hey, ik ben al 3 jaar met onze kinderwens bezig. mijn gyn zei dat ik heel moeilijk kinderen zou krijgen.er zou maar 5% zijn dat ik vruchtbaar ben. maar nu komt het rare ik ben vorig jaar van mijn exvriend weggegaan, en heb ik een nieuwe jongen leren kennen en ik nam dus terug de pil. want je komt in een nieuwe relatie dus... maar ik vertelde tegen mijn vriend dat ik heel moeilijk in verwaching kan geraken. dus zei hij van laat die pil maar vallen en zullen zien wat er komt, het is welkom moest het zo zijn. dus heb ik mijn pil gelaten dees jaar eind januari. maar ineensik geloof da het april was begon ik mij misselijk tevoelen met het spek bakken s morgens nu had ik toen een test gedaan en die bleek positief wij alle 2 in de wolken, bloed pakken alles bleek positief. maar eens bij de gyn te komen werd onze droom aan diggele geslagen ik was wel zwanger maar er was geen vrucht. dat is mijn eerste vraag hoe komt dit? nu ben ik ook al jaren ni aan een stuk door maar toch vaak omdat ik mijn regels niet van mijn eigen krijg primolut aan het innemen. zijn er nog zo van die dingen die mij zouden kunnen helpen om zwanger te worden? groetjes ann.
Hoi Ann, de reden dat er alleen een vruchtzakje zat is dat het vruchtje zelf niet mee is gegroeid met de vruchtzak en het dus een miskraam was. Er zijn heel veel redenen waardoor dit gebeurt, maar wat vaak de oorzaak is, is dat het vruchtje niet levensvatbaar geweest zou zijn. Dit is een natuurlijke selectie, daar kun je niets aan doen. Er zijn geen huis, tuin en keukenmiddeltjes om een ovulatie op te wekken helaas. De primolut ervoor dat je eitje zich klaarmaakt voor de eisprong. Dat is dus wel een goed medicijn. Prober in ieder geval te temperaturen tijdens je cyclus om proberen te meten wanneer je eisprong is. als je dan gemeenschap hebt is de kans groot dat het sprema tegelijkertijd met het eitje in de baarmoeder is. Het wil niets zeggen over de bevruchting, maar de situatie is dan wat dat betreft optimaal. Verder is het belangrijk dat je allebei niet rookt; van roken wordt je minder vruchtbaar. Leef gezond, slik altijd preventief foliumzuur en probeer er niet geobsedeerd door te raken. Dit heeft meestal ook niet echt een gunstige uitwerking op het zwanger worden. Allemaal maar tips, maar je moet ook een beetje geluk hebben... Groetjes Brigitte