Je kan er in de mmm haast niet minder mee bezig zijn.. En toch raken mensen zwanger Ik vind die uitspraak sowieso heel lastig, want de meeste mensen die zwanger proberen te raken zijn er tot bepaalde hoogte mee bezig. Heb die opmerking zelf ook vaak zat gehad, terwijl t zwanger worden zelf niet eens t probleem was (en toen was ik er echte mega veel mee bezig). Mensen moeten hun ongevraagde advies (kritiek) eens voor zich leren houden, zonder is het al moeilijk genoeg.
Het loslaten terwijl je in een traject zit is vrijwel onmogelijk. Dat ik nu na 13 jaar spontaan zwanger ben geraakt wijt ik aan de gezondere leefstijl en beweging. Ik was weliswaar nog niet veel afgevallen maar ging van weinig beweging per dag + emotie eten (dus veel snoepen!) naar 20-27 uur fietsen en lopen. En regelmatig en gezonder eten. Ik heb gelezen dat dit een positieve invloed kan hebben op je hormoonhuishouding/PCOS waardoor er weer een eisprong is.
Net als dit. En daarbij zijn bij ons de meeste zwschappen ontstaan door ivf. Dan ben je er helemaal mee bezig omdat je dan weet dat er een bevruchting heeft plaatsgevonden en dat die emmy in je baarmoeder zit, druk bezig om in te nestelen.
Hier waren we bezig met IUI, de eerste keer was het zaad heel goed, waren de omstandigheden 'optimaal', ik heel hard hopen, uiteindelijk niet zwanger. Tweede keer waren de omstandigheden minder goed, het zaad was op het randje, iets minder en de inseminatie ging niet door... Dus ik hoopte minder, bereidde me al voor op de volgende maand (las wel op internet over wat het beste is voor zaadkwaliteit, dus wel bezig nog met zwanger worden maar voor in de toekomst...), en plots bedacht ik me dat ik normaal mijn regels al had (lf van 12 dagen), testje gedaan en jawel positief... Bij de tweede hadden we 2 miskramen gehad, steeds met IUI zwanger geworden. Na laatste miskraam terug gestart met IUI, maar door vakantie en uitgerekende datum december besloten om een maand niet te behandelen (geen clomid, geen pregnyl, geen IUI)... Bleek ik op vakantie misselijk te zijn, test gedaan en positief... Ik snap echt dat het pijnlijk is als er gezegd wordt 'loslaten', been there... Maar bij mij was het twee keer toch een soort van loslaat-maand en twee keer toen raak...