Een vraagje over lopen...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nikki23, 3 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Hoi meiden.

Mijn zoontje loopt inmiddels zo'n 3 maanden los. Nu valt het me eigenlijk steeds op dat andere dreumesen die later los liepen nu al veel beter lopen dan hem.(Niet dat hij constant valt hoor) Stabieler en natuurlijker ziet het eruit. In huis laat ik hem altijd op sokken lopen (is op blote voeten misschien nog beter i.v.m grip op de gladde vloer?) en buiten op schoenen die ik in november heb gekocht bij een plaatselijke schoenwinkel. Deze schoenen hebben niet bepaald een flexibele zool, maar volgens de verkoopster kon hij hier wel op lopen!? Nu vraag ik mij ineens af of dit wel zo goed is!? Op de schoenen loopt hij namelijk nog steeds best wat 'houterig'. Ik ben dus van plan om morgen naar een andere winkel te gaan om toch schoenen te halen met een wat flexibelere zool.
    Wat denken jullie? Wat zijn jullie ervaringen? Is er reden tot bezorgdheid of komt het echt wel?

Alvast bedankt!

(PS: Mijn mannetje is ook wel wat enthousiast en wild af en toe als hij rondstapt en wil vaak ook hard lopen/rennen)

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    normaal gesproken lopen ze aan het eind van de rit evengoed..

Kindjes die laat lopen, kruipen dus langer en ontwikkelen daarmee hun motoriek (vooral het links-rechts-links-rechts bewegen?).
    Kindjes die vroeg lopen leren die motoriek pas tijdens het lopen, en dat schijnt iets moeilijker te zijn dan bij het kruipen. Maar het is een kwestie van oefening. Dat trekt wel bij met de tijd.

Ik heb altijd geleerd dat ze na 6 weken loslopen schoenen aanmogen, maar dan inderdaad met flexibele zolen.
    Mijn zoontje loopt nog niet los (wel als een kievit achter zijn blokkenkar). Hij heeft thuis altijd blote pootjes. Zijn sokken trekt hij snel uit..

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Lastig, ik denk dat elk kind dat anders ontwikkelt.

Maar een schoen met een meer flexibele zool zou ik zeker gaan halen.

Shoesme of die van Dr. Visser zijn erg goed. Ecco had Isabella deze zomer toen ze wat ging lopen en daarna die van Dr. Visser ( scapino)

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.079
    3.866
    113
    Mijn dochtertje is met 16 maanden los gaan lopen, ze liep al wel maanden aan de hand en langs meubels en ik denk dat dat wel scheelde, want toen ze eenmaal los liep, ging ze binnen de kortste keren als een tierelier, ik moet nu echt achter haar aanrennen. Maar inderdaad, elk kind ontwikkeld zich weer anders.
    De eerste tijd heeft ze op van die flexibele schoentjes van Shoesme gelopen, en sinds een week of twee heeft ze Elefanten (bij Van Haren), die wel wat stugger zijn, maar waar ze ook goed op loopt. Thuis laat ik haar zoveel mogelijk op haar sokken of sloffen lopen, zodat de pezen en spieren zich goed kunnen ontwikkelen. Als ze te vaak of te vroeg stevige schoenen dragen, ondersteunen die te goed en bouwen ze te weinig spieren op of gaat alles naar de vorm van de schoen staan.

5. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Verkeerde reactie....

6. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Bedankt voor jullie reacties! Bij de schoenenwinkel (een andere dan de vorige) zeiden ze toch dat de schoenen die hij heeft goed voor hem zijn. Ze vonden daar dat hij wel goed liep en zeiden dat de schoenen met een flexibele zool niet geschikt voor hem zijn omdat die niet genoeg stevigheid bieden en echt puur geschikt zijn voor de eerste stapjes en aangezien hij al ruim 3 maanden loopt moet hij toch echt stevigere schoenen hebben. Toch wel erg fijn zo'n eerlijk advies...tja ze willen heus wel een paar schoenen verkopen, maar was echt niet nodig. Ze hebben zijn maat nog weer eens opgemeten en ze pasten nog goed! :D
    Dus maak me nu niet meer druk en ben blij dat ik even langs ben geweest!

7. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Oh ja, hij heeft trouwens schoenen van het merk 'Gattino'!

Deel Deze Pagina