hey, Ik heb een vraagje, ik heb deze ronde voor t eerst clomid geslikt. 50mg en dit voor 5 dagen lang. Nu heb ik gister de inseminatie gehad, maar ik heb geen echo gekregen, ik weet dus helemaal niet hoe en of mijn lichaam op de clomid gereageerd heeft. mijn vraag nu hoeveel folikels hadden jullie met 50 mg clomid? gr DA
Ik had er 1 Wel raar trouwens zeg, dat je helemaal geen echo hebt gehad. Dan weten ze toch uberhaupt niet of er wel iets zat? Zou wel ontzettend zonde van zo'n inseminatie zijn als er helemaal geen eitje zit
ja ik heb t nog gevraagd.. maar ze vond t niet nodig.. t zou ook zonde zijn van de inseminatie... moet nu op dag 21 van de cyclus bloedprikken, en daaruit kijken ze of er een eisprong plaatsgevonden heeft..
Dat is achteraf.. En als er dan geen eisprong is geweest heb je het zaad al verspild.. Moeten jullie het donorzaad zelf betalen? En heb je ook pregnyl gekregen om het eventuele eitje te laten springen?
dit donorzaad was nog over van onze pogingen in dusseldorf, dit hebben we meegenomen naar arnhem.. dus ja we hebben t zelf betaald (1650 euro) en ong. 600 van t ziekenfonds terug gekregen. ik heb geen pregnyl gekregen, moest ovulatietesten doen.. en bij positief langs komen.. nou eergister ochtend een knaller.. dus gister inseminatie gehad. ik heb al eerder een verspilde inseminatie gehad, doordat ik een posi ovutest had (dus inseminatie) en een week later weer een positieve ovulatie test.. en uit de lengte van mijn cyclus bleek dat de 2e keer de positieve test was, en ik dus toen pas mijn eisprong had..
Ik vind het echt heel raar dat ze niet even een echo hebben gemaakt.. Duurt 5 minuutjes en zowel zij als jij hebben dan een stuk meer zekerheid, en niet de twijfel of dit niet voor niets is geweest! Balen meis
ja ik hoop t beste ervan.. had ook echt een mega knaller van een ovutest.. en die heb ik ook al een tijdje niet meer zo gehad.. had gister buikpijn dus mis. wel eisprong? maar goed.. hoop dat er nog meer reacties komen op de vraag hoeveel eitjes met 50mg clomid... ben daar wel echt benieuwd naar eigenlijk!
vind het slecht ik reageerde zelf heftig op 25 mg clomid met 4 follikels, mocht toen geen inseminatie doen (hebben het er zelf met de donor op gegokt en zelf inseminatie gedaan) niet gelukt destijds) ik moet zeggen dat ik ze slordig vind in je zh.. clomid protocol zegt follikel meting zeker bij eerste keer zodat je weet wat lichaam doet..
ricmar: oh echt 4 folikels op 25mg *slik* tja ik weet natuurlijk niet hoe ik reageer op clomid... puregon 150E 1e x reageerde ik met 20 folikels...2x keer 150E 5 folikels. gonal 37 E had ik 2 folkels..
Maar hoe weet je dan of er uberhaupt een follikel zit en of je timing juist is? Heb je wel ovulatietesten gebruikt dan? Ik had 1 follikel, maar die is pas gisteren op cyclusdag 22 gespongen. Inseminatie op dag 14 had bij mij dus niet veel uitgehaald.
Nou dan heb je sowieso een ei, wat best prettig is . Maar aantal. Volgens mij is overstimulatie bij 50 mg wel een uitzondering. Maar helaas niet onmogelijk zoals je bij de eerste reactie zag. Misschien moet je volgende keer eens brutaal zijn en gewoon nonchalant bellen voor een afspraak voor follikelmeting. Dus niet vragen of je die mag, maar gewoon alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Knappe echoscopost die je dan echt zonder echo de deur uitstuurt hoor. (ik zeg dit nu wel heel stoer, maar zelf durven zou ik dit overigens niet, ben altijd de braafste van de klas, maar een brutaal mens heeft de halve wereld)
Wat zonde zeg dat je geen echo hebt gekregen. Ik heb 1x 50 mg Clomid gehad... op de 10e dag 1 grote en wat kleintjes te zien... 2 dagen later was de kleine zo hard gegroeid dat ik er 2 had... die zijn beide gesprongen en hebben geresulteerd in 2 bevruchtingen Ik hoop zo dat je een eisprong hebt gehad, maar wel heel raar dat je geen echo hebt gekregen...Dalijk heb je geen eisprong gehad en is het zaad weg...geld over de balk gesmeten, of je hebt weet ik veel hoeveel eitjes.. Ik zou het wel terug koppelen in een evaluatie of een gesprek aanvragen..vooral als je geen eisprong hebt gehad.. Ik moest terug komen om te kijken of er iets is gesprongen maar was op vakantie dus dat ging niet.... zo hoort dat normaal toch wel te gaan?? Succes meid en ik hoop voor je dat het is gelukt!
Sommige ziekenhuizen werken met ovulatietesten en/of temperaturen in plaats van met echo's. Ik had altijd echo's. Als een follikel groot genoeg was, kreeg ik Pregnyl om de eisprong op te wekken en dan geen echo's meer. Zeker niet vlak voor de inseminatie, want dat heeft geen zin. Een follikel kan al gesprongen zijn, dat er bijvoorbeeld een klein scheurtje in de achterkant zit. Dan lijkt het op de echo alsof je geen eisprong hebt gehad, maar dan is dat wel zo. Dus het is niet betrouwbaar, checken heeft geen zin. En ze kunnen op de echo ook niet zien wanneer 'ie gaat springen. En als hij wel duidelijk gesprongen is, zie je dat alleen als het net gebeurd is. Dan zie je wat vocht in de eierstok, maar dat is maar heel kort zichtbaar. Een echo vlak voor de inseminatie heeft dus geen zin, het zegt niks. Ik had meestal één follikel met Clomid, een enkele keer twee. Tijdens het hormonen spuiten heb ik één keer drie follikels gehad. Dat was het maximum waarbij de inseminatie nog plaatsvond. Had ik er vier gehad, dan was alles afgebroken. Succes!