Beetje genante vraag....maar ik stel 'm toch...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jippeltje, 9 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jippeltje

    Jippeltje Actief lid

    23 jul 2007
    122
    0
    0
    Waar anders kan ik met deze vraag terecht ?
    Dus....

    Ik moest afgelopen maandag, na het vrijen, een uurtje of 4 later naar het toilet, midden in de nacht, en ik rook mezelf...niet fris... :oops:
    Kan het beste omschrijven als een "vislucht".
    (Maar dan rotte vis.... :) )

    Nu weet ik dat het toen mijn eisprong dag was.
    Kan dit hier iets mee te maken hebben ?

    Ik heb dit nog nooit eerder gehad en vond het eigenlijk nogal smerig...
    Na een stevige douchebeurt, heb ik het nog de hele dag geroken als ik weer naar het toilet moest. Nu is het weer weg ( gelukkig ), maar ik ben toch wel benieuwd wat dit kan zijn.
     
  2. Stienke

    Stienke Fanatiek lid

    15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Dat is volgens mij gewoon door het klussen, ik heb dat ook wel eens, heel genant maar niets aan te doen behalve inderdaad wassen.
     
  3. Miss Daantje

    Miss Daantje Bekend lid

    3 apr 2007
    868
    0
    0
    Mother of twins en een lief klein bubbelmeisje!!
    Leiderdorp (ZH)
    Ja hoor, heb ik ook wel eens gehad die vissticks- of lekkerbekjeslucht hahaha! :)

    Ik heb er niet vaak last van maar het komt wel eens voor na het vrijen, soms ruik je het na het douchen zelfs nog een hele dag!
    Ik heb niet het idee dat het iets is om je zorgen over te maken maar ik schrik er idd ook wel eens van... :oops:

    Liefs, Daantje
     
  4. Kejay

    Kejay Niet meer actief

    Niets raars aan! Heb ik soms ook last van...
     
  5. marit123

    marit123 Actief lid

    2 jan 2007
    330
    0
    0
    Hoi Jippeltje,
    Ik herken het , hier evenzo rond de klusdagen! Ik heb het al een tijdje en heb nu besloten er volgende week mee naar de huisarts te gaan. Ik heb de vraag hier een tijdje geleden ook eens gesteld en toen kreeg ik van iemand de reactie dat de vieze geur kan komen van een gardnerella bacterie. De klachten verergeren als het in aanraking met sperma komt.
    Het is niet ernstig, en als het goed is heeft het geen invloed op zwanger raken (google maar eens 'gardnerella'), maar gezien de enorm vieze geur kan ik me niet voorstellen dat de zaadjes dit lekker vinden:)
    het is eenvoudig te behandelen met antibiotica.
    Ik ben natuurlijk geen dokter, dus weet niet of dit het is, maar goed, ik laat het nu na een tijdje toch maar even nakijken. Wel zo fris als het weg is.
    Overigens heb ik er ook alleen last van na gemeenschap.

    Groet, Marit
     
  6. Miss Daantje

    Miss Daantje Bekend lid

    3 apr 2007
    868
    0
    0
    Mother of twins en een lief klein bubbelmeisje!!
    Leiderdorp (ZH)
    Marit, even een vraagje: heb jij er áltijd of vaak last van na gemeenschap? Want dan is het idd misschien iets anders, ik heb het alleen heel soms. Mijn vriend is arts, ik ga het toch even aan hem vragen...

    Liefs, Daantje
     
  7. marit123

    marit123 Actief lid

    2 jan 2007
    330
    0
    0
    hoi daantje,
    Ik heb het niet altijd inderdaad, maar wel vaak...
    En de laatste keer was het echt extreem en had ik ook jeukklachten.
    Misschien is het niks, maar ik laat het toch even nakijken. Vind het echt niet fris om mezelf dan steeds te ruiken.... :(

    Ben benieuwd wat je vriend ervan zegt!

    Groet, Marit
     
  8. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Ik had het eerder ook altijd nadat we seks hadden gehad. En ik vond dat zo smerig dat ik Lactacyd vloeistof heb gekocht. Ik was me ermee altijd direct na het vrijen en geen last meer van luchtjes.
     
  9. sunnycloud

    sunnycloud Fanatiek lid

    28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Volkomen normaal, de zuurgraad in je vagina veranderd na gemeenschap en dat geeft een vieze 'vislucht', hier kun je niets aandoen en het verdwijnt als je een aantal dagen geen gemeenschap hebt gehad.
     
  10. tearke

    tearke Fanatiek lid

    7 apr 2007
    3.448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    @free willy8:ik weet niet als jij al probeert om zwanger te worden maar naar het schijnt is lactacyd zeer slecht wanneer je probeert zwanger te raken.het tast ergens je zuurtegraad aan.
    wil me niet moeien maar is enkel maar een tip hoor.

    groetjes
     
  11. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ikzelf denk dat je n schimmelinfectie hebt. Als ik jou was zou ik ff langs de ha gaan..
     
  12. Daar heb jij idd gelijk mee.
    Als je probeert idd zwanger te worden is het aangeraden om geen lactacyd te gebruiken.

    Tearke, goed opgemerkt meid.

    Groetjes, Laura
     
  13. Na gemeenschap te hebben gehad heb k daar ook af en toe last van, niks aan te doen behalve dan om het goed te reinigen onder de douche.
    Dus wees gerust, er hebben meer vrouwen last ervan. Mocht je je eigen toch wat zorgen ofzo erover maken kun je altijd contact opnemen met je ha. Die kan dan ook evt. kijken of het om een infectie gaat.

    Groetjes, Laura
     
  14. tearke

    tearke Fanatiek lid

    7 apr 2007
    3.448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    danku lautje hihi

    deed het in het begin ook!maar te proper willen zijn is blijkbaar niet altijd goed he ;)
     
  15. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Ik wil idd graag zwanger worden :D , maar volgens mij is alleen de vaginale douche dan af te raden, de gewone Lactacyd Vloeistof toch niet? :confused: Die vloeistof komt namelijk alleen maar op de schaamlippen en spoel je daarna direct weer weg, maar 't komt niet verder in de baarmoedermond, zoals de vaginale douche, dus het spoelt dan geen zaadjes weg toch? De zuurgegraad wordt er dacht ik ook niet door veranderd, 't is iig PH-neutraal. :(:

    Ik bedoel, je zou gelijk kunnen hebben, maar 'k heb hier ook wel eens gelezen dat alleen de vaginale douche taboe is als je zwanger wil worden, de andere prodcten van Lactacyd niet.

    Ik vind die visgeur zó smerig. :( Ik kan er wel van over m'n nek gaan als ik de dag nadat we seks hebben gehad ff naar de wc ga :-# . Dan ruik je het twee dagen later nog. Vind ik niet fris, aangezien seks niet een kwestie van een paar keer per half jaar maar meer een kwestie van een paar keer per week is :rolleyes: ;) :oops:
     
  16. 6margaretha9

    23 nov 2006
    63
    0
    0
    Langezwaag
    waarschijnlijk heb je last van bacteriele vaginose.dit is geen schimmel infectie maar een bacteriele infectie, deze bacteriele infectie ontstaat door dat je zuurtegraat door het vrijen wordt beinvloed.sperma is basaal en de zuurtegraad in je baarmoeder is wat zurig.je als je regelmatig vrijt kan de zuurte graad van je vagina minder zuur worden waardoor het vis achtig begint te ruiken.als je echter lactacyt gaat gebruiken, wat juist de zuurtegraad van je baarmoeder nog minder zuur maakt.ga je nog meer ruiken.wat je wel kan proberen is balance active, dit kan je alleen gebruiken wanneer je zeker weer dat je niet zwanger bent.dus vlak na je ongie gebruiken.

    groetjes margaretha.

     
  17. Realtjuh

    Realtjuh Fanatiek lid

    18 aug 2006
    1.181
    0
    0
    Tilburg
    Ik ben ook ooit eens bij de HA geweest voor zoiets. Ik vroeg hem of lactacyd misschien een oplossing was tegen de vieze geur, en dit is wat hij zei:
    "Lactacyd helpt je zuurgraad om *zeep*"
    Ik heb toen meteen de douche, doekjes en wasemulsie in de vuilnisbak gegooid.

    Na de vrijpartij heeft je vagina 4 dagen nodig om op de natuurlijke manier je zuurgraad weer op peil te brengen, nadat sperma hem verstoord heeft.

    Ik heb ook een keer in een programma over gemeenschap enz. gezien dat spoelen met cola zou helpen om dat natuurlijke process te 'versnellen'. Maar ja, om nou een fles cola in je flamoes leeg te spuiten is ook weer zoiets.. :rolleyes: En ik weet verder niet of dat je 'natuurlijke zuurgraad' verder aantast zoals lactacyd.
     
  18. jent

    jent Fanatiek lid

    12 jul 2007
    1.850
    0
    0
    Limburg
    ja maar toch is het niet bevordelijk om lactacyd te gebruiken. Want op een of andere manier kan je vagina daar toch op reageren. Dus ik zou het maar niet gebruiken. Het blijkt sowieso beter te zijn om gewoon alleen met water te wassen. Al die troep zorgt alleen maar voor ontregeling van het zuurtegraadsysteem van je vagina. De ene vagina heeft nou eenmaal een sterkere geur als de andere. En na de sex is dat heel normaal natuurlijk.

    xxx joyce
     
  19. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Maar als zo'n infectie ontstaat door regelmatige seks is het wel vreemd dat die geur er bij mij na de eerste keer al was. Dan mag 't normaal zijn, ik vind 't echt een hele smerige geur!
    En alleen water helpt ook niet, dat deed ik vanaf 't begin al, maar dan rook ik 't gewoon nog steeds.
    Balance active is dan dus ook geeen oplossing: je weet toch niet of je zwanger bent, dus weet je nooit of je 't kunt gebruiken, behalve dan vlak na je ongie.

    Ik vind 't trouwens vreemd dat een produc speciaal daarvoor gemaakt niet goed zou zijn. Van de vaginale douche had ik dat begrepen ja, maar ik gebruik alleen maar de Vloeistof. Als dat ook slecht is, wat kan ik dan wel gebruiken?
     
  20. marit123

    marit123 Actief lid

    2 jan 2007
    330
    0
    0
    Hoi Freewilly en anderen,

    Ik had bij dit onderwerp al eerder gepost dat ik er ook al lange tijd last van heb (visachtige geur en soms ook branderig gevoel en afscheiding)
    Ben vandaag bij m'n huisarts geweest en heb antibiotica voorgeschreven gekregen, zonder onderzoek :confused:
    Ze vertelde dat het gaat om eigen bacterien die dan gaan 'woekeren' en die de geur veroorzaken. (ik ben vergeten te vragen om welke diagnose het gaat, denk bacteriele vaginose of gardnerella). Ze bevestigde dat een van de symptomen is dat het verergerd in contact met sperma.
    Dus geen idee, maar ik liep er al langer mee en omdat het zwanger worden ook nog niet gelukt is na een jaar heb ik dat meteen meegenomen.
    Ik vind het wel een fijn idee dat de bacterien even goed aangepakt worden.

    Dus misschien toch verstandig om als je dit klachten hebt even naar je ha te gaan. Als het iets normaals is krijg je toch niet antibiotica lijkt me...maar goed, elke arts is weer anders is mijn ervaring ook.

    Omdat ik ook nogal gevoelig ben voor schimmelinfecties ben ik al lang geleden op advies van mij huisarts gestopt met lactacydtroep e.d. en haar advies opgevolgd om alleen met lauw water te wassen, geen inlegkruisjes gebruiken (door broeiierigheid, ophoping van bacterien) en s'nachts geen strakzittend of niet-ademend ondergoed.
    Ik heb daarna geen last meer gehad van schimmels, maar nu dus wel van iets anders. :(

    Succes!

    Marit
     

Deel Deze Pagina