Welke fiets hebben jullie?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mamajuni07, May 24, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamajuni07

May 1, 2007
    7
    0
    0
    Ik wil graag een nieuwe fiets kopen, maar weet niet welke! Ik ben nu 38 weken zwanger van ons 1e kindje en wil graag een fiets waar ik komende zomer al lekker op kan fietsen en volgend jaar met de kleine. Het moet dus een fiets zijn die er ook leuk uitziet zonder kinderzitjes, geen mega stuur oid.

Ik twijfel een beetje tussen een echte moederfiets, denk dan aan de Gazelle bloom, heeft niet zo'n groot stuur of een gewone fiets maar welke? Er moet ook een kinderzitje op passen, zowel voor als later achterop.

Wat voor fiets hebben jullie en hoe zijn jullie ervaringen daarmee?

2. runner

runner VIP lid

Jan 12, 2006
    5,387
    0
    0
    katwijk ZH
    ik heb een mountainbike, haha.
    niet iets waar je wat aan hebt.
    maar ik moet idd even uitkijken naar een nieuwe fiets.
    waar ik ruben ook in mee kan nemen ;)
    dus kom maar op met jullie adviezen!

3. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

May 14, 2006
    2,463
    0
    0
    Ik wilde ook geen groot stuur en heb daarom voor een gewone damesfiets gekozen. Wel eentje die verstevigd is en daardoor ook geschikt(er) voor vervoer van kinderen.

Heb de batavus stabilo. Nu ik zwanger ben en veel last heb van mijn bekken merk ik wel dat een lage instap (die mama fietsen vaak hebben) fijner zou zijn. Ook door mijn groeiende buik ben ik genoodzaakt mijn oudste van 20 maanden voortaan achterop mee te nemen. Met een mamafiets was dit waarschijnlijk anders geweest.

4. pim

pim Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    3,970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik heb via MP een Batavus Espresso gekocht. Een echte moederfiets die er nog leuk uitziet ook (vind ik dan he ;) ).

5. stitch

stitch Fanatiek lid

Sep 24, 2006
    1,561
    0
    0
    ik ga van de winter ook een moeder fiets kopen, heb me er alleen nog niet in verdiept.
    dus kan je niet echt verder helpen.
    succes

groetjes susanne

6. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

Jun 22, 2006
    1,605
    1
    0
    Leeuwarden
    Ik heb voor moederdag en mijn verjaardag(net na elkaar) een fiets gekregen :D Geen mamafiets, de sturen vond ik te breed, vind ik niet lekker fietsen.
    Het is een Altra Cyber (van de Profile) geworden, heeft een niet al te hoge instap, genoeg ruimte tussen zadel en stuur voor een zitje, 7 versnellingen en ik heb er zo'n dubbele standaard onder laten zetten :D

7. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

Mar 25, 2006
    978
    0
    0
    Momenteel heb ik een ordinaire opoe fiets. Weet iemand of je daar eigenlijk een kinderzitje op kan plaatsen? Op de voorkant, dan?

Ik woon in de stad en eigenlijk heb ik er niet zo'n zin in om te investeren in een mooie fiets. Hij wordt toch om de paar jaar gestolen.

Groetjes,

Dominique

8. tari

tari Fanatiek lid

Dec 23, 2006
    4,655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    ik heb naast een moederfiets een Union, met verstevigd frame. Een heerlijke fiets.
    Als mama fiets heb ik een 2e hand sparta amazone. Ook deze fiets vind ik heerlijk fietsen.

9. Gina

Gina Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    1,755
    0
    0
    Die heb ik ook. Ik vind de fiets helemaal geweldig!
    Ik zeg wel eens tegen mijn man of hij mijn slagschip wil pakken. Echt handig met kinderen.

10. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    kan je op een fiets met handremmen en versnellingen ook een kinderzitje plaatsen?

11. pim

pim Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    3,970
    0
    36
    Nijmegen
    Als je een Bobikezitje hebt, dan maak je het bevestigingspunt aan je stuurpen vast. Zo heb je geen last van de handremmen of de versnelling.

Bij een moederfiets is wel de ruimte tussen het stuur en het zadel extra groot en is het stuur extra breed. Dan heb je niet zo'n last van het voorzitje.

Maar op een gewone fiets gaat het ook prima hoor!

12. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

Mar 13, 2006
    1,912
    0
    0
    Noord Holland
    Ik heb wel een moederfiets een Avancer Malibu, ik ben er erg blij mee!
    Het voordeel van een moederfiets is idd het brede stuur waardoor je minder last heb van een zitje, maar ook de lage instap, dubbele standaard zodat de fiets altijd rechtop staat. En wat ik ook super vind, is dat er iets opzit waardoor je stuur altijd recht blijft als je stilstaat. Dat maakt het makkelijker om kind in zitje te doen.

13. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    Het probleem alleen voor mij is dat ik heel klein ben 1.53
    en de normale fietsen zijn te hoog dus ook een mamafiets :(
    Of hebben ze die ook in kleinere maten/modellen?

14. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

Ik heb ook de Gazelle Bloom en ben er heel tevreden over!

15. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

k heb zon heerlijke oude opoe fiets(maar dan een nieuwe versie!)
    echt heerlijke fietsen ga altijd lekker met mijn dochter fietsen en echt stukken van een uur heb nooit ergens geen last van!
    succes!

16. Lilith

Lilith Fanatiek lid

Feb 6, 2006
    1,848
    0
    36
    Ik heb een mamafiets (goedkoop merk) en die fietst heerlijk, kan goed bij de grond, een stevig standaard en het stuur knakt niet om... maar eerlijk is eerlijk. Zonder zitjes ziet 'ie er niet uit.

17. Lilith

Lilith Fanatiek lid

Feb 6, 2006
    1,848
    0
    36
    De mama-fietsen zijn juist lager dan een gewone fiets omdat de wielframes kleiner zijn. Ik ben 1.60 en ik kan bij de grond. Ik denk dat jij het ook wel haalt als je m op de laagste stand zet.

18. pim

pim Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    3,970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik ben 1,56 en ik pas ook op een moederfiets (batavus espresso).

Pim

19. Es1981

Es1981 Actief lid

I kheb een orginele ouderwetse opoefiets, heb van de week het kinderstoeltje voorop gezet (dat kan, weet niet meer wie het vroeg), maar ik pas er niet meer tussen. Vind het echt eng om ermee te fietsen, kan ook niet met mijn voeten bij de grond. Moet echt goed oefenen voor ik met Lotte ga fietsen.

20. danili

danili Bekend lid

May 22, 2006
    808
    0
    0
    Ik heb gewoon een gazelle fiets...een gifgroene gazelle type van vorig jaar, type: gazelle punta., en ik koop ook geen nieuwe "mama' fiets perse.
    dat vind ik zo'n geldklopperij, ik heb het al geprobeerd, en op een "normale" fiets kun je ook normaal fietsen!

Share This Page