welke spaarrekening?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door noura, 19 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik wil een spaarrekening openen, maar weet nog niet welke. heeft er iemand tips, waar je op een leuke manier geld kan sparen voor de kleine?

2. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Wij hebben voor Milan een regenboogrekening geopend bij de Rabo. Maar zo heeft elke bank wel een specifieke rekening, abn heeft bijvoorbeeld de pardoesrekening.

Wij hebben zelf ook alles bij de rabo, dus dit vonden wij het handigst, maar er zijn dus mogelijkheden volop.

Ligt er ook een beetje aan wat je wilt gaan doen, rekening op naam van je kindje, wil je dat je kind met 18 jaar over het geld mag beschikken etc etc

3. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Wij hebben ook een regenboogrekening bij de RABO.

4. rachel22

rachel22 Actief lid

16 feb 2006
    239
    0
    0
    verzorgende c
    wat houd een regenboogrekening in?

5. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik heb al 2 kids, en die hebben ook altijd gespaard bij de rabo, maar ben niet zo tevreden over de rabo bank zelf, kan ook aan het filiaal liggen, maar ik ben nu dus aan het rondkijken. en de rente vind ik eigenlijk ook wel belangrijk.
    de cadeautjes vind ik niet zo belangrijk, heb liever een goede rente. ik heb nu al 2 boeken van ikke, waar ik niets mee doe. ik moet zeggen dat de postbank wel een hele leuke spaarleeuw heeft.

6. lykel

lykel Actief lid

26 okt 2006
    337
    0
    0
    dordrecht
    na lang zoeken en vergelijken zijn wij ook bij de regenboog rekening van de rabo terecht gekomen. de rente maakt niet veel uit bij welke bank dan ook alleen als je het jaren vast zet. en fortis (waar wij bij zitten)en postbank vind ik rot banken.

7. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Wij hebben een groeirekening bij de postbank voor Iman.

8. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    heb ook een regenboog spaarekening voor onze Fien. Er is maar een bank bij ons in het dorp dus hoefden we in ieder geval niet te kiezen!

9. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Wij hebben een verzekeringspolis afgesloten voor Lotte waar ze na haar 18de over kan beschikken, verder hebben opa en oma een rekening voor haar geopend bij de rabo en natuurlijk de spaarpot!

10. lykel

lykel Actief lid

26 okt 2006
    337
    0
    0
    dordrecht
    @stamboom: waar hebben haar opa en oma dat gedaan mijn schoonouders wilde dat ook doen maar konden dat niet doen bij bepaalde banken nu hebben ze maar een leuk bedrag op de rekening gezet die wij geopent hebben

11. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Mijn ouders hebben voor milan ook een regenboogrekening bij de rabo geopend. Grootouders kunnen best sparen voor hun kleinkind, het enige is dat de wettelijke vertegenwoordiger wel moet tekenen. Ze kunnen dus niet als verrassing sparen of ze moeten een spaarrekening openen op eigen naam.

12. Ikke heb de Pardoesrekening geopend, zit zelf ook bij de ABN AMRO

13. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    wij hebben het ABC kidsplan van Fortis ASR
    dat is niet echt een spaarrekening maar ene spaarplan.
    Als Lars 16 is komt het geld vrij en dan kunnen wij er zijn studie ofzo mee betalen wat wij willen.
    Je kan altijd meer geld storten maar je kan er tussentijds niets afhalen dus het staat erg veilig.
    Een stukje van het geld wat we storten is belegd maar met een minimaal risico.
    Er is iemand voor aan huis geweest om het uit te leggen.

14. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Ik ook voor Lynn.

15. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Wij hebben een regenboogrekening en een spaarplan.
    Mijn ouders hebben een rekening geopend bij de postbank (en dan krijg je als cadeautje een spaarpotleeuw die gromt als je er geld in gooit :D )

Lynn is straks rijker dan ons met al die spaarrekeningen :D

16. melody

melody Bekend lid

29 mrt 2006
    672
    0
    0
    toevallig ga ik maandag naar de sns bank om een spaarrekening voor melody te openen...
    Iemand tips voor mij welke ik het beste kan nemen?

17. ozlem

ozlem Actief lid

26 dec 2006
    121
    0
    0
    apothekersassistente
    ik heb voor haar bij de abn een
    pardoes rekening afgesloten.

je kan op internet even lezen hoeveel rente je ervoor krijgt. ik weet het niet meer uit mijn hoofd. ;)

18. lykel

lykel Actief lid

26 okt 2006
    337
    0
    0
    dordrecht
    dan zal dat het wel geweest zijn die schoonouders van mij lijken op mijn vriend zijn dus niet zo slim (grapje :) )

19. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    Wij hebben een rekening bij young life lopen. Onze kinderbijslag gaat daar heen voor haar studie. We hebben ook een rekening voor haar bij de ING, maar die staat op onze naam, want je weet nooit hoe het is als ze 18 is en dan kan ze er niet gelijk in een keer bij ;) En opa en oma hebben een rekening en al ons los geld gaat in haar spaarpot. Als ik dit zo opschrijf, heeft ze meer dan ons, hihi

20. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Je kan ook zelf sparen via een internetspaarrekening, dit geeft ook wel leuke rente's
    Ik heb onze adviseur gevraagd, hij was er van de week toch hoe ik het beste kan gaan sparen, ik heb voor mijn ddochter bij de fortis een spaarplan lopen, hier kan je 18 jaar sparen, dit geld wordt belegd.
    Aangezien dit toch al vaak negatief in het nieuws is geweest, heb ik nu dus de vraag bij hem gelegd, hij gaat uitzoeken wat een veilige manier van sparen is.
    Als ik meer weet, laat ik het je wel horen.

Lianne

Deel Deze Pagina