil begonnen. Je gaat dan natuurlijk in eerste instantie uit van een cyclus van 28 dagen. Dan zou mijn NOD op 8 oktober zijn. Toen ik toen nog niet ongi werd heb ik op 10 okt een test gedaan.. op dat moment dacht ik een heeeel erg licht streepje te zien maar bijna niet te herkennen. Ik heb het even laten rusten. Op 12 oktober kreeg ik 's ochtends rood bloedverlies. Na de hele ochtend was 1 tampon (normal) vol. Hierna bijna niets meer. De ongesteldheid was dus 1,5 max. 2 dagen, maar wel echt rood. Dus op naar de volgende ronde dacht ik en ik heb de test weggegooid. Mijn volgende NOD zou dus 12 november zijn. Nu had ik gewoon een goed gevoel en heb dus op 9 nov. een test gedaan.... positief! Na nog 2 testen (wou het niet geloven) was het toch zeker ZWANGER! Helemaal geweldig. Maar nu mijn dilemma: hoe ver ben ik zwanger? Ik begin nu te twijfelen of mijn ongesteldheid wel echt een ongesteldheid was en geen innesteling ofzo. De test was razendsnel positief en uitgaande van mijn vorige cyclus van 32 dagen was ik nu 4 dagen te vroeg. Ik ga nu wel uit van de korte zwangerschap, maar is het mogelijk dat ik al langer zwanger ben, en dat de test in de eerste cyclus toch positief was?
    Ik heb vrijdag 1 dec. wel een termijnecho, maar dit duurt nog zo lang (en geduld is nooit mijn sterkste punt geweest ;) ). Ik dacht wellicht heeft u een mening hierover.

Sorry voor het lange verhaal en alvast bedankt!

Liefs Elma

2. Amle

Amle Niet meer actief

Is er niemand die me hiermee kan helpen?
    Ik ben zo ongeduldig..... ;)

Gr. Elma

3. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Elma,

en echo is inderdaad het enige wat jou zekerheid kan geven. Je verhaal is heel duidelijk; namelijk dat het onduidelijk is of je toch al zwanger was de eerste keer en dat je tussentijds wat bloedverlies hebt gehad (wat echt wel zou kunnen) of dat je de 2e ronde pas zwanger was. Nu denk ik, omdat je hebt getest voordat je de 2e keer ongesteld had moeten worden, de kans aanwezig is dat je al wat langer zwanger bent. Maar nogmaals; de echo zal het uitwijzen. Succes met wachten!

groetjes Brigitte

4. Amle

Amle Niet meer actief

Brigitte: heel erg bedankt voor je antwoord. Ik had zo'n antwoord al verwacht, maar je bent erg duidelijk. Het geeft me enigszins de 'hoop' dat ik al wat langer zwanger ben. We zullen gewoon afwachten, nog maar 11 dagen..!

Deel Deze Pagina