fruithapje na de prikken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door marline1983, 23 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hoi hoi ben k weer hah
    we zijn vanmorgen naar het cb geweest en youame heeft de 3e prikjes gehad maar ze krijgt sinds zaterdag fruithapjes wat erg goed gaat
    maar nu mijn vraag kan k het strax gewoon geven of niet omdat ze prikken heeft gehad? k weet namelijk niet of ze daar zieker van worden
    op het cb mocht k helemaal nog geen hapjes geven pas vanaf 6 maand ze kunnen me de pot op me dochter moet togg aan de smaak wennen haha
    k ben benieuwd naar jullie antwoorden gr marline

2. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    het kan goed zijn dat ze nog helemaal geen hapjes wil. sam wilde dat ook niet. pas bij ruim 6 maanden en dan nog behoorlijk moeizaam. ze wilde de lepel niet en al helemaal niet wat er op zat. nu bij bijna 8 maanden gaat het goed. en zijn we ook met een boterhammetje begonnen. succs

3. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hoi hoi youame wil het maar al te graag als het te lang duurt wordt ze boos

4. mamavanHind

mamavanHind Actief lid

12 aug 2006
    380
    0
    0
    Diëtist in opleiding
    Je kind heeft bij zes maanden nog genoeg tijd om aan hapjes te wennen, hoor. :rolleyes: Een kind heeft tot die tijd helemaal geen bijvoeding nodig, ze zijn er vaak ook niet echt aan toe.

5. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Nou, dat geeft echt antwoord op je vraag, of niet?

Ik kan je ook niet echt verder helpen. Met gezond boerenverstand zou ik zeggen dat je baby na de prikjes vooral behoefte heeft aan vocht. Als het fruithapje al helemaal goed gaat, kun je er misschien wel mee doorgaan. Maar het is toch een iets grotere belasting voor de spijsvertering dan melk/water. Ik denk dat ik ervoor zou kiezen om even 2 of 3 dagen niets naast de fv/bv te geven en dan weer lekker met je fruithapjes doorgaan als jij en je baby zich daar lekker bij voelen.

Maar nogmaals, puur mijn gevoel, heb er geen ervaring mee.

6. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Worden ze niet sneller allergisch als ze al vroeg hapjes krijgen?

7. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Daar zijn de meningen over verdeeld. Maar de TS vraagt specifiek naar het geven van fruithapjes in combinatie met prikken. Volgens mij vraagt ze niet of ze met 4 maanden wel of geen fruithapjes moet geven ......

8. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    In België is het de gewoonte om vanaf 12 weken fruitpapje te geven en vanaf 16 weken groentepapje...

9. shanka

shanka Actief lid

28 apr 2006
    256
    0
    0
    almere
    ik zou even kijken naar je kindje zelf voelt ie zich goed en heeft ie geen verhoging enzo zou ik gewoon een fruithapje geven.
    en wat betreft het consultatieburo daar waren wij vorige week en die raade het me ook niet aan om potjes te geven maar die raade me aan om eerst met nutrix pap te beginnen om aan het lepeltje te wennen nou dat vind ie niet te eten.
    en geef al vanaf 3maanden en 3 weken fruit en groente en vanaf de eerste hap snapte hij al dat ie ze mondje open moest doen.

Deel Deze Pagina