Baby 7 weken, erg hongerig

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Jesz, Nov 23, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jesz

Jesz Lid

Nov 24, 2012
    20
    0
    0
    Ons zoontje is nu 7 weken oud en ongeveer 5,5 kilo. Tot vorige week dronk hij 7 soms 8 flessen a 120cc.

Toen hij steeds meer ging vragen, heb ik in overleg met het cb besloten om de flessen op te hogen na 150cc+ anderhalf schepje nutriton ivm verborgen reflux en mocht van hun nog maar 5/6 flessen geven en om de 4 uur.

Hij was voorheen al hongerig, maar nu is het helemaal drama. Na meestal 2 uur is hij al aan het jengelen omdat hij honger heeft. Nu kan ik het op de dag nog aardig rekken en red hij 3 en half uur tussen de flessen. Alleen savonds en snachts heeft hij zo'n honger dat hij overstuur blijft gillen. Hij drinkt zijn fles vlot leeg en wilt dan nog meer. Alleen dat doe ik dan niet omdat ik hem niet meer dan de maximale hoeveelheid van 1 liter wil geven. Slapen doet hij daardoor ook heel slecht. Erg zwaar.

Wat kunnen we het beste doen. Terug gaan na 7/8 keer 120cc. En misschien voeden op verzoek? Dat hij overdag wat meer binnen krijgt en het misschien in de avond en nacht wat meer tevreden is?

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

Dec 30, 2012
    1,094
    1
    0
    Beste Jesz,

Je zoontje is nog heel jong en veel jonge kindjes hebben een grote zuigbehoefte het is daarom heel belangrijk dat er minimaal 15-20 minuten gedaan wordt over de fles om te voldoen aan de zuigbehoefte. Na de fles kan je eventueel ook nog een speentje aanbieden om te voldoen aan de zuigbehoefte. Als hij nog niet gewend is aan het speentje kan je heb proberen dit aan te leren.
    Het is heel gbruikelijk om je kindje te laten wennen aan grotere flesjes en soms heeft dat even zijn tijd nodig. Het kan echter wel zo zijn dat door de verborgen reflux de grotere hoeveelheden op dit moment niet goed vallen. Ik denk dat je het beste even kan overleggen met de behandelend arts.

Groet,
    Saskia

Share This Page