Ryanair; Gratis ruimbagage per kind..

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Shaddixxx, 8 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Op de website kom ik er niet uit en als we Ryanair bellen, krijgen we één van de vele Indiërs aan de telefoon die alleen maar oplezen wat er op de website staat en volgens mij geen idee hebben wat we nu precies bedoelen, dus ik hoop dat er hier iemand is die ervaring heeft.. :D

Over 2 weken vliegen we met Ryanair en op de plaats van bestemming hebben we een auto gehuurd. Onze zoon (6) is nog geen 1.32 en zit dus nog op een stoelverhoger, met rugleuning. Nu lezen we op de website van Ryanair dat je voor een baby een autostoeltje mee mag nemen. De laatste keer dat we op vakantie gingen, bleek bij Transavia echter dat ze daar een maxi-cosi mee bedoelen en niet de stoeltjes waar oudere kinderen op zitten.

Nu heb ik net online ingecheckt en daar staat; '2 baby-/kinderartikelen mogen gratis vervoerd worden - 1 kinderwagen per kind mag gratis vervoerd worden samen met één van de volgende items - reiswieg, stoelverhoger of autozitje. Het is me alleen onduidelijk of dit nu alleen voor baby's geldt (omdat ze het hebben over in combinatie met een kinderwagen) of dat je ook voor kinderen één van deze artikelen gratis mee mag nemen.

Iemand die wel eens een stoelverhoger mee heeft genomen en die het weet? :)

Voor de duidelijkheid, het gaat dus om zo'n ding;

2. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Geen ervaring mee, maar waarom zou je daarmee gaan slepen? Vaak krijg je ze bij een huurauto gratis erbij. Tenminste, dat heb ik al een aantal keer meegemaakt, bij sommigen moet je wel betalen.

3. Omdat je inderdaad rond de €9 per dag betaalt ;) Daar kun je bijna een nieuw zitje van kopen..

4. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Zo ver ik weet mag dat . Heb je de website in get Engels gelezen ? In het Engels is het meestal duidelijker.Een infant (baby tot 23 maanden) of child mag 2 stuks speciale bagage gratis meenemen .

5. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Bel met de klantenservice van ryanair

6. Lees mijn openingsbericht nog eens. Allereerste regeltje :D

Sm1; we hebben ook alles in het Engels gelezen inderdaad, maar ook daar staan er geen leeftijden bij. Omdat een baby verder in de tekst ook 'kind' genoemd wordt, is het niet helemaal duidelijk of een ouder kind nu ook nog onder die regel valt, maar dat zal dan wel, toch?

Op hun facebookpagina kan je geen berichten plaatsen helaas, anders had ik het daar gevraagd. Anders reageer ik misschien maar gewoon op een bericht van hen met mijn vraag, dat gebeurt vaker zie ik :p

7. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Als ik lees wordt er in het Engels steeds infant (dat is een baby tot 2 jaar) en child (child is bij Ryanair alles onder de 16) gesproken.

8. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    One fully collapsible pushchair/double pushchair/travel system/baby sling per child plus one of the following items: car seat or booster seat or travelcot can be carried free of charge. Any other additional items of infant/child equipment (max weight 20kg per item) can be booked online at the rate of £10/€10 per item/per one way flight.

9. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Volgens dit stukje mag het want er wordt over infant /child gesproken

10. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Voor zover ik weet mag dat. Zowel buggy als autostoel. Ik heb het zelf nooit voor een kind van zes gedaan. Je zou ze kunnen benaderen via de chat. Dan kan je het expliciet vragen en je krijgt een uitdraai van het gesprek via de mail dan kan je printen en meenemen voor als ze moeilijk zouden gaan doen ;)

11. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Wij hebben met transavia gevlogen een paar weken terug en hebben toen een maxi cosi tobi autostoel meegenomen.

Vooraf contact over gehad en we kregen wel speciale afmetingseisen. De tobi ging daar met een paar cm overheen, maar wij zijn eigenwijs ;).

Uiteindelijk 600x mogen uitleggen waarom wij de autostoel meenamen en 3x hebben ze het nagevraagd of het wel mocht ;). Dus er werd niet bepaald makkelijk over gedaan.

Het paste prima tussen de stoelen (de leuningen moeten naar beneden kunnen), maar de stoel moest bij het raam zodat we bij een ongeluk er nog makkelijk uit konden. En de stewardess op de terugvlucht zei dat ze wilde dat iedereen een stoel meenam omdat het veel veiliger is. Maar daar denkt dus niet iedereen zo over.

Nou hadden wij hem mee omdat zoontje niet zelfstandig kan zitten op zo'n vliegtuigstoel en hij niet op schoot mag bij het opstijgen en dalen. Dus ze konden het in principe niet weigeren.

Overigens begonnen ze daar in eerste instantie over een zitverhoger.. Dus misschien het rugleuning deel even achterwege laten en alleen het verhoogstuk meenemen? Dan kunnen ze in principe niet zeuren.

12. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Ryanair is één van de beste maatschappijen als het gaat om het meenemen van kinderartikelen. Volgens mij mag je inderdaad voor een kind (ook >2 jaar) twee artikelen meenemen.

In plaats van de grote zitverhoger zou je ook de bubblebum mee kunnen nemen, dat is een fijne opblaasbare zitverhoger. Die kan gewoon in je koffer of handbagage.

13. Azucena, wij hadden toen ook héél veel gedoe en dat was inderdaad bij Transavia. Daarom wil ik het nu graag heel, heel, heel zeker weten, haha.

Jullie berichten zijn in ieder geval positief :D

14. Hee, Ryanair heeft de mogelijkheid om berichten op facebook te plaatsen weer aangezet, haha! :D

15. mamavanR

mamavanR Actief lid

6 sep 2011
    277
    13
    18
    Wij hebben in juni met Ryan air gevlogen van weeze naar lanzarote.
    Je mag inderdaad per kind 2 artikelen meenemen. Wij hadden een buggy en 2 stoelverhogers zonder rugleuning meegenomen.
    Hier werd absoluut niet moeilijk over gedaan bij de balie.
    Ik weet alleen niet hoe het zit met een stoel met rugleuning.
    Veel plezier alvast!

16. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik weet niet precies hoe het zit maar is alleen een Stoelverhoger niet , dus zonder leuning genoeg voor een kind van 6? Ik bedoel die prop je zo in de koffer of neem je makkelijk mee het vliegtuig in...

Maar goed ik heb er geen verstand veder van ;) volgens de website zou je inderdaad twee artikelen mee mogen nemen voor een KIND dus niet specifiek baby.

Fijne vakantie alvast !!!

Deel Deze Pagina