hallo heb vanmorgen de termijn echo gehad, nu was er een cyste te zien in mijn eierstok ter groote van de baarmoeder. ze zei dat dit heel vaak voorkomt en dat het ook vanzelf weer weg gaat. ik heb er nog nooit van gehoord. is dit zo, kan het geen kwaad?
Hoi Susan28, we zien inderdaad vaak cyste. De meeste verdwijnen vanzelf en je merkt meestal ook helemaal niet dat je een cyste hebt. Als de cyste erg groot is, wordt er vaak een vervolg echo afgesproken of er wordt een extra notitie gemaakt voor bij een evt volgende echo. Krijg je pijnklachten in het gebied van de cyste, wordt er vaak speciaal een echo gemaakt. Maar meestal doen we dus niets en concluderen we de volgende echo dat ie verdwenen is. Groetjes Brigitte
hij was net zo groot als mijn baarmoeder, maar met 20 weken weer de volgende echo. dan zal hij wel weg zijn dan
of in ieder geval een stuk kleiner dan. Mocht hij er dan nog zitten in die grootte, wordt je waarschijnlijk een keer voor consult gestuurd om te zien of de cyste in de weg zit voor de zwangerschap. Groetjes Brigitte