gisteren eerste echo gehad minder lang dan ik dacht

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door lmfao, 6 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lmfao

lmfao Actief lid

16 aug 2007
    348
    0
    0
    gisteren mijn eerste echo gehad en beetje teleur gesteld.14 nov was mijn laatste menstruatie dus zal je denken ik ben vandaag precies 12 weken(niet dus)een heeeeeeeele maand minder ik ben nu 8 weken en 4 dagen.ben gewoon teleur gesteld in het feit dat ik al die weken dacht al een maand meer te zijn en al over de 8 weken.super blij ben ik natuurlijk ook wel maar de hormonen spelen een beetje op en sinds gisteren voel je de spanning in mijn huis niet fijn.heb al wel een echo kun je niet van veel vrouwen zeggen met 8 weken en 4 dagen die bij een vk lopen,en super leuke foto ook.

2. Ilse100

Ilse100 Actief lid

4 jan 2007
    153
    0
    0
    Administratief Medewerkster
    Gelderland
    Dat is balen! Heb je een onregelmatige cyclus of zo dat er zo'n verschil in zit?
    Hopelijk gaat het verder allemaal goed met je zwangerschap. Nu heb je wel weer een maandje meer om ervan te genieten ;)

3. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Dat is inderdaad wel een groot verschil zeg! Alles was verder wel in orde, je hebt wel een hartje zien kloppen?

Je hoort wel eens verhalen van vrouwen die een cyclus overslaan. Misschien dat jij dit ook hebt gehad? Dat je dus de cyclus na je laatste menstruatie geen eisprong hebt gehad, maar de cyclus erna wel en dat je in die ronde zwanger bent geraakt?

Wanneer heb je trouwens positief getest?

Groetjes Saskia

4. lmfao

lmfao Actief lid

16 aug 2007
    348
    0
    0
    dat denk ik ook ja en hartje zag en hoorde ik dus het leeft :D.heb 25dagen overtijd positief getest,ben wel blij hoor maar gewoon minder dacht nu eindelijk uit de stress te zijn van een miskraam maar nu moet ik nog een maand,kan natuurlijk daarna ook nog gebeuren.

5. Ramona17

Ramona17 Actief lid

22 jul 2007
    150
    0
    0
    Limburg
    Miskraam kan je altijd krijgen
    maar de eerste 3 maandjes zijn de risico maanden

6. lmfao

lmfao Actief lid

16 aug 2007
    348
    0
    0
    idd daarom was ik eigenlijk een beetje opgelucht dat het over was maar nu krijg je dan eerst te horen sorry maar ik zie niks ga maar even plassen dan doen we het inwendig dus ik was al hellemaal pannies toen ze dat zei,en daarna je bent 8 weken en 4 dagen.hopelijk gaat deze maand niet zo langzaam voorbij net als vorige maand :s

7. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Als je pas 25 dagen overtijd een positieve test in handen had, dan denk ik dat je inderdaad een cyclus hebt overgeslagen. Of gewoon een hele lange cyclus had.

Als ik de datumcalculator ga invullen en dan 14 november als eerste dag van je laatste menstruatie neem en dan een cyclus van 53 dagen (gemiddelde cyclus van 28 dagen + 25 dagen overtijd) neem, dan ben je volgens die site in je 9e zwangerschapsweek. Dat komt dan inderdaad overeen met de echo die je gehad hebt. En als je een kloppend hartje hebt gezien, dan denk ik wel dat het goed zal komen.

Ik was nog maar net met de pil gestopt toen ik zwanger was en ik had ook pas 6 dagen na mijn NOD een positieve test in handen. Volgens de eerste dag van mijn laatste menstruatie zou ik 9 weken en 1 dag zwanger geweest zijn, maar volgens de echo was ik 8 weken en 3 dagen zwanger. Volgens mij is mijn cyclus ook gewoon wat langer geweest, dat verklaard dan ook weer waarom ik pas 6 dagen na mijn NOD een positieve test had.

8. lmfao

lmfao Actief lid

16 aug 2007
    348
    0
    0
    ja heb het hartje gezien leek wel een klein knipper lichtje,en het hoorde naar een paard die galopeert haha en geen woorden voor.
    ik heb hellemaal in de spanning gezeten en zei mij vriend al een paar keer ik ben alleen bang dat ik daar straks lig en je ziet niks,en wat was het geval ja hoor ze zag niks nou zegt ga maar even plassen want je blaas zit vol doen we het inwendig,en ja hoor daar was ons spruitje.ik kijk er elke dag wel een paar keer naar echt super zoiets had ik niet verwacht,nu is het pas ook werkelijk waar.

9. Harmina

Harmina Lid

17 nov 2007
    39
    0
    0
    Krijg je rond de 12 weken nog een echo?
    Bij mij weten ze niet goed hoelang ik zwanger ben. Denk zelf van 7 weken en vk denkt van 11 weken. Mijn laatste menstruatie was maar 2 dagen en heb geen eisprong gevoeld vandaar dat de vk dat denkt. (Normaal ben ik minstens 5 dagen ongesteld en voel m'n eisprong altijd zeer goed)
    Nu moet ik de 20e feb. ook voor een termijnecho komen. Stel dat ik dan dik 8 weken zwanger ben, wil ik ook graag weten dat het met 12 weken nog steeds goed zit. Dan zou ik ook geruststellender zijn

10. Ilse100

Ilse100 Actief lid

4 jan 2007
    153
    0
    0
    Administratief Medewerkster
    Gelderland
    @ Hermina: Dat kan ook wel hoor. Bij mij in ieder geval wel. Ik had bij 8 weken mijn eerste echo (vanwege eerder miskraam) en nu mag ik morgen voor mijn tweede, bij 12 weken dus. Ben wel suuuuuuuuper zenuwachtig hoor :confused: . Durf er nog steeds niet op te vertrouwen.

11. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Imfao, mischien een beetje een kleine geruststelling, maar voor zover ik weet is het zo dat als je met 8 weken een kloppend hartje heb, de kans op een mk kleiner is dan 1%, dus net zo klein als normaal gesproken na de 12 weken.
    Misschien kan je met deze wetenschp een beetje meer genieten ondanks je afgepakte maand.

12. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

Dat is idd zo. Ik heb met 7.2 weken een echo gehad en de Gyneacoloog vertelde me toen dat de kans om dan nog eenmiskraam te krijgen heel klein is. Als je in week 7tot 13 een miskraam krijgt, is het vruchtje vaak al eerder doodgegaan, maar nog niet afgestoten is doro het lichaam

13. MollyM

MollyM Bekend lid

Imfao, fijn dat het goed gaat. bij mij hadden ze de tijd ook verzet van 6 sept naar 14 sept dus 8 dagen dat valt nog mee maar ik vond het ook schrikken. Ik dacht 10 weken te zijn en tegen mij zei ze ook iets van Hmm is wel erg klein voor 10 weken ga maar even plassen dan doen we een inwendige echo, dan ben je echt nerveus hoor. Gelukkig zagen wij ook wel een hartje. Succes met je zwangerschap!

Deel Deze Pagina