Heb het He-le-maal gehad; Vorige week zaterdag vroeg vriend aan de buurman of er een schema oid was waarop de bouwvakkers (zwartwerkers) werken omdat het nu zo onoverzichtelijk is voor ons (we staan daar bijna dagelijks aan de deur om te vragen wanneer kindje kan slapen, elke dag werken ze op een ander tijdstip). De buurman spreekt geen goed Nederlands dus hij zei zoiets van: "u mij helpen, ik twee hypotheken". Vriend nodigde daarop hem en zijn vrouw (die wel goed nederlands spreekt) uit voor een kopje koffie, maar ze kwamen niet, dus toen ze met zijn allen in de tuin stonden vroeg mijn vriend nog een keer om langs te komen. " waarom dan"vroeg die vrouw. Vriend zei: "gewoon om kennis te maken en om een paar dingen duidelijk te krijgen". Waarop die vent helemaal flipte en schreeuwde dat hij niet meer wilde praten en dat we hem niet begrepen, en dat hij twee hypotheken heeft. Mijn vriend probeerde nog met die vrouw te praten en legde uit dat we niet willen zeuren maar gewoon duidelijkheid hebben, toen zei die vrouw dat ze geen schema hebben en daarop zei mijn vriendl: dat is ook informatie, bedankt. Die vrouw zei: "maar we hoeven verder niet te communiceren en we weten nou wel dat je kind moet slapen". Toch wilde ze nog wel luisteren en leek hem uiteindelijk te begrijpen. Maar die vent ging maar door met schreeuwen en trok zijn vrouw mee naar binnen. Toen hebben we maar een bosje bloemen gekocht en daarbij onze verontschuldigingen dat eea verkeerd begrepen is en dat we het goed bedoelen. Bos bloemen staat onaangeroerd met verpakking in de huiskamer bij de buren. Buren kijken ons niet aan (deden ze al nooit). Gisterenavond had ik dochter na 1,5 uur krijsen (zit in een sprong en nee- fase) eindelijk in slaap, om 22.30 weer gebonk en hard gepraat bij de buren en dochter wakker, had het zo gehad, ben er naartoe gegaan en aangeklopt, zoon van 17 keek me recht aan en glimlachtte en deed NIET open,waarop ik terug ben gegaan naar huis en de deur met een klap heb dichtgesmeten. Pffffffff Nu bang voor wat er gaat komen als ze echt naast ons komen wonen. Ben het spuugzat!! Dochter zit daarnaast ook in een moeilijke periode: Overdag wil ze niet meer slapen sinds 2 dagen. S avonds is het ook een drama en is het krijsen een uur lang (we gaan er om de 5 min heen hoor!!). S nachts is ze wel 3 keer wakker en duurt het steeds een half uur voor ze weer slaapt. Ze gooit met eten en zegt overal nee op. Gisteren nieuwe schoenen voor haar gekocht, was ook een groot drama, in de stad huilen en schreeuwen dat de schoenen uit moesten, ik schaamde me dood. Ben moe, gestressd, voel continue zenuwen. Herkenbaar? Tips? geruststelling? zit er echt even flink doorheen... Oja, dochter is 21 maanden. Dank!
Je dochter is duidelijk ook oververmoeid. Lastig hoor, zoiets. Kan je niet een weekendje ergens heen om bij te slapen? Als het na 22.00 uur nog een keer voorkomt, dan de politie bellen. Ze willen niet meer praten of redelijk zijn en dan is dat de enige oplossing. Misschien hebben jullie een wijkagent, die kan bemiddelen? Sterkte ermee.
Ja ik ga vanaf dinsdag een week weg naar mijn ouders in Friesland samen met de kleine. Maar ja als ik terugkom....is t weer t zelfde liedje ben ik bang...
oooh wat vervelend dit. Ik begrijp echt je frustratie! Je bedoeld het goed alleen wordt het verkeerd opgepakt... Mijn buren en ik weten ook elkaars schema (mijn zoon slaapt nog tussen de middag) en hun dochter nog 2x per dag. Zo houden we rekening met elkaar, en zo moet het ook kunnen. Mijn zoon wordt ook snel wakker als er getimmerd wordt e.d. Mijn ouders hebben ook Buren die nergens wat van aantrekken. Mijn zoon slaapt er nl wel eens als ik vroeg werken moet. de buurman timmert een hele avond door, de kinderen (6 stuks) stampen bij de trappen op en hebben altijd kabaal. Als mijn zoon er slaapt dan loop ik er wel eens heen of het wat stiller mag en gelukkig houden ze er dan wel rekening mee Maar toch moeten we het elke keer weer vragen, zo ook de buren aan de andere kant die hebben ook kleine kinderen en die moeten ook vaak vragen of het rustiger kan. Ik zou mijn hart vasthouden als ze naast je komen wonen! geloof niet dat er begrip is bij deze mensen als ik je verhaal zo lees. en lekker genieten volgende week in Friesland dan kan je dochter even goed bijtanken.
Zucht.... Je zoon heeft de naam die ik ook in mijn hoofd heb als ik misschien een jongetje krijg over een poosje!!