vreemde gang van zaken (?)

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by hankie, Nov 6, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hankie

hankie Actief lid

Nov 9, 2007
    109
    0
    0
    Goedemorgen vk's.

Ws krijgen jullie veel dezelfde vragen en ik weet dat bloedverlies in de prille zwangerschap niet hoeft te betekenen dat er iets mis is, maar zou toch graag jullie mening willen over mijn situatie.
    Ik weet sinds kort dat ik zwanger ben, denk nu 5 weken.
    Sinds een paar dagen heb ik in de ochtend bij de toiletgang waterig rood bloedverlies (ws vermengt met urine), maar wel zichtbaar op toiletpapier. de rest van de dag blijft mijn inlegkruisje de ene keer schoon, de andere keer heb ik wat dikkige (sorry) bruine afscheiding. Heb verder druk op mijn onderbuik en rug, af en aan. Moet ik mij zorgen maken of komt dit vaker voor? Steeds denk ik dat het bloedverlies door gaat zetten, maar vervolgens blijft het bij bruine afscheiding. En dit nu al een paar dagen. Enig idee wat dit kan zijn? Ik doe voor de rest geen inspannende dingen die eventueel bloedverlies zouden kunnen veroorzaken. Ben ik gewoon supergevoelig of moet ik ergens anders aan gaan denken...ik weet dat ik moet afwachten, maar stel toch deze vraag.

Alvast bedankt, super wat jullie doen!

Liefs Hankie.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Hankie,

het klinkt onschuldig. Blijft inderdaad natuurlijk altijd spannend die eerste maanden, maar hetgeen dat jij nu verliest valt nog onder het 'normale' bloedverlies bij deze termijn. Het kan inderdaad zijn dat je wat eerder last heb tvan miniscule bloedinkjes, maar ik denk dat zo'n 90% van de prille zwangere vrouwen verliest wat jij hebt verloren, dus vooral als je er geen buikkrampen bij hebt proberen niet teveel zorgen te maken.

Groetjes Brigitte

Share This Page