Elmo in ronde 5

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Elmo, 17 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo

Elmo Niet meer actief

Op verzoek dan maar weer eventjes een update van onze nieuwe ronde.

Om eerlijk te zijn ben ik niet meer echt heel goedgelovig in het lukken van een poging tijdens de eigen cyclus behandelingen. Ik maak de laatste twee uiteraard af maar ben in mijn hoofd al met standaard bezig...ter voorbereiding zeg maar.

Vanmorgen de eerste echo weer gehad. 4 follikels te zien waarvan 1 al richting de 12 mm gaat. Doc. wil me nog even laten wachten met spuiten. Eerst maar even kijken of die grootste ook inderdaad de meest dominante is/wordt.
    Voor de verandering morgen dus alweer terugkomen....(als het nu al zo begint)...
    Verder zei ze uit haarzelf: vergeet niet dat er nog zwangerschappen ontstaan in de laatste twee pogingen! Zou het dan echt op mijn voorhoofd staan: Elmo is IVF moe aan het worden ;)
    Maar ze begreep heel goed dat we ons aan het voorbereiden zijn op standaard. Ze keurde dat dan ook wel goed.

Verder gaat het wel goed. Niet zo uitbundig meer...ben echt op aan het raken...
    Als ik jullie dus iets minder steun..sorry! Jullie verdienen het niet maar ik heb er soms echt de kracht niet meer voor 8) Ik blijf wel echt mijn best doen hoor. Als je echt iets wilt weten wat van mijn kant een heel verhaal wordt, mag je uiteraard altijd een pb sturen!

Ik wens iedereen in de MMM heel veel kracht toe! Dat het zonnetje al onze gezichtjes maar gauw mag gaan verwarmen!

Heel veel liefs,
    Elmo

*Duikster/Karin: bedankt meis!*

2. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Elmo allereerst is het soms gewoon belangrijk om voor jezelf te gaan. En ik schrijf hier nou nog niet zo lang, maar ik lees vaak jouw reactie...steun of informatie...maakt niet uit waar iemand zit in de behandeling of aan de deur staat van behandelen...je hebt altijd een lief woord klaar. Denk aan jezelf meis...met jezelf moet je uiteindelijk verder!!
    Ik had overigens nog wel een vraag...jou IVF pogingen wijkten af van de standaard behandeling...waarom hebben jullie daarvoor gekozen en heeft het daardoor ook nog invloed gehad op de vergoeding van de verzekering..kan me nl voorstellen dat het anders een behoorlijke aanslag kan zijn op je portemenee. En hierna hebben jullie dus nog de standaard behandelingen om te komen tot een kleine Elmo? Ik hoop dat het allemaal niet nodig is en de laatste pendel uit gaat komen. Dikke knuffel meid!

3. BabsieG

BabsieG Niet meer actief

Geef de moed niet op Elmo! Misschien ff 'kleine' mededeling voor je om je een hart onder de riem te steken: een kennisje van me is zwanger geworden bij de 5e IVF-poging. Dus het kan zeker!

Hou je taai daaro!

Liefs,
    Barbara

4. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    Het lijkt mij ook moeilijk elmo wat jij nu al hebt ondergaan..
    Maar toch wens ik je veel sterkte en geluk toe en dat er snel een wondertje mag komen bij jullie...

Succes in ronde 5..

5. radna

radna Bekend lid

3 dec 2005
    623
    0
    0
    kapster
    lieve elmo,

ik wil je heel veel sterkte en ook succes wensen bij deze poging!
    Ik hoop zo voor jullie dat deze of de volgende gaat werken!
    En t is heel goed te begrijpen hoor dat je de andere even wat minder steunt, je moet eerst je eigen dingen allemaal kunnen verwerken!
    Hoe gaat t trouwens met jullie nieuwe hondje, is nu al niet zo heel jong meer denk ik............

een hele dikke knuf radna xx

6. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Lief Elmootje,

Heel veel succes in Ronde 5. Ook al sloopt het energie en hebben we er af en toe de kracht niet voor, we blijven positief.

Ik ben er altijd voor je. Hoop je snel op MSN te spreken.

Een hele lange knuffel voor jou en meneer Elmo.

Groetjes,
    Elvira

7. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    kusssss van mij ;)

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Het zit zo:
    In Groningen hebben ze een eigen cyclus methode ontwikkeld voor IVF en ICSI.
    Normaal heb je 3 IVF pogingen maar bij ons is de eerst poging verdeeld over 6x eigen cyclus. Dus 6x eigen cyclus en 2 x standaard.
    We zitten nu dus in poging 5 van de 6. Hierna nog 1 en dan nog 2 over.
    De 6 ec worden ook gedeclareerd als 1 standaard.
    Dus ik krijg in principe 8 behandelingen vergoed (omdat we aanvullend verzekerd zijn).

Is je vraag zo beantwoord?
    Liefs Elmo

9. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Helemaal duidelijk Elmo. Is de kans ongeveer even groot in je eigen cyclus? Op zich wel goed dat ze zo'n methode ontwikkeld hebben en je zo eerst nog kans maakt op een wondertje...duim hier dat dat deze poging ook gaat lukken, het is je soooooo gegund!

10. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Hey lieffie,
    Kan me voorstellen dat je tank af en toe al in de reservestand staat. Kost zeker veel energie zoiets. Maar ik twijfel er niet aan dat je genoeg kracht hebt om die beruchte finish te halen. Het gaat jou en meneer Elmo ongetwijfeld lukken. Dat MOET gewoon.
    Ik heb een paar extra duimen besteld om deze ronde nog harder voor je te kunnen duimen!
    Hou je taai lieverd!
    Dikke kus Elvira

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Per keer is de kans iets kleiner dan een standaard behandeling. 6x zou meer kans moeten geven dan 1x standaard.
    Ikzelf ben niet zo van de statistieken, iedere ronde heb je naar mijn idee 50% kans ;) Het lukt, of niet.
    Het is lichamelijk minder belastend en dus, vind ik, goed te doen.
    Geestelijk is het wel zwaar....er hangt elke keer weer zoveel af van dat ene ei. Met een beetje pech springt ie vlak voor de punctie of is er geen eicel aanwezig...grrrr...zo spannend altijd.
    Statistisch gezien heb je van de 6x ongeveer 3x een terugplaatsing...wij zitten nu op 2.

Liefs Elmo

12. minou

minou Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.490
    0
    0
    Elmo,

Heel veel succes deze keer.
    We duimen allemaal weer.

xxx Minou

13. sam mv kylian

sam mv kylian Fanatiek lid

heyyyyyyy elmo,

een hele dikke knuff en kusss van mij.
    ik denk aan je en heb hier al heel veel kaarsjes staan en gebrand voor je

xxx sam

14. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Lieve Elmo,

Ik wil jullie heel veel succes wensen met jullie nieuwe poging. Ik hoop echt dat het nu eindelijk eens mag lukken voor jullie en er over negen maand een klein, mooi Elmootje op de wereld is. Het is heel begrijpelijk dat je nu even wat meer aan jezelf moet denken hoor, het is dan ook niet van de poes, wat jullie allemaal moeten doorstaan. Het wordt nu eens tijd dat ook jullie gezinnetje compleet wordt... Ik duim voor je hoor!

Liefs

Kirby

15. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Elmo heel veel sterkte met poging 5!
    En neem de tijd, denk lekker aan jullie zelf/ z'n tweetjes hoor!
    Kan me voorstellen dat het energie kost, maar dit gaat beloond worden hoor! Zet hem op! Sterkte !

16. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Ha elmo,

veel succes weer vanmorgen in het ziekenhuis met de volgende FM....

enne.... je schrijft wel dat jouw tankje een beetje leeg raakt, maar aan alle reacties die ik weer van je lees in dit gedeelte blijf je anderen nog steeds volop steunen hoor! je doet jezelf tekort.

veel sterkte

Karin

17. Sonnetje

Sonnetje Bekend lid

5 dec 2005
    528
    0
    0
    Verzorgende IG
    Wagenborgen
    Lieve Elmo,

Heel veel sterkte met deze poging. Ben hier niet vaak meer aanwezig, maar denk toch aan je hoor!

Zet hem op meid!

18. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Heel veel succes Elmo!

19. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hey meiden,

Jaja....op een of andere manier moet ik altijd even reageren als ik weer een berichtje lees. Ik denk dat ik alleen afstand kan nemen als ik ook helemaal niet kom...maarja....das ook niet helemaal mogelijk ;)

Update:
    Vandaag een ei van 14/15 mm
    Bij de ene meting 14 en bij de ander 15...14.5 houden we het op;)
    Meteen begonnen met spuiten en moet morgen weer komen...3e keer op rij.
    Morgen alleen de Cetrotide en de Gonal-F nog niet. Met een beetje mazzel is ie dan 18 mm en wordt de afspraak voor de Pregnyl gemaakt. Als het gaat zoals de vorige keer is ie morgen dus 18.
    Ik voel me wel alweer stukken beter hoor (hadden jullie w.s. ook wel door).
    Probeer me erbij neer te leggen, het gaat zoals het gaat.

Ontzettend bedankt voor jullie opbeurende woorden! Doet me weer ontzettend goed!

Liefs,
    Broedkipje / hormonstertje ;)

20. marittt

marittt Fanatiek lid

26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    Hai Elmo,

Heel veel sterkte, geluk en succes!
    Houd moed!

Liefs,