Begin juli ben ik gestopt met de anticonceptie. Ik had het implanon staafje. Mijn vriend en ik willen heel graag een kindje. Na twee weken werd ik ongesteld, of ontrekkingsbloeding hoe je het maar noemen wilt. Helaas werd ik voor neurologische klachten op 14 juli opgenomen in het ziekenhuis en heb daar een week gelegen. Omdat ik in de 5 weken daarna nog veel MRI en CT scans kreeg hebben we met opzet heel voorzichtig gedaan. Het duurde 21 dagen voordat ik weer ongesteld werd en daarna heeft er 25 dagen tussen gezeten. Voor mijn gevoel is het dus best wel weer snel aardig regelmatig. Nu hebben we vorige week redelijk veel geklust, ongeveer om de dag . Ik weet niet precies wanneer ik mijn eisprong heb gehad, maar voor mijn gevoel afgelopen vrijdag omdat ik wat buikpijn had en mijn temperatuur omhoog ging. Zaterdagavond werd ik helemaal niet lekker. Behoorlijke kramp in buik en maag en ook maagzuurklachten. Ging daarna wel weer over gelukkig maar sindsdien ben ik mezelf niet. Ik heb ineens grotere tepels (voor mijn gevoel dan) en sinds vanmorgen een trekkend stekend gevoel links onderin mijn buik en rug, het straalt zelfs door naar mijn linkerbeen. Mijn temperatuur was na zaterdag weer gedaald naar 36.8 maar is sinds vanmorgen 37.4 en ik voel me ook helemaal niet lekker. Ook erg onrustige benen. Nu voelen jullie het al aankomen........ kunnen dit symptomen zijn? Ik ben er denk ik teveel mee bezig hoor want wil heel graag een kindje maar ik voel me zo apart. Normaal kan ik altijd prima slapen, maar door mijn onrustige benen word ik steeds wakker. Voordat ik anticonceptie gebruikte had ik uberhaupt geen menstruatieklachten, ik voelde ook nooit iets aankomen ofzo.......
Niemand? Ik ben sinds gisteren ook soms wat misselijk. Nu ook keelpijn, maar dat zal wel een infectie zijn oid.......
Elk lichaam is ander lisa27, dus ik denk dat niemand je een antwoord kan geven . En aangezien je nog niet heel lang geleden bent gestopt met anticonceptie, kan het zijn dat je nu ineens gewoon veel voelt van je cyclus. Zolang je anticonceptie gebruikt ligt je hele cyclus stil en voel je vaak zo goed als niets. Wanneer is je nod nu precies?
Voordat ik anticonceptie gebruikte had ik ook nooit zoveel last. Ik verwacht mijn volgende menstruatie omstreeks 3 oktober
Ik ook niet voordat ik anticonceptie gebruikte, maar tegenwoordig voel ik alles . Zegt niet dat dit voor jou ook zo is hoor . Mijn nod is ook 3 oktober! Ik duim voor je dat het raak is deze maand!
Dan duim ik ook voor jou mpo! Ik zie het ook wel. Vind het gewoon moeilijk om er niet mee bezig te zijn omdat ik me zo raar voel. Heb normaal nooit maagzuurklachten omdat ik daar al jaren medicatie voor gebruik, en zolang ik het slik heb ik nergens last van dus vind het vreemd dat het er nu ineens doorheen breekt. Ik eet niks anders ofzo. En al drie dagen 24 uur stijve grotere tepels....... ook nooit gehad maarja misschien let ik er ineens op omdat ik zo graag een kindje wil.
Tja, ons lichaam zit lastig in elkaar. Voorheen had ik altijd een lange onregelmatige cyclus en alleen enkele dagen voor ongi dat de klachten kwamen... nu een regelmatige normale cyclus en iedere maand maak ik weer kennis met nieuwe klachten waarbij ik denk: zwanger???? Grrrrrrr... af en toe om gek van te worden!
Oh dat is wel jammer zeg, had een beetje hoop haha. Sinds gisteren ineens ook jeukende tepels en gespannen borsten :S word er gek van! Ik zeg steeds tegen mezelf dat ik er niet zoveel mee bezig moet zijn maar dat lukt gewoon niet
Pffff ben zo stom geweest. Heb vandaag een test gedaan, welke negatief was. Ik zit ook nog maar op dag 21............ Maar nu ben ik bang dat ik niet zwanger ben terwijl het best nog kan toch? Baal echt ff van mezelf. Wil er niet zoveel mee bezig zijn maar kan het niet uit mijn hoofd zetten. Dit is eigenlijk pas de eerste echte ronde want anderhalve week na het stoppen met anticonceptie ben ik in het ziekenhuis opgenomen en daarna hebben mijn vriend en ik het met opzet voorzichtig aan gedaan. Sinds vorige week maandag ( laatste ongi dag) proberen we het dus pas echt.
Het kan de 2 kanten op, meid. Ik had de voorbije cyclus ook alle symptomen, maar helaas toch ongesteld geworden, maar dit hoeft voor jou niet hetzelfde te betekenen. Voor een test is het inderdaad nog te vroeg. Probeer gewoon te wachten tot je NOD, al is dat makkelijk gezegd . Hou vooral de moed er in! Succes!
Ik weet niet hoeveel jullie ermee bezig zijn maar voor mijn gevoel ben ik er te extreem mee bezig. Eigenlijk 24/7. Elk symptoompje wat ik heb zoek ik op op internet. Ik wil dit helemaal niet ik wil gewoon lekker leven en dan gewoon zien of en wanneer het lukt. Ik ga notabene volgend jaar trouwen!
Had ik in het begin ook hoor Alles, maar dan ook alles zocht ik op op internet. Bij elk pijntje dacht ik dat het iets betekende.. Nu gaan we alweer de 7e maand in na het stoppen met de pil, en nu heb ik echt zoiets van: "we zien het wel...."
En daarbij had ik de eerste 3 maanden ontzettend last van het welbekende "ontpillen". Vreselijk! Ik voelde allemaal dingen die ik nooit voelde.. Gespannen borsten, pijnlijke tepels, misselijk, krampjes en steken rond mn baarmoeder, hoofdpijn, versterkte reuk.. Alles wat duidt op een zwangerschap. Maar helaas.. Ik merkte wel dat ik mezelf enorm gek aan het maken was en dat de teleurstelling altijd erg groot was, wanneer ik weer ongesteld werd. Nu we dus al een tijdje bezig zijn, merk ik wel dat ik er steeds minder mee bezig ben.
Ah oké het kan dus echt een soort ontwenning zijn van het stoppen met anticonceptie. Naja ik zal vast deze week ongesteld worden. We hebben wel een keer of zeven geklust in de afgelopen anderhalve week dus daar kan het niet aan liggen denk ik haha
Zeg nooit nooit natuurlijk! Het kan maar zo zijn dat je wel zwanger bent, maar dat weet je pas als je een duidelijke test hebt. Was je cyclus wel regelmatig voordat je aan de pil ging? Want vaak heeft je lichaam ook nog een (lange) tijd nodig om dat allemaal op orde te brengen.. Zie mijn onderschrift bijvoorbeeld. Ik ben deze ronde begonnen met ovulatietesten, om alles zo een beetje bij te houden.
Voor de anticonceptie was hij heel regelmatig. Sinds het stoppen met anticonceptie is het zo gegaan: 26-21-25
Ah oke, best regelmatig toch.. Tja ik kan je verder eigenlijk ook niet echt helpen.. behalve met het zeggen dat je lichaam je ook echt enorm voor de gek kan houden tijdens het ontpillen. Ik hoop natuurlijk voor je dat het raak is Aan het klussen zal het inderdaad niet liggen
Daarbij heb ik vandaag zonder ochtendurine getest en dus minimaal 4 dagen te vroeg als ik een gemiddelde van de drie cyclussen neem. Weggegooid geld dus.......
Over een aantal dagen nog eens testen. Of je NOD afwachten en als je dan nog niet ongesteld bent, iedere 3 dagen testen.. HCG heeft een aantal dagen nodig om te verdubbelen namelijk!